Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Jaka V ?

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2004-05-28 22:05:35

Podsumowując, żaden silnik 4,6, 8 cylindrowy nie lubi dużego obciążenia na niskich obrotach, co jest raczej niemożliwe w przypadku automata.
2015-11-15 23:17
  
 
 2004-05-27 16:41:08

im więcej cylindrów w silniku tym mniejsze obroty są bezpieczne
z prostej przyczyny praca silnika jest równomierna i nie cierpią panewki (telepanie o którym wspominał boogie) V6 spokojnie pracują przy 1700 rpm (w aftomacie to standard ale bezpieczny ponieważ przy wdepnięciu gazu sprzęgło daje możliwość rozpędzenia silnika do bardziej optymalnych obr przy znikomym obciążeniu). V8 w stanach chodzą całymi latami na 1500 rpm i jest ok - robią po 1000000 km bez naprawy głównej ( ale u nich prawie zawsze aftomaty)
kristo - coś tam nie tak chyba - jazda pod górę u mnie zawsze kończy się redukcją (nawet bez dokładania gazu, jeżeli przepustnica pozostaje w tej samej pozycji a obrory spadają to skrzynia po chwili redukuje bieg)

Panowie - zdać się na zdrowy rozsądek obroty poniżej 2K ok ale bez nagłego pedal 2 the metal

-----------------
only at J E E P ...
2015-12-15 21:08
  
 
 2004-05-27 16:39:06

moim skromnym zdaniem (wracając do meritum sprawy)

obrotomierz powinien być min. w zakresie obrotów pomiędzy 3-4 tys. - przy manualu.....napewno silnik na tym nie ucierpi....

-----------------
**LOB** Exclusive Club of Opel Omega
www.Los.Omegas.Bestiales.pl

***czasem warto przeczytać dwa razy zanim napisze się raz***
2014-05-22 22:56
  
 
 2004-05-27 14:35:05

Vino to nie chodziło o oszczędność tylko o przyjemność z jazdy.
2015-11-15 23:17
  
 
 2004-05-24 09:20:18

taa...

-----------------
2007-06-15 10:20
  
 
 2004-05-24 03:42:18

Cytat:
.. a jak mu się zdarzy pisnąć kołem przy zmianie na dwa to aż serce rośnie



czy przypadkiem coś innego też Ci wtedy nie rośnie ?

sorry, nie mogłem się powstrzymać



pozdrawiam

-----------------
2014-03-18 15:49
  
 
 2004-05-23 15:25:06

Jak dla mnie to przy 80 silnik brzmi najładniej na jedynce pod pełnym obciążeniem...

... w tunelu ...

.. a jak mu się zdarzy pisnąć kołem przy zmianie na dwa to aż serce rośnie

-----------------
2007-06-15 10:20
  
 
 2004-05-23 14:35:45

Cytat:
W takimprzypadku 3-ka wystarczy przy takiej prędkości na 3 silnik pięknie brzmi.



Tylko ze przy tej predkosci (80km/h) na trojce to jest lanie benzyny w proznie...bo ani niep rzyspieszasz ani nic, a paliwo leci.

-----------------
2014-04-18 16:58
  
 
 2004-05-23 14:27:09

W takimprzypadku 3-ka wystarczy przy takiej prędkości na 3 silnik pięknie brzmi.
2015-11-15 23:17
  
 
 2004-05-23 13:18:33

Ja tam się nie będę czepiał, ale w korku nie da się jechać szybciej niż 80km/h

-----------------
---------------------------
**Ostry**
Omega tzw. C

Gdańsk
2008-04-03 17:35
  
 
 2004-05-23 12:49:06

Panowie nie żebym się czepiał ale 3.0 nie kupuje się chyba po to aby jeździć 80-ką.
2015-11-15 23:17
  
 
 2004-05-23 11:32:36

ja nie rozumiem tych wywodów.
znaczy nie trafiaja do mnie.
jezdzilem w zyciu roznistymi autami o roznych pojemnosciach...
i jak ktos z sercem podchodzi do tej jakby na to nie patrzyl maszyny to powinien CZUĆ kiedy jej dobrze z garów mruczy...
obrotomierz sluzyl mi zawsze do bardziej sportowej jazy...
ale to tylko moje skromne zdanie.
pozdrawiam

-----------------
i już nikt mi nie przeszkodzi
słyszeć Niesmiertelnych...
2006-03-11 22:21
  
 
 2004-05-23 09:57:47

Boogie...

Automat też czasem głupieje. Np.: Jadąc z przyczepą kempingową i czterema osobami pod górę ok 100 - zwalniając, bo nie odciskasz gazu automat nie redukuje! - schodząc na czwórce w niebezpiecznie niski zakres obrotów (dopiero jak odpuścisz gaz - zredukuje). Czasem też jadąc samemu obserwuję akcję typu - zaczynam w trasie podjeżdżać pod górkę a automat zmienia bez sensu bieg na następny (wyższy)...

dlaczego tak jest nie wiem, po prostu dzielę się tym, co zaobserwowałem.

m in. dlatego często operuję lewarkiem po pozycjach przełożeń wymuszonych...

Pozdrawiam

-----------------
2007-06-15 10:20
  
 
 2004-05-23 08:12:37

Kiedyś Ktoś ( do kogo mam pełne zaufanie jeżeli idzie o mechanikę pojazdową ) powiedział mi , że jazda na niskich obrotach przy wysokich biegach to ŚMIERĆ dla tylnego mostu ( ile w tym prawdy nie dociekałem , ale wziołem to sobie do serca ) Wam również radzę zmianę biegów przy około 2400 obrtów.Tyle mego wykładu ( natomiast Każdy z Was zastosuje się lub nie )

Pozdrawiam
Edmund Dantes
2015-02-27 17:27
  
 
 2004-05-22 13:54:05

Cytat:
A Wy w instrukcjach obsługi od mv6 nie macie takich wykresików - wskazówek ?




Nie mamy

Z tymi niskimi obrotami to chodzi o smarowanie silnika. Przy niskich obrotach jest niskie cisnienie i gorsze smarowanie.

Jesli jedziesz na niskich obrotach i utrzymujesz predkosc, to obciazenie silnika jest male i nie ma to pwlywu (no chyba ze sie trzesie na jego zuzycie.

Natomiast przyspieszanie z niskich obrotow, powoduje duze obciazenie przy slabym smarowaniu i to w czasie moze spowodowac wieksze zuzycie silnika.

Ja tam jezdze ponize 2k obrotow i sie nie przejmuje, ale wtedy nie daje mu po garach. Jak chce przyspieszyc szybciej to redukcja (ahh ta dwojka i trojak i po garach.

Ostatnio np. testowalem sobei wrzucanie biegow bez sprzegla. Calkiem latwo sie trafia, trzeba tylko na spkojnie i wszystki pieknie wchodzi bez nzajmniejszego zgrzytu. ale tez nie wiem czy to nie ma wplywu w funcji czasu potem jakos na skrzynie wiec na probach sie skonczylo.

-----------------
2014-04-18 16:58
  
 
 2004-05-21 15:43:36

ok

Jak miałem wydech głośniejszy, to lepiej czułem co robi silnik.
Jak jest treraz cicho, to i myśle.
Ja lubie mieć jakiś szablon typu - 60 km/h na zegarze - wrzuć czwórke, 80 czas na piatke - no oczywiście droga prosta i nie obciążone auto.

A Wy w instrukcjach obsługi od mv6 nie macie takich wykresików - wskazówek ?


Mamy odcinacz by pilnował góry, dołu nic nie pilnuje.
Ale w automatach nie ma szansy na takie coś jak jazda na za niskich obrotach, tam elektronika ma jakby "odcinacz" na dolnych obrotach.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: boogie dnia 2004-05-21 15:45:54 ]
2023-10-02 01:09
  
 
 2004-05-21 15:37:36

Cytat:
A czy jazda na 5 biegu przy 2000obr ktora zapewnia plynne przyspieszanie ma wplyw na zuzycie silnika to raczej watpie



NIc u mnie nie buczy... auto sie nie trzesie wiec widac to jest ten moment...

Skoro u Ciebie sie trzesie to zwieksz predkosc do takiej przy ktorej sie przestaje trzasc i tez masz ten moment.

A jak chcesz bardziej profi to jedz na hamownie. Tam okresla moc na kolach / moc oporow toczenia / moc oporow aerodynamicznych i juz bedziesz mial profi odpowiedz jak w zaleznosci od obrotow i przelozenia zmieniaja sie w/w wartosci.

-----------------
2020-07-22 19:12
  
 
 2004-05-21 15:32:59

ok, moge jechać i 50 na piatce. Silnik buczy, autem trzęsie ale jade.
Ciekawe po ilu kilometrach takiej jazdy silnik byłby do remontu ?
Skoro byłby do remontu, to znaczy że coś jest nie tak. I to "nie tak" czym wyższe obroty, tym mniejsze. A ja jestem ciekawy kiedy to "nie tak" znika zupełnie, i silnik użytkowany w tym zakresie obrotów jest użytkowany poprawnie.

-----------------
2023-10-02 01:09
  
 
 2004-05-21 15:29:19

Cos tu mieszasz Wacpan...

Pozatym, ze przy 2000 obr. masz z 70KM na silniku i w zaleznosci od biegu mniej lub wiecej mocy na kolach to chyba nic innego nie ma znaczenia. Albo masz tyle mocy na kolach, ze pojedziesz... albo nie i zdlawisz silnik. A czy jazda na 5 biegu przy 2000obr ktora zapewnia plynne przyspieszanie ma wplyw na zuzycie silnika to raczej watpie.

-----------------
2020-07-22 19:12
  
 
 2004-05-21 15:06:01

Pytam się w aspekcie oszczędzania paliwa.

Przykładowo jade na czwórce, i chce zmienić na piatke.
Szacunkowo można założyć, że przy 80km/h robie zmiane, ale wtedy na piatce to jest z 1800 obrotów.

W instrukcji obsługi auta mojego ojca widziałem taki wykresik.
na osi jednej prędkość, a na drugiej coś jakby moc silnika.
Z wykresiku można było wyczytać, że czwórke można wrzucić przy 40 km/h bo wcześniej wykresik jest jakis dziwny i silnik nie ma mocy, linia jakaś łamana, no i przeciążenie silnika.

Mi chodzi właśnie o taki wykresik producenta dla C30SE.
Przy jakiej predkości - obrotach możn z czystym sumieniem zmienić bieg na wyższy następny.

Pytam się, bo przy takich zmianach jak napisałem wszystko praktycznie jest poniżej 2000 obrotów.....


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: boogie dnia 2004-05-21 15:29:26 ]
2023-10-02 01:09
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM