Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

BMW E36 325i dziwne szarpnięcia i strzały ???

 Moderowane przez: Bialy, Miro600V
 MotoNews.pl » BMW Auto Klub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2006-07-18 10:16:28

Cytat:
2006-07-17 23:18:54, Padre325 pisze:
No i już po kłopocie. Dziś wziąłem 3 cewki BOSH-a, które zamieniłem na pierwszych trzech garach co nie przyniosło rezultatu, zniechęcony przełożyłem je na następone trzy no i sukces. Bestia znowu idzie jak po maśle.



Mimo wszystko radzę jak najszybciej zaopatrzyć się w pozostałe trzy cewki Bosch. Założenie tylko trzech nie rozwiązuje problemu w tym przypadku. Z twojego opisu wynika że w przynajmniej jednej starej cewce był poważny problem, ale nie oznacza to że w pozostałych cewkach problemu nie ma. Z doświadczenia wiem, że stare cewki ZUNDSPULE to jedna wielka lipa, i dopiero wymiana wszystkich umożliwia silnikowi prawidłową pracę we wszystkich warunkach.
2006-12-11 10:58
  
 
 2006-07-18 08:38:50

Założyłem używki i jest bajka.
2007-05-03 19:46
  
 
 2006-07-18 00:22:33

to super!! a chodziło o te fajko-cewki?założyłes nówki?
2011-09-25 21:03
  
 
 2006-07-17 23:18:54

No i już po kłopocie.
Dziś wziąłem 3 cewki BOSH-a, które zamieniłem na pierwszych trzech garach co nie przyniosło rezultatu, zniechęcony przełożyłem je na następone trzy no i sukces. Bestia znowu idzie jak po maśle. Cena 50zł za sztukę jest chyba dobra dlatego nie będę dochodził jaka sztuka miała błąd tylko zostawię je tak jak założyłem.
Profilatycznie zmieniłem we wszystkich fajki na nowsze z 323i '97.

Dzięki za wszystkie rady.
Ja raczej zawsze sprawdzam nim kupię, tym bardziej, że cena jest duża za komplet cewek.
Nie biorę przykładu z serwisów wymieniających wszystko metodą prób i błędów.
Dzięki Zyggy za naprowadzenie na cewki, miło się czyta jak ktoś ma wiedzę z danej dziedziny.
2007-05-03 19:46
  
 
 2006-07-17 09:42:20

Cytat:
2006-07-15 09:12:32, Padre325 pisze:
Posiadam cewki ZUNDSPULE 726 177



Takie cewki należy jak najszybciej wymienić.
W jednym z biuletynów technicznych BMW przeczytałem, że cewki te przy swoim specyficznym defekcie mogą doprowadzić do uszkodzenia wzmacniacza w sterowniku, a wtedy koszty naprawy są znacznie większe. Polecam zakup jednego z kompletów wymienionych wcześniej, łącznie z wtyczkami i świecami.
Potem możesz się zastanawiać, co jeszcze nie działa prawidłowo w silniku.

Cytat:
2006-07-14 23:37:38, eryk325e36 pisze:
bmw chodziło jak złoto chociaż miało różne cewki



Jak najbardziej jest to możliwe, pod warunkiem że wszystkie cewki są sprawne. Jednak BMW zaleca aby cewki były jednego producenta. Jest to zrozumiałe, gdyż każdy producent ma swoją specyficzną konstrukcję, i cewki mogą różnić się parametrami pracy.
2006-12-11 10:58
  
 
 2006-07-15 09:35:06

Cytat:
2006-07-15 09:12:32, Padre325 pisze:
Jeżeli chodzi o piny to pomimo tego co pisałem, że są niezniszczone to i tak profilaktycznie pilniczkiem oczyściłem. Posiadam cewki ZUNDSPULE 726 177 takie jak wymieniłeś w jednym z poprzednich postów dlatego moje przypuszczenia skierowały się w ich kierunku. Czym więcej rozmawiam z ludźmi tym więcej przypadków do rozpatrzenia, od walniętej świecy, przebicia na przewodach czy fajkach, cewek po przepływomierz.

no kombinuj dalej a wymiana cewek cie i tak nie ominie

-----------------
nie pisze na pv jeżeli potrzebujesz wiedzy pisz na forum po to jest!!
2008-05-17 00:52
  
 
 2006-07-15 09:12:32

Jeżeli chodzi o piny to pomimo tego co pisałem, że są niezniszczone to i tak profilaktycznie pilniczkiem oczyściłem.
Posiadam cewki ZUNDSPULE 726 177 takie jak wymieniłeś w jednym z poprzednich postów dlatego moje przypuszczenia skierowały się w ich kierunku.
Czym więcej rozmawiam z ludźmi tym więcej przypadków do rozpatrzenia, od walniętej świecy, przebicia na przewodach czy fajkach, cewek po przepływomierz.
2007-05-03 19:46
  
 
 2006-07-14 23:37:38

Hmm ja miałem przebieg 260000km i bmw chodziło jak złoto chociaż miało różne cewki, a świece zmieniłem na ngk tak żeby mieć nowe bo nie wiedziałem kiedy były zmieniane. Gdzieś kiedyś czytałem coś o sprawdzaniu cewek i jest to ciężki temat więc najprościej było by faktycznie pożyczyć na chwilę od kogoś to max 45 min roboty i jak coś lepiej wymienić sobie kpl cewek nowych tak zaleca producent, ale jest w tym trochę racji. Oprócz cewek wymienia się jeszcze gumowe kapturki nie fachowa nazwa, ale może mnie ktoś poprawi w tym temacie.
Są też te cieniutkie przewody trzeba z nimi uważać przy wymianie świec lub cewek jeśli będzie uszkodzony ten przewód objawy będą podobne. Możesz jeszcze spróbować jeden patent ściągnij osłony z silnika i jak będzie ciemno popatrz czy dyskoteki nie masz może zobaczysz przebicie na cewce albo miejsce uszkodzenia przewodu.
Słyszałem też o patencie puszczenia mgiełki wody ze spryskiwacza fakt pokaże szybciej jakie kolwiek przebicie tylko nie wiem czy się coś nie zgrzybi przez taką próbę.
2013-02-14 17:57
  
 
 2006-07-14 15:31:42

Cytat:
2006-07-14 15:00:25, Padre325 pisze:
Złącze przepływomierza sprawdzałem, jest w super stanie.



Tak to można powiedzieć tylko o nowym złączu. W złączu, które przez kilkanaście lat pracuje w bardzo ciężkich warunkach (duże zmiany temperatury, wilgotności, opary oleju) zachodzi proces utlaniania się, czego nie da się zauważyć gołym okiem. Jedyną radą jest przeczyszczenie złącza, albo wymiana pinów na nowe.

Cytat:
2006-07-14 15:00:25, Padre325 pisze:
Znalazłem dziś nawet szrot, w którym mają trzy cewki BOSH-a na zbyciu, też nie wiadomo jaki jest ich stan, ale na próbę można wziąć bo może akurat pomoże. Cena też nieduża 50 zł/ szt.



Szkoda pieniędzy. Już pisałem, że używane to masz u siebie. Chyba że zostały one wyjęte ze sprawnego silnika.
Poza tym, jeśli obecne cewki mają defekt, to podmiana trzech też do niczego nie prowadzi. Musisz podmienić cały komplet. A jakie masz cewki obecnie? Jakie logo i jaki numer?
2006-12-11 10:58
  
 
 2006-07-14 15:00:25

Złącze przepływomierza sprawdzałem, jest w super stanie.
Co do szpilek mocowania cewek to właśnie przy wczorajszej grzebaninie kilka jest luźnych, ale kupię klej przewodzący i będzie po zmartwieniu.
Znalazłem dziś nawet szrot, w którym mają trzy cewki BOSH-a na zbyciu, też nie wiadomo jaki jest ich stan, ale na próbę można wziąć bo może akurat pomoże. Cena też nieduża 50 zł/ szt.
2007-05-03 19:46
  
 
 2006-07-14 14:00:14

Cytat:
2006-07-14 12:53:40, Padre325 pisze:
Z przepływką nie ma problemu żeby od kogoś na miejscu pożyczyć na chwilę aby sprawdzić, ale raczej nikt nie będzie chciał dawać silnika do odkręcania cewek. Tak z ciekawości to ile nowa przepływka BOSH-a kosztuje do mojego modelu?



Sama podmiana przepływomierza może nic nie wnieść do tematu, bo możesz mieć skorodowane złącze przepływomierza. Przeczyść złącze tak jak zaproponował to romsi.

Przy przekładaniu cewek nic się nie dzieje. Jedyne na co trzeba zwrócić uwagę, to aby nie dokręcać cewek zbyt mocno, bo można wyrwać szpilki pokrywy zaworów. Inaczej wyglądałaby sytuacja w przypadku całkowitego padu jednej z cewek. W takiej sytuacji mógłby być uszkodzony też wzmacniacz w sterowniku, i w przypadku założenia sprawnej cewki mogłoby dojść również do jej uszkodzenia. Ale w twoim przypadku cewki jakoś działają, więc taki przypadek nie zachodzi.

Nowy przepływomierz Bosch do twojego silnika (Bosch 0 280 213 011) kosztuje 1900 zł.
2006-12-11 10:58
  
 
 2006-07-14 12:53:40

Dzięki za informacje.
Z wejściami w sklepach motoryzacyjnych to u mnie nie ma problemu.
Najważniejsze aby zdiagnozować na 100% co jest przyczyną tych objawów, gdyż wymiana metodą prób i błędów raczej by mnie zrujnowała.
Z przepływką nie ma problemu żeby od kogoś na miejscu pożyczyć na chwilę aby sprawdzić, ale raczej nikt nie będzie chciał dawać silnika do odkręcania cewek.
Tak z ciekawości to ile nowa przepływka BOSH-a kosztuje do mojego modelu?
2007-05-03 19:46
  
 
 2006-07-14 11:59:18

Cytat:
Produkty Beru w dobrych cenach można kupić w sklepie pod telefonem (71) 34 00 480.



Czyli u mojego kolegi , faktycznie ma dobre ceny

-----------------
"Chcę umrzeć we śnie jak mój dziadek, a nie krzycząc jak jego pasażerowie."
FEFK #548
FKDW #014
 
  
 
 2006-07-14 11:18:18

Dobry komplet zapłonowy do M50 to:

1) Bosch
cewki 1 227 030 077
wtyczki 1 354 489 085
świece FGR7DQP 0 242 235 617

2) Beru
cewki z wtyczkami 0 040 100 014
świece UXF79P 0 002 335 906

Cena takiego nowego kompletu 6 szt. to około 1000 zł.
Wymienione wyżej świece wystarczają na 120 tys. km,
więc po włożeniu takiego kompletu zapominamy o zapłonie.

Produkty Beru w dobrych cenach można kupić w sklepie pod telefonem (71) 34 00 480.
2006-12-11 10:58
  
 
 2006-07-14 07:34:16

Kolejny raz miałeś rację.
Wczoraj rozebrałem to wszystko i niestety pasuje tylko wtyczka do cewki natomiast rozstaw mocowania jest trochę inny, a w trzech nie pasuje.
Wcześniej patrzyłem w ETK, że numer części jest inny, ale myślałem, że jak jest ta sama pojemność i świece do tego takie same to będzie grało.
Zastanawiam się nad tym, czy tylko mocowania nie pasują, a może parametry są te same?
Klapa na całego. Te cewki z M52 są super, ale co z tego jak nie mam do mojego modelu na sprawdzenie.
Wkurza mnie, że przy ruszaniu nie ma takiej mocy jaką powinien mieć.
2007-05-03 19:46
  
 
 2006-07-13 17:09:11

Cytat:
2006-07-13 12:35:27, Padre325 pisze:
No Zyggy dziś sobie załatwiłem całą kompletną listwę z cewkami BOSH-a, z E-36 323i '97 i zobaczymy co wyjdzie.



Cewki z M52 nie pasują do M50, więc nic z tego nie wyjdzie.
2006-12-11 10:58
  
 
 2006-07-13 12:37:35

Podobnie jak Wiktor mam problemy z dławieniem, także posłuchałem twoich rad.
2007-05-03 19:46
  
 
 2006-07-13 12:35:27

No Zyggy dziś sobie załatwiłem całą kompletną listwę z cewkami BOSH-a, z E-36 323i '97 i zobaczymy co wyjdzie.
Modlę się żeby było to co mówisz.
2007-05-03 19:46
  
 
 2006-07-10 16:52:36

Dzięki za to info.
Pozdrawiam
2008-05-01 13:21
  
 
 2006-07-10 13:40:05

Cytat:
2006-07-10 13:14:03, biem pisze:
Zyggy, a czy cewki ZUNDSPULE o innym numerze są równie awaryjne? Mam się ich obawiać? Pozdrawiam



To zależy od daty produkcji. Cewki ZUNDSPULE produkowane do 01/1991 bezwzględnie należy wymienić. Data produkcji jest umieszczona na cewkach. Cewki produkowane po tej dacie teoretycznie nie powinny mieć tego defektu. Jednak najlepiej jest zrobić podmiankę na nowe cewki i zobaczyć jak chodzi silnik. Jeśli różnica jest znacząca, to należy kupić nowe. Za używane szkoda płacić, bo używane to masz w swoim samochodzie.
2006-12-11 10:58
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » BMW Auto Klub

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM