Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

2107 Morski Błękit - A13 - Strona 2

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8
 Autor 
 2018-12-08 09:27:35

Cytat:
2018-12-05 22:22:58, A13 pisze:
Zacząłem sprawdzać same regulatory napięcia. Parę dni mi to zajęło. Generalnie regulator leży na stole, podłączamy go prawidłowo i sprawdzamy, który ma napięcie na szczotkach. Jeden miał. Ale np. ten nowy, ostatnio kupiony nie miał. Wrzuciłem alternator do auta i bingo - 13,8 V jak wmurowane (środek zielonego). Dziękuję za wsparcie A13



Mam nadzieję że nie rozpętam shitstorma żadnego poniższym pytaniem.

Czy mógłbyś jakoś tak w idiotoodporny sposób wytłumaczyć jak sprawdzać regler? Naczytałem się ostatnio mądrych for, na których pisali, że 'niedasię', a tu widać że jednak jak się nie wie że 'niedasię', to da się. A jakbyś zrobił jeszcze do tego jakieś zdjęcia, to myślę że nie tylko ja byłbym wniebowzięty .

Pozdrawiam

-----------------
Koniec pewnej ery - od 7 listopada 2006r Fiat stoi w garażu :).
Koniec pewnej ery 2 - od 7 lipca 2009r Fiat przechodzi generalny remont :).
Wielki koniec - 16 grudnia 2011r Fiat przeszedł przegląd, koniec renowacji.
2019-11-29 21:34
  
 
 2018-12-08 07:30:05



I jeszcze badanie wirnika, jak kogoś przypadkiem zainteresował temat.

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2019-09-10 23:23:54 ]
2024-03-29 21:18
  
 
 2018-12-05 22:22:58

To jeszcze nie był koniec. Dzisiaj się z nim dopiero rozprawiłem.
A było to tak.

Coś mnie tknęło i oczyściłem te pierścienie ślizgowe wirnika papierem ściernym. Wtedy zmierzyłem i pojawiła się prawidłowa oporność (ok. 4 omy). Myślałem, że to niemożliwe i dla porównania wziąłem wirnik z innego, starego, rozwalonego alternatora. Też wskazywał ok. 4,2 oma.
Pomyślałem, nie jest źle. Zakupiłem i zmieniłem łożyska. Potem przejrzałem stojan i diody. Były ok. Przeszedłem do etapu sprawdzania.
Zrobiłem sobie takie stanowisko w imadle, zasilanie pociągnąłem z akumulatora, mierniczek, lampeczka, bezpiecznik, na wzbudzeniu, kręcę wiertarką i co ... i nic. Nie działa. Nie wiem co jest. Skręcam i rozkręcam, sprawdzam, itd.

Zacząłem sprawdzać same regulatory napięcia. Parę dni mi to zajęło. Generalnie regulator leży na stole, podłączamy go prawidłowo i sprawdzamy, który ma napięcie na szczotkach. Jeden miał. Ale np. ten nowy, ostatnio kupiony nie miał.

Wrzuciłem alternator do auta i bingo - 13,8 V jak wmurowane (środek zielonego).

Dziękuję za wsparcie
A13


2024-03-29 21:18
  
 
 2018-12-05 00:26:07

nie ma to jak dojść do winnego własnymi siłami
2024-03-07 17:08
  
 
 2018-11-28 22:39:18

Tak, zjarał się wirnik.
Oporność między pierścieniami ślizgowymi szczotek jest 0 omów, a powinno być 3,9 - 4,5 Oma

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2018-12-02 15:46:08 ]
2024-03-29 21:18
  
 
 2018-11-25 21:26:47

Wstawiłem nowy regulator napięcia i ... i nic. Kompletnie nic. Napięcie na bezpieczniku nr 9 od wzbudzenia na alternatorze jest. Woltomierz nic się nie rusza. Podejrzewam, że się wirnik zjarał.

Wyjąłem kostkę stacyjki - wygląda bardzo porządnie. Solidna robota. Pomierzyłem ją, nic nie znalazłem. Umyłem i przygotowałem do włożenia. Tak swoją drogą, przekaźniki myje się spirytusem. Ja akurat miałem tylko denaturat. Mam nadzieję, że wielkiego błędu nie zrobiłem.

Sprawdziłem także przekaźnik na prawym błotniku, mniej więcej nad kołem. To jest przekaźnik od rozrusznika. Wyglądał na nowy i prawie nie używany. Zostawiłem go w spokoju. Podejrzewam, że już go kiedyś wymieniłem.

Wydaje mi się, że pod skrzynką bezpieczników nie mam innych przekaźników.

Mam teorię, że ten skichany alternator zniekształcał mi od dawna linię napięcia. Nie mogłem tego wykryć zwykłym miernikiem.

Cylinderki hamulcowe z przodu wymieniłem chyba 9 lat temu. Ciągnęły w jedną stronę i nie ogarniałem. Teraz mam komplet fenoxów. Smarowałem je 5 lat temu. Wciąż działają ok. Na przeglądzie wychodzą prawidłowo.

No pozdrawiam
A13
2024-03-29 21:18
  
 
 2018-11-23 22:51:01

Ten rok jest jakiś wyjątkowy. Nie wiem, czy od nowości (tzn. przez 10 lat, jak jeżdżę tym autkiem) wymieniłem, sprawdziłem, rozebrałem i złożyłem tyle rzeczy, jak w tym bieżącym roku 2018.

Mo że o to chodzi z tym miłowaniem , bo co to za miłowanie bez grzebania .Ja ostatnio smarowałem cylinderki przednie made in USSR jeszcze ,czydzieści czy lata majom .
2021-07-08 23:01
  
 
 2018-11-23 22:45:37

czasami tak bywa ale to przecież normalne, 3 lata jeździsz i nic się nie dzieje a potem przeguby, tulejka czy coś. należy też wspomnieć że większość z nas, po zakupie auta 20 - 25 letniego nic w nim prawie nie robi. większość z nas, dodaję

na prawym nadkolu, poniżej skrzynki bezpieczników, jest przekaźnik w metalowej oprawie, przykręcony wkrętem
2024-03-07 17:08
  
 
 2018-11-23 20:55:42

Cytat:
2018-11-20 16:43:48, morphio pisze:
w komorze silnika



Dzięki, to trochę ułatwia.

Na razie nie kontynuuję poszukiwań zagubionej iskry, bo skończyło mi się ładowanie.
Przypuszczam, że to regulator się skończył, rozebrałem go więc i... i wszystko, co tam mogło skorodować, skorodowało. Wszystko, co miało stykać, raczej nie stykało. Ok. 5 lat tam siedział. Niezbyt długo. Marne wykonanie.

Uważam, że te stare Łady z regulatorem na błotniku miały to lepiej rozwiązane ( tak, jak miało 2106).
Ten rok jest jakiś wyjątkowy. Nie wiem, czy od nowości (tzn. przez 10 lat, jak jeżdżę tym autkiem) wymieniłem, sprawdziłem, rozebrałem i złożyłem tyle rzeczy, jak w tym bieżącym roku 2018.
Pozdrawiam
A13
2024-03-29 21:18
  
 
 2018-11-20 16:43:48

w komorze silnika
2024-03-07 17:08
  
 
 2018-11-16 21:32:10

Kable nic nie dały, albo prawie nic.

Pomierzyłem napięcia. Jak maksymalnie na akumulatorze jest ok 16,5 V, to na cewce jest max 14,3V.
Jak na akumulatorze jest ok 13V, to na cewce ok 12V.

Wydaje się, że regulator napięcia działa prawidłowo (max 14,3), bo bierze napięcie z tego samego zacisku na kostce, co idzie kabel na cewkę lub na innym schemacie z przekaźnika zapłonowego. Należy to rozumieć, że gdzieś tam jest spadek napięcia. Coś tam ma za dużą oporność

Pytanie brzmi, gdzie jest ten przekaźnik zapłonowy?

Z góry dziękuję za pomoc
A13
2024-03-29 21:18
  
 
 2018-11-14 21:36:26

Wygląda na kostkę stacyjki

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2018-11-14 21:09:23

Wcześniej, jak rozmawialiśmy (parę miesięcy temu), to:
- podmieniłem kable Sentechy na inne Sentechy;
-wyregulowałem przerwę na przerywaczu na 0,35 i oczyściłem;
- ustawiłem zawory na 0,15 innym szczelinomierzem (dla pewności);
- Wkręciłem świece ze zmniejszoną przerwa do 0,5;
- podmieniłem palec, kopułkę, kondensator;
- posprawdzałem podciśnienia;
- posprawdzałem membrany w gaźniku, czy nie dziurawe i czy działają - były OK.

Teraz dałem dodatkową masę bezpośrednio na cewkę i podciągnąłem sprężynki w odśrodkowym przyspieszaczu zapłonu.

Dalej źle. Ładnie odpala, ale jak jest już nagrzana i są włączone odbiorniki prądu (woltomierz po lewej stronie), to traci wolne obroty, gaśnie i wkręca się na obroty, jakby na 3 garach chodziła (tzn. bardzo nierówno). Im mniejsze napięcie, tym gorzej.

Sprawdzałem napięcie na cewce. Jak na akumulatorze jest ok. 12,5, to na cewce jest ok. 11,5. Czy to jest normalne?

Kupiłem jeszcze te nowe kable NGK. Napiszę, jak założę. Nie spodziewam się wiele.
Dziękuję za uwagi.

Pozdrawiam
A13
2024-03-29 21:18
  
 
 2018-11-12 09:32:19

A sprawdź masę na silnik. Podłącz + bezpośrednio na cewke. Kostka stacyjki też jest bardzo wredna.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2018-11-11 22:20:26

Dobra piszę, bo znowu nie zdążę.
Radio się skichało i pobierało prąd na postoju. Po paru rozładowaniach do zera, musiałem kupić nowy akumulator (wziąłem najtańszy 50 Ah). Radio wywaliłem. Akumulator jest więc spoko i wydaje się pewny.

Później zapragnąłem rozwiązać w końcu problem pracy na gazie. Poszedłem w nowy parownik i zawór od gazu i co.. jak to się mówi.. jak krew w piach..

Coś zauważyłem. Jak auto działa bez włączonych odbiorników prądu (tj. świateł, szyby, wiatraka), a ładowanie jest po prawej stronie skali (opera się o czerwone) to działa idealnie, po prostu super, miodzio itd. Płynnie przyspiesza w całym zakresie.

Jak włączam odbiorniki, odpala się wiatrak chłodnicy, a woltomierz jest po lewej stronie skali, to kicha. Dziura w obrotach, szarpie, beznadzieja...

Być może alternator stawia taki opór, jak ładuje pełną mocą, że silnik się nie może wkręcić, albo ten spadek napięcia powoduje coś z iskrą.

Pytanie brzmi, czy ta kostka pod stacyjką może mieć taką oporność, że mi siada iskra na świecy? - albo inne pomysły.
2024-03-29 21:18
  
 
 2018-11-10 18:03:57

Słodkie, najlepsze. A wytrawne wykręca mordę.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2018-11-10 14:21:24

No widzisz, to świetnie ze tym razem Ci nie wyszło bo takie kam przywiozłeś czyli półwytrawne bylo wyśmienite . A słodkiego nie lubię 😝

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
2024-04-30 22:39
  
 
 2018-11-10 12:02:37

.. celem, jest oczywiście wino słodkie i mocne..

Niemniej mam merytoryczne pytanie..
Później się spytam.. bo..
2024-03-29 21:18
  
 
 2018-10-20 23:26:58

ja to się tylko pochwalić mogę degustacją win
półsłodkie mogą być a słodkie są w ten teges
2024-03-07 17:08
  
 
 2018-10-20 08:34:34

Masz rację Big Romek moc przenoszą nieraz nie ziemską. Ja w tym roku robie winko z truskawek i czereśni i drugi gasiorek w winogron. Hehe


[ wiadomość edytowana przez: Lasia dnia 2018-10-20 08:35:40 ]
2024-01-05 23:41
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5 6 7 8
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM