Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Projekt Omega 3000 - Strona 4

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2007-02-13 11:42:18

Po co kupiłeś pierscienie?
Będzisz zmieniał tłoki?
Uszczlka misy tylko GM i tylko z silkonem nie we wszystkie miejsca.
Co ze srubami do glowicy?



-----------------
2022-12-18 14:28
  
 
 2007-02-13 11:21:32

Cytat:
2007-02-13 02:15:08, eron pisze:
kupiłem tylko jedną poduchę, bo odziwo jedna była tak wytrzaskana, że się dosłownie rozpadła na pół, a druga ma się całkiem dobrze.


u mnie to samo. W moim przypadku zupełnie poddał się amortyzatorek silnika i - tak sobie tłumaczę - przez to szybciej umarła poducha. Zerknij na te amorki, ich tulejki i samą pracę
2024-01-14 01:03
  
 
 2007-02-13 02:15:08

Cytat:
2007-02-12 18:07:38, PiotrS pisze:
W kartonikach mahla masz pierścienie? Gdzie uszczelka pod głowicę? Kupiłeś tylko jedną poduchę pod silnik, czu mnie wzrok myli? A śruby do głowicy? Twoje byłe można przyjąć, że co najmniej x2 były użyte, nie dawał bym ich na 3 montaż zbyt ryzykowne jest to. Uszczelka misy, hm może to tylko zdjęcie ale chyba jakaś inna/chudsza jest. Masz do niej silkon?



Tak - w kartonikach Mahle są pierścionki. Uszczelka pod głowicę leży w garażu już dłuższy czas. Tak, kupiłem tylko jedną poduchę, bo odziwo jedna była tak wytrzaskana, że się dosłownie rozpadła na pół, a druga ma się całkiem dobrze. Co do uszczelki miski - mówisz, że lepiej jeszcze potraktować to silikonem /nie mam/ (tymbardziej, że 7gsi że u niego nie zdała egzaminu)? Hmm, poza tym czekam jeszcze na uszczelke pokrywy zaworów i muszę wpaść do Ciebie porównać zębatki rozrządu ale to jak nadejdzie wielki moment

-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."
2024-04-24 21:18
  
 
 2007-02-12 23:13:53

Cytat:
2007-02-12 18:07:38, PiotrS pisze:
Uszczelka misy, hm może to tylko zdjęcie ale chyba jakaś inna/chudsza jest.


jest ok
niestety taka sama u mnie się nie sprawdziła - w sumie ciężko to wytłumaczyć, ale puszczał trochę olej. Dopiero uszczelka GM dała radę
2024-01-14 01:03
  
 
 2007-02-12 18:07:38

W kartonikach mahla masz pierścienie?
Gdzie uszczelka pod głowicę?
Kupiłeś tylko jedną poduchę pod silnik, czu mnie wzrok myli?
A śruby do głowicy?
Twoje byłe można przyjąć, że co najmniej x2 były użyte,
nie dawał bym ich na 3 montaż zbyt ryzykowne jest to.
Uszczelka misy, hm może to tylko zdjęcie ale chyba jakaś inna/chudsza jest. Masz do niej silkon?


-----------------
2022-12-18 14:28
  
 
 2007-02-11 21:37:36

Cześć Wszystkim!
Czas zdmuchnąć kurz z tego tematu

Przyszła długo oczekiwana paczka, ostatnio Piotr "chwalił się" swoimi zabawkami więc nie będe gorszy (tymbardziej,że widać podobnieństwo coponiektórych elementów )



Hmm, jak na półtorej kafla to myślałem że jakoś bardziej reprezentacyjnie to będzie wyglądać po rozłożeniu

No nic, ruszamy do pracy, pora zapiąć piąty bieg i mam nadzieje, że już niedługo będzie mnie słychać na ulicach Trójmiasta

Postanowiłem też że z pracami blacharskimi + przywróceniem mojej bestii pełnego,kompletnego ubioru firmy 3000 poczekam aż skończy się zima, bo teraz to chyba bezsensu ruszać blachy na wszechobecną sool

Aha, jedzie jeszcze pare "gadzętów" od gebelsów - m.in nowiutke kompletne zawieszenie Weitec'a, 17" Alu Felgen Fondmetal, sportowa kierownica Irmscher'a z nabą i pare innych pierdół

Z całością zabawek poczekam aż wezme się az blachy + odzież moje 3000czki, żeby efektem zaskoczył też sam siebie (mam nadzieje )

Pozdrawiam,
Eryk


-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."

[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2007-02-11 21:39:40 ]
2024-04-24 21:18
  
 
 2006-12-20 20:02:42

Cytat:
2006-12-18 19:15:11, eron pisze:
Hehe, no dzięki - widzę że coraz więcej Nas z zapałem i dobrze Spoko, wszystkie "roboty" będą tu etapami opisywane. W części raczej staram się zaopatrzeć w Trójmiejskich sklepach, jednak jest również firma Rafał Stachowiak, która zajmuje się częściami do GM. Zostają też te "duże" typu Inter Cars.Masz trochę inny silnik niż mój (C30SE) ale ogólnie idea przy remoncie jest taka sama więc będziesz mógł się kierować / opierać na moich doświadczeniach. Pozdr. Eryk [ wiadomość edytowana przez: eron dnia 2006-12-18 19:16:47 ]


Mam taki sam silnik jak twój!!! Też C30SE!
Tak sobie przypomniałem!
2017-02-04 13:04
  
 
 2006-12-19 09:09:06

Cytat:
2006-12-18 22:27:34, Soczewa pisze:
nikt z waszych mechaników nie złoży silnika tak jak fabryka - nigdy nie osiągną takiej "doskonałości" jak fabrycznie zmontowane. taka niestety jest prawda - chcecie remontować - proszę bardzo, nic nie stoi na przeszkodzie tylko ja oosobiście wolałbym kasę wydaną na remont przeznaczyć na wymianę silnika - nawet z 250 tyś przebiegu, a ręszte wsadzić naprawde solidną naprawę wozu bo zawsze jest coś do zrobienia.


Na temat składania silnika, nie ma co już pisać, bo wszystko powiedział Immo, a jeśli chodzi o kupno silnika z takim przebiegiem, to ten silnik który mam, według licznika ma 240 tyś.km (stan wszystkich innych rzeczy np. pedałów, wskazuje na właśnie taki przebieg), jeździł cały czas na automacie, więc nie jest tak bardzo zajeżdżony i co ???

I właśnie składał będę drugi, bo ten sam nie wiem jak długo jeszcze pojeździ!!!
2017-02-04 13:04
  
 
 2006-12-18 23:30:23

Cytat:
2006-12-18 22:27:34, Soczewa pisze:
nikt z waszych mechaników nie złoży silnika tak jak fabryka - nigdy nie osiągną takiej "doskonałości" jak fabrycznie zmontowane. taka niestety jest prawda - chcecie remontować - proszę bardzo, nic nie stoi na przeszkodzie tylko ja oosobiście wolałbym kasę wydaną na remont przeznaczyć na wymianę silnika - nawet z 250 tyś przebiegu, a ręszte wsadzić naprawde solidną naprawę wozu bo zawsze jest coś do zrobienia.



Szkoda, że nie pojechałem na hamownię przed rozłożeniem auta - myślę, że bardzo "obrazowo" wyszła by ta farbyczna doskonałość, szczególnie po takich przebiegach. Przecież remont silnika to nie jest tylko moje "widzi mi się" tylko te elementy się zużywają i cały silnik traci sprawność. Poza tym, są jeszcze dodatkowe modyfikacje które móżna wykonać wręcz poprawiając fabrykę - o czym napisał Immo. Chyba całość w tej kwestii została powiedziana.

Cytat:
2006-12-18 23:10:45, brewka83 pisze:
Immo bardzo dobrze powiedzial! Dlatego tez eron wlasnie rozlozyl i bedzie skladal serduszko Swojej bestyjki!Gdyby to nic nie mialo dac to pewnie nie robilby tego!Takze zycze Ci eron ze dokonczysz to dzielo i bedziesz sie cieszyl nim przez Bardzo dlugi okres! Pozdrawiam Tomek!!



Już "nie dziękuje" żeby nie zapeszać. Ja też wierze, że wszsytko pójdzie zgodnie z planem i do tego dąże.
Pozdrawiam,
Eryk


-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."
2024-04-24 21:18
  
 
 2006-12-18 23:10:45

Immo bardzo dobrze powiedzial!
Dlatego tez eron wlasnie rozlozyl i bedzie skladal serduszko Swojej bestyjki!Gdyby to nic nie mialo dac to pewnie nie robilby tego!Takze zycze Ci eron ze dokonczysz to dzielo i bedziesz sie cieszyl nim przez Bardzo dlugi okres!
Pozdrawiam Tomek!!

-----------------
Kup se Omcie!!!Badz BAMBOOCHA:))))))))))
2011-11-24 20:39
  
 
 2006-12-18 22:38:20

Cytat:
2006-12-18 22:27:34, Soczewa pisze:
nikt z waszych mechaników nie złoży silnika tak jak fabryka - nigdy nie osiągną takiej "doskonałości" jak fabrycznie zmontowane.

Tutaj się mylisz, i to nawet nie wiesz jak bardzo

Masowa produkcja z założenia obarczona jest pewną niedokładnością, z wielu powodów - możliwości techniczne, koszta, czas itd. Człowiek pracujący na pojedyńczym egzemplarzu może w nieskończoność dopieszczać każdą śrubkę, zwłaszcza gdy robi to dla siebie.

Ciekawostką jest fakt, że samo rozłożenie i pownowne bardzo dokładne złożenie nowego silnika może zwiększyć za darmo jego sprawność nawet o 10%, tylko z tytułu dokładniejszego montażu.

-----------------
 
 
 
 2006-12-18 22:27:34

nikt z waszych mechaników nie złoży silnika tak jak fabryka - nigdy nie osiągną takiej "doskonałości" jak fabrycznie zmontowane.
taka niestety jest prawda - chcecie remontować - proszę bardzo, nic nie stoi na przeszkodzie tylko ja oosobiście wolałbym kasę wydaną na remont przeznaczyć na wymianę silnika - nawet z 250 tyś przebiegu, a ręszte wsadzić naprawde solidną naprawę wozu bo zawsze jest coś do zrobienia.


-----------------
2015-07-06 18:29
  
 
 2006-12-18 19:15:11

Cytat:
2006-12-18 18:40:05, GrzesiekK pisze:
Popieram, sam po czytaniu twojego postu, postanowiłem zrobić swój silnik, tak jak to powinno wyglądać!!! Tak przy okazji, opisuj dokładniej co robisz i gdzie ewentualnie kupujesz części!!! Co prawda u mnie to będzie trwało dużej, ale też będzie na tip-top! U mnie też ma latać!!!



Hehe, no dzięki - widzę że coraz więcej Nas z zapałem i dobrze

Spoko, wszystkie "roboty" będą tu etapami opisywane. W części raczej staram się zaopatrzeć w Trójmiejskich sklepach, jednak jest również firma Rafał Stachowiak, która zajmuje się częściami do GM. Zostają też te "duże" typu Inter Cars.Masz trochę inny silnik niż mój (C30SE) ale ogólnie idea przy remoncie jest taka sama więc będziesz mógł się kierować / opierać na moich doświadczeniach.
Pozdr.
Eryk


-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."

[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2006-12-18 19:16:47 ]
2024-04-24 21:18
  
 
 2006-12-18 18:40:05

Cytat:
2006-12-18 18:01:41, eron pisze:
Chcę go zrobić dla siebie i mam nadzieje (jak napisał 7gsi) zostawić auto na lata. To auto ma latać dlatego (wbrew logice? i hmm - opłacalności, jeśli wogóle można tak spojrzeć na projekt "dla siebie") postanowiłem zrobić ten silnik w profi opcji. Pozdr. Eryk


Popieram, sam po czytaniu twojego postu, postanowiłem zrobić swój silnik, tak jak to powinno wyglądać!!! Tak przy okazji, opisuj dokładniej co robisz i gdzie ewentualnie kupujesz części!!!

Co prawda u mnie to będzie trwało dużej, ale też będzie na tip-top!
U mnie też ma latać!!!
2017-02-04 13:04
  
 
 2006-12-18 18:01:41

Cytat:
2006-12-17 22:11:44, SEBA-OMEGA pisze:
To co to za szlifierz,że nie pomierzył głowicy przed robotą? Niestety są ludzie co najpierw robią a później myślą Ja jak w swojej byłej 2.0 zawiozłem głowice do splanowania,to p.Osowski po godzinie do mnie dzwoni i mowi że z tym nie da rady się nic zrobić po powykrzywiona i żebym szukał drugiej. "a kazał pan?" - co za prostak



No niestety, on jest z ery "zerkasz zerkasz, wpominasz Gierka". Komuna, jak się coś nie podoba to dowidzenia.
Jak mu czegoś wprost nie powiesz to tego nie zrobi (a czasem nawet jak powiesz to zrobi po swojemu), albo jeszcze cię opieprzy,że nie ma czasu,marudzisz,wydziwiasz a on jest nerowowy człowiek itp itd. i że robi to tyle i tyle lat i chyba wie lepiej. W każdym razie "ratuje" go to, że naprawde zna się na rzeczy i robi profesjonalnie - nawet silniki "do sportu" u niego robią.
Ale fakt-faktem, patrząc na to z innej perspektywy - jest to dziwny i trudny w komunikacji człowiek
Cytat:
2006-12-18 05:30:18, Soczewa pisze:
Czy nie taniej jest kupić dobry używany silnik ?? Koszty remontu są astronimiczne - koszt uszczelek to koło 1300 zł !!! Zyczę owocnej pracy.



Taniej i kupić silnik - tak. Z tym dobrym to już ciężko. Chyba nie ma dobrych silników z przebiegiem dobrze ~200tyś bo z tych lat to i tak optymistyczne założenie. Chyba że jest po remoncie ale wtedy nikt go nie sprzeda tanio (ew. taki remont jak ktoś w moim zrobił - typy ślizgi rozrządu na nity..). Chcę go zrobić dla siebie i mam nadzieje (jak napisał 7gsi) zostawić auto na lata. To auto ma latać dlatego (wbrew logice? i hmm - opłacalności, jeśli wogóle można tak spojrzeć na projekt "dla siebie") postanowiłem zrobić ten silnik w profi opcji.
Pozdr.
Eryk

-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."
2024-04-24 21:18
  
 
 2006-12-18 12:14:19

Cytat:
2006-12-18 05:30:18, Soczewa pisze:
Czy nie taniej jest kupić dobry używany silnik ?? Koszty remontu są astronimiczne - koszt uszczelek to koło 1300 zł !!! Zyczę owocnej pracy.


uszczelki ~1000, rozrząd ~2000, reszty nie chce mi się dodawać.
W "dobrym używanym silniku" będzie wszystko po remoncie? Na nowych uszczelkach, ze sprawdzonym/wymienionym rozrządem? Albo się robi porządnie dla siebie na lata, albo lepiej kupić nowsze auto i nie dłubać w leciwej R6

-----------------
...hodowca.
2024-01-14 01:03
  
 
 2006-12-18 05:30:18

Czy nie taniej jest kupić dobry używany silnik ??
Koszty remontu są astronimiczne - koszt uszczelek to koło 1300 zł !!! Zyczę owocnej pracy.

-----------------
2015-07-06 18:29
  
 
 2006-12-17 22:11:44

To co to za szlifierz,że nie pomierzył głowicy przed robotą? Niestety są ludzie co najpierw robią a później myślą
Ja jak w swojej byłej 2.0 zawiozłem głowice do splanowania,to p.Osowski po godzinie do mnie dzwoni i mowi że z tym nie da rady się nic zrobić po powykrzywiona i żebym szukał drugiej.
"a kazał pan?" - co za prostak

-----------------
OMEGA IRMSCHER
"SECAR" Mechanika Pojazdowa, ZAWIESZENIA: seryjne,sportowe.Układy hamulcowe,układy kierownicze.Rozrządy,sprzęgła,Naprawy bieżące.RADOM ul.1905 Roku 21 Tel. 502 347 452
2011-06-07 07:50
  
 
 2006-12-14 23:27:59

Dobra, kolejne zmagania mam "za sobą"
Tak więc, zawiozłem cały silnik w drobnych częściach na mycie:


KOSZT - 50zł

+ ręczne dopucowanie głowicy w domu - 0zł (tylko mamuśka była bardzo szczęśliwa )


i następnie:
Sprawdzenie szczelności głowicy u Pana K.Hruzdowicza - 70zł
Splanowanie głowicy (o całe 0,48mm-duuuużo,źle wróżyło..) - 80zł

DOWIEDZENIE SIĘ,ŻE BYŁA B.MOCNO PRZEGRZANA,WYGIĘŁO JĄ W "BUMERANG" I JEST NA KIBEL - BEZCENNE

Jak to uprzejmie oznajmił Pan K.Hruzdowicz (na moje pytanie: czemu na początku tego nie sprawdził) "A kazał Pan? - niewiedza kosztuje" )

Na szczęście "uratował" mnie Piotr i jego zapomniana, piwniczna głowica dogadaliśmy się co do ceny (nowe doświadczenie - gładko i przyjemnie ) i wszystko wygląda na to,żę będzie dobrze tym razem! (nawet dostałem mat. dotyczące wartości obróbki zaworów itd itp. + używane, troche prześmigane rękawice robocze do przenoszenia tego ustrojstwa ). Aha - pomyślałem o tej starej głowicy: "splanowałem Cię, jesteś szczelna (lub bezczelna,zależy) - nie pójdziesz na kibel - pojdziesz na złom Nie wiem czy to możliwe, żeby ważyła aż 18,6kg (bo chyba stał na wadze jeszcze jakiś koszyk z puszkami), Pan inżynier coś mi posapał, że tutaj pare szpilek met. to waży ze 2 kilo, cytuję "tu gdzie chodzą tłoki to jest żeliwne" (nie mogłem mu wytłumaczyć,że tam nie chodzą tłoki..) i że może dać za nią 50zł - fajnie, wziąłem 5 dyszek i magicznym ruchem zamieniłem je na LPG do mojej 2.6

Jutro c.d pracy (czas na te korby i toki..) - będe się odzywał

3majcie się,
Pozdr.

Ps. na koniec jeszcze 2 fotki jak niektóre elementy wyglądają.
Łożysko ze skrzyni huczy jak Czarnobyl przed wybuchem, a z panewkami to najgorzej wyglądają te korbowodowe, gdzie to najprawdopodobniej zmieliło nity, którymi jakiś inteligent (pewnie baniol od którego kupiłem auto) postanowił "poskładać" ślizgi od rozrządu.. niezły pomysł

kilka panewek:


i korbowodowe z bliska..



-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."

[ wiadomość edytowana przez: ericsson dnia 2006-12-15 01:39:57 ]
2024-04-24 21:18
  
 
 2006-12-03 02:10:34

Mam nadzieję, że już wszystko się powyjaśniało i cieszą mnie pozytywne komentarze oraz zainteresowanie tematem (zostawmy już osobowe preferencje za sobą - skupmy się nad "technicznym" podejściem i samym projektem).

Tak więc silnik jest już rozłożony na atomy, w piątek wszystko zostało wymyte (ciśnieniowo + chemia). Jutro rano wyjeżdzam do Belgii i mam nadzieję, że wróce na wtorek - wtedy też wrzuce jakieś następne fotki no i ciąg dalszy prac - zawioze głowice z blokiem do sprawdzenia, splanowania i honowania bloku. cdn..

Pozdrawiam,
Eryk

-----------------
"Każdy dzień może być tym ostatnim, a który - nie rozwikłam tej zagadki.."
2024-04-24 21:18
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM