Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zawory Toyota Carina E

 Moderowane przez: Bialy, Suchy
 MotoNews.pl » Toyota Forum Techniczne

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2006-05-30 19:15:21

Dzień dobry
Witam wszystkich którzy się udzielają na tym forum.
Mam problem z zaworami Toyota Carina E 1,8 silnik 7 A-FE , coś nierówno mi pracowała i wczoraj postanowiłem zmierzyć luz zaworów. Po zdjęciu pokrywy mirzę szczelinomierzem ssące mogą być ale wydechowe szok pod niektóre nawet 0,15 nie wchodzi, trzeba regulować.
Mam trochę wiedzy teoretycznej wiem że trzeba wyjąć blaszki i je zeszlifować.
Wcześniej miałem Poloneza to sobie radziłem bez problemu - kluczyk oczkowy, wkrętak i można było regulować ile wlezie.
W książce przeczytałem że do wyjęcia tych blaszek potrzebny jest specjalny przyrząd? którego nie mam .
Czy ktoś to robił lub dokładnie widział jak się wyjmuję te blaszki i zechciał by mi coś napisać? - żebym czegoś ni spartolił , może kupić ten przyrząd bo nie jest drogi?, a może można jakoś bez niego?
Czy te blaszki można zeszlifować na zwykłej magnesówce ?
Dodam że ponad 420 zł za usługę z dojazdem (100km w jedną stronę) do warsztatu w Warszawie to dla mnie bardzo dużo.
Pozdrawiam
2009-03-23 08:37
  
 
 2006-05-30 19:57:25

na magnesówce spokojnie dasz radę. przyrząd służy do dźwignięcia wałka na tyle żebyś wyjął blaszkę, myślę że i bez niego się obejdzie...

gorzej, jak będziesz potrzebował grubsze blaszki, bo wtedy już wycieczka do ASO Cię nie minie...

popatrz za jakimś dobrym mechanikiem w okolicy - może zrobi taniej...

pzdr

-----------------
2016-07-15 14:01
  
 
 2006-05-30 20:47:21

Dzięki za odpowiedz na pewno nie muszę kupować blaszek bo zmieżyłem i jest za mały luz a więc trzeba szlifować jakiś warsztat ślusarski z dobrą magnesówką napewno w okolicy znajdę i myślę że nie będzie to drogo kosztować. Niewiem tylko jak się zabrać do wyciągnięcia tych blaszek?
Okoliczni mechanicy to nie bardzo mi podchodzą raczej tylko młotek i przecinak a i tak pewnie będą sporo chcieli
Pozdrawiam
2009-03-23 08:37
  
 
 2006-05-30 21:12:10

jak wrócę do domu ( piątek w nocy ) to popatrzę do haynesa, zeskanuję i Ci podeślę, tylko się przypomnij, bo na pewno zapomnę...

pzdr

-----------------
2016-07-15 14:01
  
 
 2006-05-31 07:33:31

Mam ten sam problem co Ty i nawet w ciechanowie bywam praktycznie codziennie co do kosztow regulacji zaworow to troche przesadziles - ja znalazlem (na razie bo wiecej nie szukalem) dwoch gosci - w plonsku reguluje za 150zl, w osieku (kolo golymina) za 150 plus ewentualne koszty szlifu plytek... a co do warszawy to nawet gosc na anilinowej bierze "tylko" 250zl co do wyciagniecia plytek to sprawa ogolnie nie jest skomplikowana - mysle ze u Ciebie jest podobnie (ja mam 4A-FE) - trzeba zdjac walki rozrzadu i tyle - ten specjalistyczny przyrzad jakos nie bardzo do mnie przemawia...polega na tym ze wciskasz go miedzy walek a szklanke zaworowa-naciskasz-sprezyna sie opuszcza i mozna wyjac plytke-ale dziala to tylko na walku od zaworow wydechowych. Ja znalazlem juz miejsce gdzie zeszlifuja mi plytki (nawet po znajomosci za darmo) - teraz tylko musze znalezc chwile czasu i miejsce zeby zdjac pokrywe, pomierzyc luzy, rozebrac rozrzad i oddac je do szlifu...no ale czasami zastanawiam sie czy warto sie tak meczyc za 150zl pozdrowionka
2013-07-02 12:33
  
 
 2006-05-31 07:34:48

A i tak przy okazji...dopytywalem sie kiedys o luz zaworowy w Cari II, 1.6 - bylbym wdzieczny za potwierdzenie moich ustalen - pozdrawiam.

[ wiadomość edytowana przez: Piotr_Dzialdowo dnia 2006-05-31 07:37:25 ]
2013-07-02 12:33
  
 
 2006-05-31 08:12:28

tylko pamiętajcie żeby szlifowaną strone płytki dać na popychacz a nie tam gdzie współpracuje z wałkiem bo płytki są utwardzane powierzchniowo,jak zeszliujecie więcej jak 0,15mm to są dużo miększe a tak apropo napewno trzeba ściągać wałki?duży wkrętak do naciśnięcia na krawędz szklanki a mały podkrzywionyżeby ją wypchnąć,w 2-c to wystarcza ale niewiem jak w benzynie
2014-07-09 23:10
  
 
 2006-05-31 08:28:49

Swieta racja profesorr z tymi powierzchniami plytek w 1.6 na pewno trzeba zdjac jeden walek - ten od zaworow ssacych - po prostu jest tam malo miejsca i zawory sa pod takim katek ze nie ma dojscia - jak juz sie zdejmie ten walek to podobno mozna te drugie plytki wyjac - tylko to takie delikatne jest i plytka sie przykleja od oleju lepiej juz odkrecic ten walek i sie nie meczyc skoro sie juz jeden odkrecilo...
2013-07-02 12:33
  
 
 2006-05-31 12:56:48

Dzięki Piotr co do luzów to ja mam książkę "Toyota Carina E" WKŁ i jest tam silnik 1,6 4A-FE i luzy są podane: ssący 0,25 wydech 0,40 (+-0,05) może w Carinie II będzie to samo ja mam taką nakleję na spodniej części klapy od silnika i tam pisze ssące 0,20 wydech 0,3 (+-0,05) ale ja mam 1,8 7A-FE może u ciebie też jest naklejka.
Co do regulacji to znajomy też mi zeszlifuje pewnie za friko no może piwo
W przyszłym tygodniu sprubuję wyjąć te blaszki czymś podwadzić a jak się nie uda to zdejmę wałki do regulacji mam tylko wydech bo ssące są OK
Co do cen to wczoraj zanim napisałem to dzwoniłem na Anilinową odebrała kobieta i powiedziała regulacja 250 zł szlifowanie 8 blaszek 110-120 zł + dojazd to się uzbiera.
Pytam się czemu tak drogo to ona mówi że trzeba urzywać do tego specjalistycznych nażędzi (ciekawe co miała na myśli ) a jak dowiedziała sie że auto z gazem to mówi że przy pracach z takim autem to się więcej bierze bo jest utrudniony dostęp :

-----------------
: :

-----------------
: -wydaje mi się że chyba w tym przypadku to nic od gazu nie przeszkadza- nie mam na pokrywie od zaworów zamontowanego reduktora ani tym bardziej butli
Pozdro Jak zrobię to napiszę
A silnik 1,6 4A-FE chyba się mocno nie różni od 1,8 7A-FE

[ wiadomość edytowana przez: robert1407 dnia 2006-05-31 13:01:14 ]
2009-03-23 08:37
  
 
 2006-05-31 14:42:35

No popatrz a taka milutka byla jak tam kiedys bylem ale zdzierstwo a jakie kity wciskaja specjalistyczne narzedzia i utrudniony dostep przez instalacje gazowa ?? kompletne bzdury a co do do tych plytek to mowie Ci - odkrec walki ustaw caly silnik na znaki na kolach rozrzadu, poluznij napinacz, lekko sciagnij pasek i juz polowa sukcesu potem tylko srubka blokujaca zęby na walku ssacym i mozna odkrecac waleczki a takie podwadzanie to zle sie konczy - cos sie zarysuje albo peknie i problem...daj znac jak zrobisz to moze mnie to zmotywuje zeby zrobic u siebie u mnie luzy teraz na wydechu cos kolo 0,20 sa wszystko przez gaz - na benzynce pojezdziloby jeszcze troszke
2013-07-02 12:33
  
 
 2006-05-31 21:45:08

Szkoda czasu na wyjmowanie walkow i ponowne ustawianie tego wszystkiego.Mozna spokojnie wcisnac szklanki robiac mala dzwignie wkretakiem opartym na walku a drugim malym podważamy plytke przez wyciecia na krawedzi szklanki.Dla malo wprawionych polecam pomoc kogos drugiego.

-----------------
2012-09-25 21:47
  
 
 2006-06-01 01:06:27

Za pierwszym razem też ściągałem wałki, ale poszedłem po rozum do głowy.
Deczko zakrzywiony śrubokręt do wciśnięcia szklanki z popychaczem i odpowiednio przycięta blaszka 1mm do wsadzenia między wałek a krawędź szklanki. Malutki śrubokręcik do wydłubania płytki lub zaostrzony gruby drut. (2-3mm)
Zero wyjmowania wałków. Zrobiłem tak wydech i ssące w 3S-FE, a tam jest nieciekawie z dostępem do ssących, ale wystarczy odpowiednio głęboko wcisnąć szklankę i robota sama idzie
Powodzenia.

-----------------
*** Try not. Do or do not. There is no try. ***
2022-07-28 22:23
  
 
 2006-06-01 12:42:32

Dzięki Carinus, dzięki Perzan to chciałem przeczytać
Pozdrawiam
2009-03-23 08:37
  
 
 2006-06-15 19:38:00

Zrobiłem te zawory
Wyjęcie tych płytek to 15 minut, akurat jak się za to zabierałem to się napatoczył kumpel.
Ja dużym wkrętakiem wcisnołem normalnie prosto od góry tą szklankę
a on małym wkrętakiem wydłubał płytkę.
Samemu tym sposobem trochę było mi ciężko bo prubowałem jedną i mi się duży wkrętak ześlizgiwał.
Trzeba by użyć dzwigni opierając się o wałek jednak ten mój wkrętak nie pasował do tego, jakiś zakrzywiony lub podszlifowany napewno by się sprawdził.
Znajomy zeszlifował płytki, powiedział że chce na 0,75 litra bo zeszło mu się półtorej godziny, dałem mu z zadowoleniem 25 zł
Zamontowanie płytek to pestka trzeba tylko zwrócić uwagę na to czy wskoczyła na całym obwodzie w szklankę.
A ty Piotrek jak jeszcze tego nie zrobiłeś to się pospiesz, ja na jednym zaworze wydechowym nie mogłem wcisnąć nawet blaszki 0,05
Pozdrawiam
J dziękuję za pomoc dzięki wam zaoszczędziłem sporo kasy
2009-03-23 08:37
  
 
 2006-06-16 07:33:45

No to super, ze tak Ci latwo poszlo - a jak to teraz chodzi ? nic nie klekocze ? pamietam kiedys jak mi w jednym takim niby zakladzie zrobili zawory to klekotaly jak diesel mam powazny plan zrobic je w nastepnym tygodniu - na razie tylko czekam az gazownik podlaczy mi druga sonde lambda (juz ja wspawalismy z tata na rurze z przodu, zaraz przy wylocie z kolektora, 1-przewodowa, 1-Voltowa, 60 zl - Allegro) i mam nadzieje, ze wreszcie przestanie palic te 13/100...jak juz to uruchomie to dam znac czy operacja zakonczyla sie sukcesem bo moze jest jeszcze jakis biedny uzytkownik LeanBurn jezdzacy na gazie z zepsutym czujnikiem LB pozdrowionka
2013-07-02 12:33
  
 
 
 MotoNews.pl » Toyota Forum Techniczne

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM