Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Temat powracający-szpera w DF"ie - Strona 3

 Moderowane przez: Furiosus, fuso, mar125, rallyfilip
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 13 14 15
 Autor 
 2006-04-14 09:18:01

No widzisz a juz prawie kolegow i mnie do Tjuningowcow przez duze tju zaliczyles A tu takich nie ma i mam nadzieje nie bedzie
2015-09-22 14:29
  
 
 2006-04-14 10:23:32

ja mam jeszcze kilka watpliwosci , mianowicie : z czego wykonane sa te plytki ?? to jest zwykly kawalek stalowej blachy czy moze stal nierdzewna ?? Co do sprężyn to w jednym z postow podany zostal link do firmy sprzedajacej takie rzeczy i jednym z parametrow tam jest ilosc N potrzebnych do odszksztalcenia o 1mm , mozna by wybrac dluzsze sprezyny , te dolki zrobic glebsze i ewentualnie potem podkladkami zwikrzac stopien zaszperowania ale najgorsze jest to ze nie wiadomo nawet szacunkowo jakie tam sa sily :/ . Kolejna sprawa to jaki olej lac do takiego dyfra ??
2008-01-02 19:08
  
 
 2006-04-14 11:14:37

Mysle ze co do oleju to trzeba poszukac na stronie producenta. A domyslnie cos jak do innych LSD. W ktoryms OFFROADZIE bylo o olejach do LSD jak znajde to napisze.
2015-09-22 14:29
  
 
 2006-04-15 00:26:29

Ciekaw jestem, jak wyglada sprawa trwalosci dyfra po takim jego zeszperowaniu, bo w jakiejs ksiazce czytalem, ze ten sam dyfer ze szpera zuzywa sie szybciej niz taki, bez szpery. Podobno ma na to najwiekszy wplyw wysoka temperatura powstajaca przy zwiekszonym tarciu. Do tego wiadomo, jak ktos ma szpere, to z niej korzysta, a jakze, wiec dyfer dostaje po tylku bardziej niz od dziadka emeryta.

Widzialem dyfer LSD z chlodnica oleju (wymuszony przez dodatkowa pompe obieg). Ciekawe rozwiazanie, z jednej strony fajne, z drugiej kolejna rzecz, ktora moze sie zepsuc (no i oczywiscie widze nibezpieczenstwo zrywania wezy, jakby sie przez jakies blota/koleiny czy trawska jechalo. Ale patent jak najbardziej do wykonania.

Poza tym, jak juz wspomniano, nie wiadomo kompletnie, jaki wspolczynnik sprezystosci maja miec te sprezyny. Sprzedawca w ogole chwali sie, ze daje progresywne. Kupic sprezyny na zamowienie to nie jest duzy problem, ojciec zamawial kiedys do czegos. Podaje sie dlugosc, grubosc, srednice, liczbe zwojow i jest taka, jak chcemy. Plytki pisza, ze robia z "kosmicznych stopow". Mysle, ze dobra stal wystarczy, o ile dobrze mi sie wydaje, ten element nie pracuje wzgledem innych, z ktorymi sie styka.

Pisze, bo mam do zeszperowania 2 dyfry, jeden z Argenty, a drugi to tranaxle z AR Giulietty i chce sie dobrze zastanowic, zanim jakis most zepsuje

Kania, kiedy ten dyfer bedzie uruchomiony i pod jakim silniczkiem bedzie pracowal???

-----------------
Przeglad sie skonczyl... Koniec jezdzenia lewa jego mac...

Poszukuje:
-aparatu zaplonowego na glowiczke do DOHC
2008-03-31 11:11
  
 
 2006-04-15 01:58:11

2.0 dohc off course
a kiedy w wolnej chwili a z tym u mnie krucho

-----------------
fiat 125p 2.0 16v turbo projekt
fiat 131 2d rusta style
----------------------------------------------
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, lecz sztuką jest zrobić to boczną
2020-03-15 22:23
  
 
 2006-04-15 09:08:09

co do wytrzymalosci to ogolnie wiadomo ze samochody z zeszperowanymi dyframi sypia sie szybciej , szpera-->duza przyczepnosc-->duze sily w przeniesieniu napedu i tak np skrzynia i sprzeglo jak tez most i wal beda dostawaly po dupie ale z drugiej strony jaki jest sens posiadania mocnego silnika jak nie mozna z niego skozystac
2008-01-02 19:08
  
 
 2006-04-15 09:45:23

Mysle ze doswiadczenia najlepiej zaczac od mostu seryjnego DF'a jak sie posypie to nie bedzie go szkoda a przy odrobinie szczescia kupi sie nowy na wage a nawet jesli nie to czesciami ze sklepu tez sie go w miare tanio zregeneruje. Co do oleju to na pewno jakis syntetyk a kwestie chlodzenia mozna probowac rozwiazac dospawujac radiatory do glowki mostu, troche to oddawanie ciepla poprawic powinno.
2015-09-22 14:29
  
 
 2006-04-15 11:12:34

Szerze sie przyznam że pierwszy raz widze taki patent, nie chce nikogo rozczerować ale nie wyglada mi to na szpere.
najtańsza włoska szpera do 131/124 kosztuje ok 1400euro.
nie sadze żeby ktoś robił tak drogie rzeczy jak wystarczyłyby 4 sprężynki i 2 blaszki.Nawet polskie szpery do cc/sc kosztują ok 3500pln(i są bardzo dobre).
moim zdaniem to patent na miare zestawu do obniżania samochodu firmy jacky(obejmy na sprężyny-ściskające)
co do oleju to do samego dyfra lał bym najgęstszy 70w 140
z Agipa(taki leje do integralki do dyfra ze szperą) lub Castrola.

PS.
Slyszałem z pewnego źródła że niektóre 132 miały w serii szpery.
2015-12-03 10:07
  
 
 2006-04-15 14:08:33

Cytat:
z "kosmicznych stopow". Mysle, ze dobra stal wystarczy, o ile dobrze mi sie wydaje, ten element nie pracuje wzgledem innych, z ktorymi sie styka.



no nie wiem o te plytki opieraja sie koronki polosiek, to one na tarcie pracuja jak nic czyli z byle czego nie moga byc bo za duzo wiorow bedzie
poza tym trzeba bedzie taki dyfer czesto plukac ( olej zmieniac ) moze korek z magnesem wlozyc??


Cytat:
najtańsza włoska szpera do 131/124 kosztuje ok 1400euro.
nie sadze żeby ktoś robił tak drogie rzeczy jak wystarczyłyby 4 sprężynki i 2 blaszki.Nawet polskie szpery do cc/sc kosztują ok 3500pln(i są bardzo dobre).



bo sie placi za czyjas RECZNA robote, czyjs pomysl i wykonanie, do tego na zachodzie motosport to hobby dla baaaardzo bogatych i mozna ich drenowac, owszem materialy moga byc naprawde wysokiej jakosci ale mysle ze nie az takiej zeby to tyle musialo kosztowac , co prawda solidna szpera to jest komplet caly - kosz satelity koronki wszystko hitech, ale np tytanowe kola zebate mozna zamowic u pepikow

popieram pomysly chlopakow, niech rzezbia, moze cos ciekawego wyjdzie z tego a ile satysfakcji jak im sie uda



ps ten fantom grip to do mini ma zastosowanie czyli silniki o mocy max extreem 120-130 KM powiedzmy ze do tego zakresu to sie sprawdza, jak dalej??? moze byc slabe, kosze beda sie rozsypywac

[ wiadomość edytowana przez: flapjck1 dnia 2006-04-15 14:13:02 ]
2018-10-13 02:14
  
 
 2006-04-15 14:18:14

Teoretycznie tarcie dynamiczne wystepowac tam bedzie rzdko bo bedzie sie ta "zmotka" krecila razem z koronkami polosi. A dzis wesolych swiat a mniej swietujacym milej pracy przy maszynach.
2015-09-22 14:29
  
 
 2006-04-15 16:05:00

Ten patent nie jest tylko do Mini, ta stronka to byl przyklad. Wygooglaj sobie inne tez zastosowania. Producent chwali sie, ze po 120 000 mil nie bylo nadmiarowego zuzycia. W takie cos to niezbyt chce mi sie wierzyc, jako ze stronka miala charatkter mocno reklamowy, ale gdyby trwalosc wynosila faktycznie 200kkm to w ciemno mozna zakladac.

Tez myslalem, zeby najpierw zeszperowac ten most, ktory mam (PN kwadrat), ale on sie pomalu rozsypuje, wiec nie wiem, czy tu po prostu robota nie pojdzie na marne po pierwszym tescie na pasie.

Co do szper drogich to czesto sa to szpery raczej plytkowe, bardziej skomplikwoane i drozsze.

-----------------
Przeglad sie skonczyl... Koniec jezdzenia lewa jego mac...

Poszukuje:
-aparatu zaplonowego na glowiczke do DOHC
2008-03-31 11:11
  
 
 2006-04-15 18:11:04

Szpery płytkowe stosowane są do sportu i nie nadaja sie do jazdy codziennej,ten kto jeździł z taką szperą z przednim napedem wie o co mi chodzi.
Jak ktoś widział szpere typu torsen rozebraną to wie że może ona kosztować sporo.
A to że z dyfra ze szperą taką czy inna leją sie wióry przy wymianie oleju to normalna rzecz, może za wyjątkiem wiskozy.


P.s. chyba wszysykie skrzynie i dyfry mają magnes jak nie w korku to w środku.
2015-12-03 10:07
  
 
 2006-04-16 00:00:11

pioban z torsena sypie sie wór przy zmianie oleju?
jakos nie chce mi sie wierzyc
co do krzywek i plytek to sie zgodze

-----------------
fiat 125p 2.0 16v turbo projekt
fiat 131 2d rusta style
----------------------------------------------
Nie jest sztuką zabić muchę przednią szybą, lecz sztuką jest zrobić to boczną
2020-03-15 22:23
  
 
 2006-04-16 03:32:30

Wiory to nawet i ze zwyklego leca, tylko wolniej Jak mysle nad tym te kilka dni, to przekonany jestem juz do tego pomyslu prawie, tylko jeszcze dobor sprezyn mnie martwi. Oni pisza ze w ogole progresywne stosuja i inne hujemuje, sprezyny zaworowe raczej sa za duze, sprezyny na zamowienie to nie problem, tylko jakie? Mysle, ze trzeba bedzie zrobic chyba albo metoda prob i bledow (czasochlonna jak cholera), albo bardzo gleboka rozkmine zrobic (najlepiej mocno zakrapiana, coby sie mysli ulozyly poprawnie).

Czy ktos wie, jaki olej lac, jesli mam skrzynie biegow zintegrowana z tylnym mostem i olej jest wspolny???

-----------------
Przeglad sie skonczyl... Koniec jezdzenia lewa jego mac...

Poszukuje:
-aparatu zaplonowego na glowiczke do DOHC
2008-03-31 11:11
  
 
 2006-04-16 08:48:51

w sumie dalo by rade to policzyc , potrzebna jest powierzchnia styku koronki z phantom gripem , wspołczynnik tarcia materialu koronki do PG , trzeba przy tym pamietac o oleju . Siła spręzyn/powierzchnia styku i mamy nacisk na np 1cm2 tylko nie wiem jak wyglada liczenia tych oporow dla ruchu obrotowego ale powinnien nam wyjsc wynik w NM albo w N tak mniejwiecej + opory na lozyskach i mamy minimalna wartosc jaka przeniesie kazde kolo
2008-01-02 19:08
  
 
 2006-04-16 11:51:34

Nie bardzo rozumiem jakie obliczenie chcesz wykonac (turbonez) chcesz policzyc z jaka sila bedzie ph grip naciskal na koronkr polosi? A po co ci taka informacja, bardziej uzyteczne bylo by obliczenie jaka powinna byc sila sprezyn zeby to zeszperowac. A tu choc obliczenia tego typu sa mi obce trzeba by wyjsc od tarcia miedzy opona a nawierzchnia i oporow na polosi. Co do stopnia zeszperowania to wydaje mi sie ze trzeba by trafic w takie ustawienie zeby na mokrym asfalcie, szutrze, sniegu itp. bylo 100% zeszperowania a na suchym asfalcie przepuszczalo.
2015-09-22 14:29
  
 
 2006-04-16 20:34:17

hmm... wiesz , jak wyprowadzimy taki wzor to przeksztalcic go to jest zaden problem jest tylko kwestia tego ze niektore rzeczy bedzie ciezko sprawdzic , pozatym opona w miare zuzywania przenosi coraz mniej momentu wiec jest kiepskim punktem odniesienia
2008-01-02 19:08
  
 
 2006-04-16 21:19:00

Kania
jeżeli z tyłu w integralce jest torsen (a jest)to wióry mam za każdym razem
2015-12-03 10:07
  
 
 2006-04-17 01:36:34

Cytat:
2006-04-16 08:48:51, turbonez pisze:
w sumie dalo by rade to policzyc , potrzebna jest powierzchnia styku koronki z phantom gripem , wspołczynnik tarcia materialu koronki do PG , trzeba przy tym pamietac o oleju . Siła spręzyn/powierzchnia styku i mamy nacisk na np 1cm2 tylko nie wiem jak wyglada liczenia tych oporow dla ruchu obrotowego ale powinnien nam wyjsc wynik w NM albo w N tak mniejwiecej + opory na lozyskach i mamy minimalna wartosc jaka przeniesie kazde kolo



Duzo za duzo niewiadomych, mozliwych do oszacowania dopiero po przeczytaniu jakiejs lektury bardzo fachowej, a i tak ciezkich do ustalenia ze wzgledu na niepowtarzalnosc polskich mostow, rozna jakosc olejow i w ogole.

Teoretycznie latwo policzyc, wystarczy znac wspolczynnik tarcia koronki o przekladnie glowna i powierzchnie ich styku, zeby wiedziec jaka sila zadzialac, zeby moment sily tarcia byl wiekszy lub rowny momentowi przenoszonemu przez przekladnie glowna na satelity (czyli zeby zatrzymac ich ruch obrotowy). Niby proste, ale nie ma konkretnych danych.

Zaczynam myslec, ze szpery sa takie drogie, zeby zwrocily sie te wszystkie zajechane mosty i setki wydriftowanych (albo i nie) godzin oraz rozbieran mostow

-----------------
Przeglad sie skonczyl... Koniec jezdzenia lewa jego mac...

Poszukuje:
-aparatu zaplonowego na glowiczke do DOHC
2008-03-31 11:11
  
 
 2006-04-17 10:11:01

mi nie chodzilo o wyliczenie z dokladnoscia do 5% , wyliczyl bym mniejwiecej jaka musi byc sila sprezyn zeby wogole odczuc tego efekt i bym kupil kilka kompletow sprezyn , takie i kazde nastepne 2x mocniejsze ktores by sie napewno nadaly
2008-01-02 19:08
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 ... 13 14 15
 MotoNews.pl » TheFiatAndTheFurious

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM