Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Ciśnienie w cylindrach

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2016-05-17 07:12:36

Tragedii nie ma. Ale jak będziesz miał możliwość, pomysł o wymianie pierścieni. Silnik widzę, że trochę się poci, to też wskazuje na uciekanie kompresji.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-05-17 06:49:08

Ej, Szoko bo już nie wiem sam czy jest dobrze czy padaka.


-----------------


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2016-05-17 06:49:44 ]
2023-04-04 19:01
  
 
 2016-05-15 23:12:12

Cytat:
2016-05-15 22:49:16, fragles94 pisze:
Dobrze jest

Nie znam się, ale się mądruję.



Niva mpi, to nie twoja 06, wiec nie pisz czegoś, czego nie wiesz.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-05-15 22:49:16

Dobrze jest

-----------------
Nie znam się, ale się mądruję.
2017-09-22 16:25
  
 
 2016-05-15 20:40:13

Sam odpowiedziałeś na swoje pytanie. Jeżeli po dodaniu oleju ciśnienie rośnie, to oznacza zużyte pierścienie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-05-15 18:21:24

Niva 1.7 mpi
Zamknięta przepustnica - po 10atm
Otwarta przepustnica - po 12atm
5ml oleju w cylindrze - po 15 atm

To chyba dobrze, co?

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2016-05-15 00:46:55

13

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2016-05-15 00:04:21

Odgrzeję kotleta. Jakie powinno być ciśnienie sprężania w silniku Nivy 1.7. Stopień sprężania to 9.3:1 a ciśnienie?

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2004-10-27 08:02:28

Nie no jak bierze 1l na 10tys to jeszcze nie jest tragedia
Ja z tą próbą olejową bym się nie zgodził, że nic nie daje. No bo tak jak pisałem, jeśli podskoczy ciśnienie dużo na danym cylindrze po wlaniu oleju, to wiadomo, że coś złego z pierścieniami/cylindrami. A jeśli podskoczy tylko troszke (bo zawsze podskoczy choćby nie wiem co) i nadal jest te 7atm to rzeczywiście problem pewnie leży gdzie indziej.
Proponuje tak: Zrób tą próbę olejową. Napisz jak bez oleju a jak z olejem, no i coś będzie wiadomo. Tak czy siak próba olejowa MUSI być przed rozkręcaniem tego wszystkiego
2023-04-04 19:01
  
 
 2004-10-26 23:01:21

Przebieg masz spory ale jeszcze nie super wielki i jeśli oleju nie bierze to znaczy ,ze cylindry są OK. Natomiast zaworki w głowicy lubią się wypalać i tam szukałbym przyczyny nierównego sprężania. Możesz oczywiście przeprowadzic próbę olejową ,ale jak już mówiłem, u mnie nic ona nie wskazała. Widocznie olej uszczelnia też zaworki

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
2021-02-20 22:43
  
 
 2004-10-26 21:25:53

Oleju nie bierze prawie w ogole (bo 1l na ok 10tys to chyba nie jest duzo?). Czyli jak cos to moze to byc tylko glowica? Ale skad mam wiedziec, ze to tylko to, ze nic innego?
pozdrawiam
2007-06-05 22:38
  
 
 2004-10-26 18:18:15

Cytat:
A druga sprawa to taka ze nie bylo robionej proby olejowej. Ale jesli nie slychac zaworow to chyba i tak by nic nie dala? z gory dziekuje, pozdrawiam PS: 1300, przejechane ok 170tys, raczej bez remontu.


Proba olejowa, to na własnym doświadczeniu wiem, ze tez nic nie mówi. Mi po wlaniu oleju ciśnienie sie wyrównało, a winne były zawory. Zawory słychać ,jak mająza duży luz. Gdy zawory są nieszczelne to nic nie słychać. Sprawdx ,czy auto bierze olej. Jeśli nie, to rób głowicę (koszt ok 100 zł) i ciesz sie jazdą.

-----------------
Dawniej najszybsza Łada w klubie i prawdopodobnie najlepsza Łada na świecie.
2021-02-20 22:43
  
 
 2004-10-26 17:45:12

Czyli co? Jechac jeszcze raz i porzadnie zrobic na cieplym silniku obie proby? Bo sam juz nie wiem co robic :/ Ale i tak przy takim cisnieniu to bez remontu sie nie obejdzie. A remont kolo 1tys zl bedzie kosztowac, wiec odpada. Albo zajezdzic i inny silnik wstawic, albo samochod do zyda pojdzie zaraz i bedzie po problemie .
2007-06-05 22:38
  
 
 2004-10-26 15:16:25

Jak na mój gust to jeśli nie było próby olejowej to niewiele można powiedzieć, bo ważne jest nie to jakie tam masz ciśnienie tylko jaki jest wzrost ciśnienia w próbie olejowej. Chodzi o to żeby po wlaniu oleju ciśnienie mocno nie podskoczyło (mocno czytaj np. 2atm)
2023-04-04 19:01
  
 
 2004-10-26 14:29:50

Witam!
Dzis bylem na sprawdzeniu cisnienia. Nie wyglada to za dobrze - 9; 7,5; 7,5; 8. Przeczytalem w postach powyzej ze silnik powinien byc cieply przy mierzeniu. A nie byl - czy ma to duzy wplyw? A druga sprawa to taka ze nie bylo robionej proby olejowej. Ale jesli nie slychac zaworow to chyba i tak by nic nie dala?
z gory dziekuje,
pozdrawiam

PS: 1300, przejechane ok 170tys, raczej bez remontu.
2007-06-05 22:38
  
 
 2003-05-08 00:31:42

jak masz możliwość sprawdzenia ciśnienia jeszcze raz to to zrub tyle że dwa razy
1. normalnie jak się to robi wykręć wszystkie świece przyłkładaj przyżąd po kolei do cylindrów i nie zapomnij przy kręceniu rozrusznikiem wcisnąć gazu na max
2. za drugim razem do mieżonego cylindra wstrzyknij sobie troche oleju ok 10 ml (np. strzykawką) i jeżeli ciśnienie wzrośnie powyżej 2 w porównaniu do poprzedniego wyniku na tym cylindrze to znaczy że nie trzymają pireścienie i jest albo szlif , nowe tłoki i pierścionki albo tylko pierścionki w lepszej wersji , a jeżeli nie będzie wcale różnicy pomiędzy pierwszym pomiarem a pomiarem z olejem to bankowo coś z zaworami (wydechy lubią się wypalać)
a przyzwoite ciśnienie to jak dla silników benzynowych jest ok12-13
2008-05-15 04:25
  
 
 2003-05-06 08:15:22

Cytat:
2003-05-06 00:04:41, Jasio pisze:
Syvo majac po okolo 10 atm wcale bym sie nie martwil. Na pasie calkiem niezle ci ona szla i nie uwazam zeby jej brakowalo mocy.Nie przejmuj sie tym wcale.Moja miala przed pierscionkami cisnienie rzedu 7 do prawie 8 i zuzywala 2l oleju/1000km.



Dzisiaj jadę umówić się na regulację (zapłon, gaźnik, zawory),
podczas której chłopek zmierzy również ciśnienie sprężania.
Dziękuję Ci Jasiu za słowa otuchy, ale ja niestety po naszym wyścigu spać nie mogę.
Z dwóch powodów:
1) Zobaczyłem co nieztuningowana (Twoja) łada potrafi {JA TEŻ TAK CHCĘ!!!},
2) Nie daje mi spokoju stan mojej wŁadzi.

Ciśnienie w cylindrach mojej ładnej to małe miki przed śniadaniem.
Mnie martwi luz osiowy na wale, o którym Ci wspominałem.

Żałuję, że się nie przejechałeś moją ładną.
Ale to nic straconego. Następną razą.

Chętnie porozmawiałbym z Tobą szerzej
na temat wymiany pierścionków w Twojej maszynie, docieraniu, etc.

-----------------
2107 to już historia...
Teraz nieŁadne kombi ujeżdżam...
2008-11-03 19:08
  
 
 2003-05-06 00:15:33

Tym bardziej że masz 11,9,9,11. Silnik przy takim czymś będzie pracował w miare równo!!! I jak siła jest to poco kombinować!!!
2020-11-06 14:27
  
 
 2003-05-06 00:04:41

Syvo majac po okolo 10 atm wcale bym sie nie martwil.Na pasie calkiem niezle ci ona szla i nie uwazam zeby jej brakowalo mocy.Nie przejmuj sie tym wcale.Moja miala przed pierscionkami cisnienie rzedu 7 do prawie 8 i zuzywala 2l oleju/1000km.
2012-09-28 00:41
  
 
 2003-05-05 18:24:07

Mimo wszystko sprawdził bym gniazda zaworowe tak jak ktoś już piasł!!!
2020-11-06 14:27
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM