Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Klima Dwustrefowa Senator B - coś padło. Ale co?

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2005-09-08 16:27:21

Jezeli sie niedomysliles po nicku Omenatora to:
Szacowny kolega przekalda calego senatora w nadwozie omegi carawan.
Sa wsrod nas tacy szalency do ktorych mam przyjemnosc nalezec.Ja np wsadzilem automata Ar25 do silnika na motronicu ml4.1.Jest to polaczenie ktore nigdy nie wystepowalo gdyz 4.1 nieposiada paru sygnalow potrzebnych kompowi skrzyni.Ale polak potrafi i moge pochwalic sie Ar25 z C30LE
2015-10-26 16:51
  
 
 2005-09-08 15:37:02

Rozbebeszyłeś całe auto żeby dojść do takiego wniosku?wystarczyło podnieść maske i nacisnąc zaworek który sie znajduje na przewodach klimy i już byś wiedział czy jest czynnik.....pozdrawiam
2011-10-16 17:45
  
 
 2005-09-05 23:22:19

CZeść.
Jak już mowa o rozkręcaniu auta to i tak je rozbieram na kawałki bo robię przekładkę do OMegi.

Ale wróćmy do tematu.

Już dosyć poważnie rozmontowałem wszystko w komorze silnika no i jedyne co go trzyma przed wyjęciem to klima i przewody od klimy.

Tak więc zabrałem się za wypuszczenie czynnika z kondensatora klimy....

Oczywiście pełna ostrożność bo tam ponoć 15 Bar miało siedzieć.

Wciskam ..... a tam....... tyle czynnika ile w dentce od roweru

Tak więc sprawa klimy póki co zamknięta.
Wrócę do niej jak już włożę bebechy z Senatora do Omegi.

Dzieki za pomoc. Możliwe jednak że klima nie chodziła z powodu braku czynnika.
2008-04-09 15:30
  
 
 2005-09-04 22:20:09

Cytat:
Gaz w roku 99 został wymieniony



On chyba juz dawno uciekl.

Zamiast rozkrecac pol auta sprawdz cisnienie. Nie ma czynnika - klima nie wystartuje.

-----------------
2020-07-22 19:12
  
 
 2005-09-04 22:09:45

Cytat:
Chyba ten gaz w środku i tak mi cały ucieknie jak rozkręcę całą klimę na kawałki.



chyba Ci ucieknie , ale nie poddawaj się i go goń

-----------------
www.motoryzacja.sklep.pl
2013-08-03 22:11
  
 
 2005-09-04 21:52:53

OKI.

Doszedłem do przekaźnika który się załącza po wciśnięciu AC.
Sam przekaźnik sprawdziłem czy załącza napięcie i działa.
Napięcie idzie na jakiś niebieski kabelek a ten kabel gdzie idzie nie wiem bo bym musiał rozkręcić deskę (wkrótce rozbiorę na kawałki to się dowiem)

Chciałem znaleźć w puszce pod maską przekaźnik odpowiedzialny za właczanie klimy ale nie znalazłem.

Wciśnięcie AC nie powoduje puszczenia żadnego napięcia na przekaźniki pod maską.
Wyjąłem 4 przekaźniki i odpaliłem silnik. Sprawdzałem czy idą tam jakieś napięcia wciskając AC i nic nie szło.

Zdjąłem wtyczki ze sprężarki.

We wtyczce blisko sprzęgiełka niema napięcia i nie dochodzi nawet po wciśnięciu AC.
Są jeszcze dwie wtyczki z tyłu kompresora.
Tam gdzie były brązowe kable było cały czas napięcie jak w akumulatorze a w drugiej wtyczce nic nawet po wciśnięciu AC.

Tak więc do niczego nie doszedłem.

Sprawdziłęm jeszcze czy wogóle jest coś w kondensatorach czyli czy jest gaz w klimie.
Wcisnąłem lekko zawór i syczy ale ciśnienia nie znam i nie poznam bo samochód nie jest zarejestrowany i raczej nigdzie nim nie pojadę.
Zresztą zacząłem już rozbierać cały silnik bo przekładam go do Omegi razem ze wszystkim łącznie z klimą.

Chyba ten gaz w środku i tak mi cały ucieknie jak rozkręcę całą klimę na kawałki.

Gaz w roku 99 został wymieniony z R12 na ten nowy R143 a czy jakoś tak bo opis jest pod maskją łacznie z podpisem serwisanta z niemiec.

CO jeszce mogę sprawdzić w tej klimie?
Chciałbym jeszce zobaczyć przed demontażem wszystkiego czy sprzęgło elektromagnetyczne działa ale nie wiem pod którą wtyczke podłączyć napięcie.

Silnika już nie odpalę bo za dużo zdemontowałem z niego ale sprzęgło powinno chyba być słychać jeżęli by się załączało?
2008-04-09 15:30
  
 
 2005-09-04 12:29:35

No to teraz sie popisze wiedza
Ten dziwny wiatraczek ma sie krecic caly czas po zaplonie gdyz on jest od tego aby zaciagac powietrze przez rurki z czujnikami temp nad nogami kierowcy i pasazera.
To raz a dwa.
Klima.Wiec skoro slyszysz przekaznik to ok ale trzeba sprawdzic czy on cos tam ma do puszczenia.Bo moze niedochodzi do niego prad moze komp silnika na kolejnym przekazniku nie pozwala sie wlaczyc moze czujniki w sprezarce nie zamykaja obwodu no i moze sam elektromagnes padl.
Jak co to wal na GG poprowadze cie jak dziecko za raczke
2015-10-26 16:51
  
 
 2005-09-04 00:17:40

Cześć.
W Senatorze nie chodzi klima.

Kima nie działa po naciśnięciu przycisku AC , tzn słychać załączający się przekaźnik pod kierownicą ale sprężarka się nie włącza.
Przycisk nie podświetla się po wciśnięciu.

Na dodatek po przekręceniu kluczyka cały czas pracuje jakiś dziwny wentylatorak nad schowkiem. Wchodzą do niego przewody którymi powinno lecieć zimne powietrze a wentylatorek zapewne rozprowadza je po aucie.
Jednak chodzi on cały czas pomimo niesprawnej klimy i nieda się go wyłączyć.


Teraz moje pytanie.
CZy wie ktoś z czego składa się cały zestaw klimy dwustrefowej w Senatorze?
Oraz gdzie się znajdują poszczególne elementy klimy i jak zdiagnozować usterkę.

Oczywiście gdzie jest spręzarka to wiem.


2008-04-09 15:30
  
 
 
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM