| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
A13 SYMPATYCZNY GOŚĆ
Lada 2107 Warszawa | 2020-03-30 21:56:18 Wydaje mi się, że u mnie zębatka wałka ma znaki na dole i górze. Normalnie popycham auto na 4 biegu i co 90 stopni ustawiam zawory wg. tabelki.
Dobrze jest ustawić zawory co jakiś czas i tam spojrzeć, czy ślizgacz jeszcze istnieje.
Problemem jest natomiast uszczelka pokrywy zaworów i jej założenie, żeby nie ciekło.
Pozdrawiam |
2024-03-29 21:18 | |
leszczyna
Babadag | |
2021-07-08 23:01 | |
belgrano SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2020-03-27 19:31:03
A bardziej szczegółowo bo w książce brak info.
Cytat:
| 2020-03-27 12:39:19, SzokoLada pisze:
Patrz na aparat
|
|
|
2022-10-03 18:46 | |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ
2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2020-03-27 12:39:19 Patrz na aparat ----------------- АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим |
2024-03-07 13:51 | |
belgrano SYMPATYCZNY GOŚĆ Łada 2107 Kraków | 2020-03-27 12:18:48 A ja podpytam naiwnie o ustawienie do regulacji. Czy wystarczy ustawić koło rozrządu na znaki i to wystarczy czy trzeba też ustawić jednocześnie na kole wału korbowego? Bo obracamy wałem korbowym a tam jak na złość 1 znak a przydały by sie 2 bo obrót o 180 |
2022-10-03 18:46 | |
el_comendanto (M) SYMPATYCZNY GOŚĆ
トヨタカムリ | 2010-09-20 19:40:49 Ano widzisz. Dlatego zapytalem o oliwe, bo podejrzewalem, ze masz Lotosa. Nie wiem czemu, ale w kazdym aucie w jakim go zalalem, zawory klekotaly jak sieczkarnia. Ale widze, ze juz posortowales temat
----------------- http://plepleple.pl [ wiadomość edytowana przez: el_comendanto dnia 2010-09-20 19:41:34 ] |
2023-10-30 23:59 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2010-09-20 09:27:22 Lotos 15W/40 mineralny |
2023-04-04 19:01 | |
Kuba2107 Kandydat na Kandaydata
Łada 2107 Krosno | 2010-09-20 08:48:20 chodzi mu jaki masz olej |
2019-01-09 11:23 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2010-09-19 23:19:22 Cytat:
| 2010-09-19 08:14:01, 3zeR_MDS pisze:
masz czuć, że jedna i druga strona szczelinomierza trze o metal, czyli ma być lekki opór. tolerancja luzów na zaworach jest +/- 0,05 więc wez sobie szczelinki 0,10, 0,15 i 0,20 i spradzaj - 0,10 ma wchodzic luzno, 0,20 ma nie wchodzic wogole a 0,15 ma wchodzic z lekkim oporem
|
|
Wielkie dzięki. Tak właśnie do tego podszedłem dzisiaj. Nic nie klepie. Miód na uszy.
@el_comendanto: nie rozumiem. |
2023-04-04 19:01 | |
el_comendanto (M) SYMPATYCZNY GOŚĆ
トヨタカムリ | 2010-09-19 20:37:22 Jaka oliwa? ----------------- http://plepleple.pl |
2023-10-30 23:59 | |
bartixr SYMPATYCZNY GOŚĆ stary traktor DT110@ ... Moskwa | 2010-09-19 11:41:08
a może masz dzwigienki wyklepane (dolki) i wowczas regualcja nic nie da. Przeszlifowac i regulować.
----------------- części do Łady,
http://tuningsport.ru/catalog/
t: +79268580536 |
2023-11-24 11:44 | |
3zeR_MDS SYMPATYCZNY GOŚĆ
Kraków | 2010-09-19 08:14:01 masz czuć, że jedna i druga strona szczelinomierza trze o metal, czyli ma być lekki opór. tolerancja luzów na zaworach jest +/- 0,05 więc wez sobie szczelinki 0,10, 0,15 i 0,20 i spradzaj - 0,10 ma wchodzic luzno, 0,20 ma nie wchodzic wogole a 0,15 ma wchodzic z lekkim oporem |
2012-12-29 16:45 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2010-09-19 01:06:27 Znowu wykopuję trupa.
Regulowałem dzisiaj zawory za pomocą szczelinomierza. Na wszystkich ustawiłem 0.15.
Czy da się to ustawić tak, żeby zawory nie klepały? 2 razy sprawdzałem czy wszystko jest ok i było ok. Składam, odpalam - klepie .
Może robię coś źle. Luz ustawiam tak (nie będę opisywał kręcenia silnikiem itd)
1. Luzuję kontrnakrękę (klucz 17mm)
2. Listek szczelinomierza (0.15) wpycham między krzywkę a popychacz, patrzę jak wchodzi
3. Kręcę w prawo w celu zwiększenia luzu bądź w lewo w celu zmniejszenia
4. Kontruję nakrętką 17mm
5. Jeszcze raz sprawdzam szczelinomierzem czy wszystko jest ok
Moje pytanie. Jak wtykam ten szczelinomierz, to on ma tam przesuwać się z mocnym oporem, lekkim oporem, oporem takim że idzie ale czasem tylko "łapie"? Ja ustawiam tak, że szczelinomierz porusza się tam z lekkim oporem, ale widzę że chyba jest coś nie tak. Jak to zrobić? |
2023-04-04 19:01 | |
Casper ŁADZIARZ
renault espace/lada ... nowy sacz/londyn italia | 2006-09-18 16:30:02 Kamil_H za duzy luz beda Ci sie tlukly zawory za maly powypalasz je lepiej zostaw jak masz wiekszy |
2013-04-24 13:15 | |
Koliber_111 SYMPATYCZNY GOŚĆ
łada 2101/łada 110(s ... Warszawa | 2006-09-18 08:35:50 Cytat:
| 2006-09-17 11:23:24, mily_byd pisze:
Przy okazji odświeżenia tego wątku, mam pytanie bo zauważyłem kwestię regulacji zaworów w 110. Fakt że było to już dawno, ale zapytam przy okazji. W 110 nie ma już samoregulatorów zaworów? Nadal trzeba regulować ręcznie? Myślałem że będzie już samoregulacja?
|
|
samoreguletory hydrauliczne są w wersji 16 zaworowej,w 8 V jest tak jak w samarze-trzeba regulować. ----------------- DAKAR....be a part of the legend..
www.powerb.pl |
2008-04-01 10:54 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2006-09-17 22:46:55 Panowie,
No nie no tak to być nii może.
Po pierwsze mówię o kole napędu łańcucha rozrządu, które napędza wałek rozrządu i znaku na nim (taka kropka) i znaku na obudowie bloku (taki wystający na ok 1cm dzyndzel)
Niech mi w takim razie ktoś wytłumaczy dlaczego wałek rozrządu w położeniu 0 ustawia zawory w jeden sposób a w położeniu 0 + 360stopni w inny sposób?
Wy chyba mówicie o kole pasowym wału korbowego i znaku na nim a nie wałka rozrządu?
Ponawiam pytanie: czym grozi za duży luz zaworów. ----------------- |
2023-04-04 19:01 | |
promil2106 ŁADZIARZ
Lada 2106 krakow | 2006-09-17 21:21:57 Witam,ano wlasnie niekoniecznie bo mozesz miec taka sytuacje ze silnik masz obocony o 180 stopni i palec rozdzielacza masz na 1 cylinder a nie na 4 i wtedy regulacja zaworow w tym polozeniu nic ci nie da bo masz przestawiony silnik o 180 stopni.dlatego trzeba patrzec oprocz tego czy ci sie zgadzaja znaki takze na to czy masz palec rozdzialacza skierowany na ten cylinder co mowi mądra książka czyli na 4 cylinder ( jesli sie nie myle bo ksiazke mam w samochodzie i nie mam teraz jak sprawdzic ale wydaje mi sie dobrze mowie ) |
2011-05-23 22:27 | |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2006-09-17 17:46:21 Cytat:
| 2006-09-16 15:52:50, promil2106 pisze:
Witam a dobrze ustawiles zawory? o,15 mm luzuna zimnym silniku,dwa trzeba dobrze ustawic silnik do regulacji zaworow w klasyku bo mozna ustawic sobie na odwrot i wtedy wszystko bedzie do dupy. ustaw znaki na kole rozrzadu i obudowie ( jak mowi ksiazka) ale popatrz sobie czy palec rozdzialacza w aparacie zaplonowym masz na 4 cyliner czy na 1, masz miec tak ustawione te znaki na rozrzadzie jak mowi ksiazka i palec rozdzielacza ma byc na 4 cylinder i dopiero wtedy jest wszystko dobrze ustawione do ustawiania zaworów a potem jedziesz wedlug schematu ( nie pamietam jak to idzie ale w madrej ksiazce masz to rozpisane) zycze powodzenia i mam nadzieje ze zrozumiales o co mi chodzi
|
|
No nie pierwszy raz regulowałem. Ale tak czy inaczej, moje pytanie pozosatało bez odpowiedzi
A tak BTW to kompletnie nie widzę związku ustawiania wałka rozrządu z aparatem zapłonowym. Jak znak na jego kole pokrywa się ze znakiem na obudowie, to sytuacja jest zawsze taka sama, niezaleźnie jak jest ustawiony aparat zapłonowy, co?
-----------------
[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2006-09-17 17:52:10 ] |
2023-04-04 19:01 | |
mily_byd SYMPATYCZNY GOŚĆ
FSM PF 126p '93 bydgoszcz | 2006-09-17 11:23:24 Przy okazji odświeżenia tego wątku, mam pytanie bo zauważyłem kwestię regulacji zaworów w 110. Fakt że było to już dawno, ale zapytam przy okazji. W 110 nie ma już samoregulatorów zaworów? Nadal trzeba regulować ręcznie? Myślałem że będzie już samoregulacja? ----------------- SKUP (Bydgoszcz i okolice) i SPRZEDAŻ (również wysyłkowa) używanych części rowerowych.
Możliwość negocjacji cen i realizacji zamówień indywidualnych.
Oferta - patrz allegro użytkownik "milosz_kubinski". |
2018-03-22 18:53 | |
promil2106 ŁADZIARZ
Lada 2106 krakow | 2006-09-16 15:52:50 Witam a dobrze ustawiles zawory? o,15 mm luzuna zimnym silniku,dwa trzeba dobrze ustawic silnik do regulacji zaworow w klasyku bo mozna ustawic sobie na odwrot i wtedy wszystko bedzie do dupy. ustaw znaki na kole rozrzadu i obudowie ( jak mowi ksiazka) ale popatrz sobie czy palec rozdzialacza w aparacie zaplonowym masz na 4 cyliner czy na 1, masz miec tak ustawione te znaki na rozrzadzie jak mowi ksiazka i palec rozdzielacza ma byc na 4 cylinder i dopiero wtedy jest wszystko dobrze ustawione do ustawiania zaworów a potem jedziesz wedlug schematu ( nie pamietam jak to idzie ale w madrej ksiazce masz to rozpisane) zycze powodzenia i mam nadzieje ze zrozumiales o co mi chodzi |
2011-05-23 22:27 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|