| |
Sortuj wg daty: rosnąco malejąco | |
Autor | |
profil-usunięty
| 2010-05-06 22:38:57 koledzy zerknijcie na linki jakie zapodałem parę postów niżej to będziecie wiedzieć.
|
| |
abigaz LOB MEMBER
Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-05-05 22:44:24 Cytat:
| 2010-05-05 21:57:30, sewcio pisze:
i tak ma palić... Jutro opiszę co i skąd idzie, do którego wejścia elektrozaworu, który ma 3 wejścia. Nadmieniam, że chodzi o silnik, który już ma przepływomierz. Nie wiem jak wygląda sprawa w aucie bez przepływomierza, wiem tylko że jest wtedy czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, ale jaki jest elektrozawór w tych autach, to nie wiem.
|
|
Mam taki sam motor jak u ciebie ----------------- |
2024-04-07 17:07 | |
sewcio LOB MEMBER
C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2010-05-05 21:57:30 i tak ma palić...
Jutro opiszę co i skąd idzie, do którego wejścia elektrozaworu, który ma 3 wejścia. Nadmieniam, że chodzi o silnik, który już ma przepływomierz.
Nie wiem jak wygląda sprawa w aucie bez przepływomierza, wiem tylko że jest wtedy czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze, ale jaki jest elektrozawór w tych autach, to nie wiem. ----------------- Zainteresowania: Taniec przy melexie, jazda melexem... |
2017-05-24 12:45 | |
abigaz LOB MEMBER
Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-05-05 21:46:33 Cytat:
| 2010-05-05 21:17:31, sewcio pisze:
abigaz, przy zbiorniczku od wspomagania, to masz filterek - pewnie o to Ci chodzi??
|
|
Owszem jest tam filterek ale obok jest czujnik i coś w rodzaju elektrozaworu(tak mi się wydaje) z trzema wyjściami..........A tak po za tym to mój też pali na dotyk,czy zimy czy ciepły.
Pozdr, abigaz
----------------- [ wiadomość edytowana przez: abigaz dnia 2010-05-05 21:48:07 ] |
2024-04-07 17:07 | |
sewcio LOB MEMBER
C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2010-05-05 21:17:31 abigaz, przy zbiorniczku od wspomagania, to masz filterek - pewnie o to Ci chodzi?? To jest od czujnika atmosferycznego, czyli sprawa rozgrywa się bardziej o ciśnienie atmosferyczne jakie panuje w danym dniu. Nasze 2.5TD są bardzo podatne na pogodę, zwróć uwagę, że po deszczu samochód lepiej przyśpiesza niż w innych warunkach, przynajmniej mój tak ma...
Ja mam interfejs, dzięki któremu często monitoruję parametry pracy mojego silnika i osobiście ciągle modyfikuję ustawienia pompy (kąta wtrysku) i dawki paliwa. Jest co raz lepiej, ale 131KM nie da się w ten sposób przekroczyć... Jedno jest piękne - pali na dotyk, czy gorący, czy zimny, chociaż już słyszałem szaleńców, którzy twierdzili, że to nie jest normalne przy takim przebiegu samochodu, więc niech żyją dalej w takim przekonaniu...
Ostatnio padł mi przepływomierz i samochód zrobił się muł nieprzeciętny, interfejs pokazał bezbłędnie usterkę.
Czy ktoś ma jakąś teorię dlaczego ni tego, ni z owego przepływomierz nagle psuje się?? [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2010-05-05 21:41:36 ] |
2017-05-24 12:45 | |
profil-usunięty
| 2010-05-03 19:02:59 Mam kolego nadzieję że to Ci pomoże
EGR
Tu masz rozrysowane sterowanie podciśnieniowe turbo
sterowanie podciśnieniowe TURBO
Co do mocy to proponuję abyś sprawdził:
1. Wąż od filtra powietrza do TURBO ( ja miałem luźny i spadł) mocy wówczas ZERO
2. Przepływomierz
3. Na wolnych obrotach odkręć korek wlewu oleju. Jeśli idzie mocna para to wyczyść odmę.
Ja miałem objawy opisane przez Ciebie. Naprawiłem punkty od 1 do 2 a jutro jadę do mechaniora wyczyścić odmę. Moc już wróciła ale jeszcze z pod korka daje jak z parowozu |
| |
chemik333 LOB MEMBER
saab9-5, F650CS Warszawa | 2010-05-01 22:43:46 jak pisze Abi ze sa dwa, to sa dwa... no chyba ze Twoje wozidło ma jakas inna konstrukcje, ale z tego co pamietam to oba sa i w pozniejszej wersji samochodu ----------------- Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy! |
2018-07-16 13:30 | |
abigaz LOB MEMBER
Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-05-01 19:25:56 Cytat:
| 2010-04-30 19:01:18, chemik333 pisze:
są dwa czujniki ciśnien. Napisz o ktory Ci chodzi. Jeden jest od cisnienia doladowania, a drugi podcisnienie + erg + cos tam jeszcze... oba sa bardzo blisko siebie. Z tego drugiego to nawet nie pamietam czy jakies kable wychodza...
|
|
Przy zbiorniczku od wspomagania jest tylko jeden,to właśnie ten. ----------------- |
2024-04-07 17:07 | |
chemik333 LOB MEMBER
saab9-5, F650CS Warszawa | 2010-04-30 19:01:18 są dwa czujniki ciśnien. Napisz o ktory Ci chodzi. Jeden jest od cisnienia doladowania, a drugi podcisnienie + erg + cos tam jeszcze... oba sa bardzo blisko siebie. Z tego drugiego to nawet nie pamietam czy jakies kable wychodza... ----------------- Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy! |
2018-07-16 13:30 | |
abigaz LOB MEMBER
Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-04-30 10:56:47 Cytat:
| 2010-04-30 10:12:55, chemik333 pisze:
czujnik o jaki Ci chodzi sluzy do wysylania do komputera informacji o tym jaki jest stan biezacy cisnien i na podstawie miedzy innymi tych informacji (oraz rowniez z wielu innych analogicznych czujnikow) komputer wybiera odpowiednia "sciezke na mapie"
|
|
No to gdzie on jest podłączony??? ----------------- |
2024-04-07 17:07 | |
chemik333 LOB MEMBER
saab9-5, F650CS Warszawa | 2010-04-30 10:12:55 wszystkie mapy na zdrowy rozum w kazdym samochodzie sa w pamieci w komputerze. czujnik o jaki Ci chodzi sluzy do wysylania do komputera informacji o tym jaki jest stan biezacy cisnien i na podstawie miedzy innymi tych informacji (oraz rowniez z wielu innych analogicznych czujnikow) komputer wybiera odpowiednia "sciezke na mapie" ----------------- Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy! |
2018-07-16 13:30 | |
abigaz LOB MEMBER
Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-04-30 07:23:04 Cytat:
| 2010-04-29 22:23:55, chemik333 pisze:
2. Jaki map sensor??? 3. Mapy sa w ECU 4. ECU jest komputerem 5. Jezeli Ci chodzi o czujnik podcisnienia to jest to czujnik podcisnienia i nie ma w nim zapisanych map
|
|
a na podstawie czego są te mapy w ECU??? ----------------- |
2024-04-07 17:07 | |
abigaz LOB MEMBER
Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-04-29 22:42:07 Cytat:
| 2010-04-29 22:23:55, chemik333 pisze:
Oj Abi... niezle chlejesz a zlotu jeszcze nie ma 1. Kotlet 2. Jaki map sensor??? 3. Mapy sa w ECU 4. ECU jest komputerem 5. Jezeli Ci chodzi o czujnik podcisnienia to jest to czujnik podcisnienia i nie ma w nim zapisanych map
|
|
To spytaj senatora.... ----------------- |
2024-04-07 17:07 | |
chemik333 LOB MEMBER
saab9-5, F650CS Warszawa | 2010-04-29 22:23:55 Oj Abi... niezle chlejesz a zlotu jeszcze nie ma
1. Kotlet
2. Jaki map sensor???
3. Mapy sa w ECU
4. ECU jest komputerem
5. Jezeli Ci chodzi o czujnik podcisnienia to jest to czujnik podcisnienia i nie ma w nim zapisanych map ----------------- Nasza łamaga przeszła face lifting, czyli dostała vauxhallowe alufelgi i jedne drzwi bez rdzy! |
2018-07-16 13:30 | |
abigaz LOB MEMBER
Peugeot 508 kombi Gdańsk | 2010-04-29 20:54:07 Cytat:
| 2008-03-19 00:22:43, sewcio pisze:
drugi wężyk ma iść od kolektora -
|
|
To w takim razie gdzie masz podłączony map sensor ? ----------------- |
2024-04-07 17:07 | |
sewcio LOB MEMBER
C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-03-19 16:56:36 Cytat:
| 2008-03-19 13:55:16, zpetz pisze:
a i czy na drugim zdienciu z filterkim wszytko jest ok podłączenie i czy ma znaczenie w którą strone dolne kolanko jest zwrócone ???
|
|
bez sensu to masz założone - zamocuj ten filterek na odwrót w mocowaniach, wtedy wężyk będzie szedł dołem, a ten z kolankiem ma być u góry, dlatego jest zagięty, żeby do niego brud nie wpadał.
----------------- Zainteresowania: Taniec przy melexie, jazda melexem... [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2008-03-19 16:57:48 ] |
2017-05-24 12:45 | |
zpetz LOB SYMPATYK
x2.5td/vito2.3d Wrocław | 2008-03-19 13:55:16 Cytat:
| 2008-03-19 13:41:14, zpetz pisze:
tak to umnie wygląda teraz
|
|
dodam że na zdienciu z EGR ten węzyk z niebieskim paskiem wychodzi z zaworka blizej akumulatora i jest podłączony do elektro zaworu a ten czarny węzyk jest tylko pusty aby olej skapywał na podłoge a nie bryzgał silnika, podobno generalnie z egr z tego zaworka olej niepowinien lecieć a jak juz to w niewielkich ilościach a jak leci go troche wiencej to znaczy ze turbina do regeneracji tak ??? a i czy na drugim zdienciu z filterkim wszytko jest ok podłączenie i czy ma znaczenie w którą strone dolne kolanko jest zwrócone ??? |
2013-11-18 18:18 | |
zpetz LOB SYMPATYK
x2.5td/vito2.3d Wrocław | 2008-03-19 13:41:14 tak to umnie wygląda teraz
|
2013-11-18 18:18 | |
sewcio LOB MEMBER
C2,5TD+0,6Tcoupé Sosnowiec | 2008-03-19 00:22:43 Cytat:
| 2008-03-18 20:45:08, zpetz pisze:
witam ! wiem że o tym było juz wałkowane ale chiałbym sie upwenić , w mojej omie jest już przepływka i mam teraz takie pytanie czy ktoś ma schemat podłączenia przewodów podcisnienia do egr i czujnika doładowania bo z mojego egr wychodzą dwa zaworki na jednym jest przewód na drugim niema jest pusty inni go zatykają, a koło plynu z pojemnikiem hamulcowym jest taki malutki filterek stożkowy w szklanej oprawce i od góry nasadzony jest na niego przewód a od dołu jest taka zagienta rurka bez przewodu i czy to ma tak być ??? przypomne że walcze z brakiem mocy na piatym biegu a oma osiąga w tej chwili max predkość 150 km/h na wszytkich biegach pracuje normalnie a na piątym od 120 rozpędza sie jak muł i tylko do 150
|
|
Do tego elektrozaworu wchodzą 3 wężyki, tylko teraz Ci nie powiem kolejności, bo nie pamiętam, ale:
- z EGR idzie jeden wężyk, ma być założony bliżej korpusu, a ten niby drugi zaworek (bliżej akumulatora) ma zostać bez wężyka, albo ma być sam otwór i nie należy go zaślepiać
- drugi wężyk ma iść od kolektora
- trzeci idzie właśnie do tego malutkiego filtra stożkowego tzw. atmosferyczny i ma być wpięty od spodu, a od góry nie mam już żadnego wężyka, bo po co - wymieniłem ten filtr na nowy w Intercars i u nich widnieje jako jakiś filtr paliwa do innego auta - sprawdzałem ze starym i są identyczne...
Jak chcesz zdjęcia kolejości podłączenia, to daj znać na gg, to Ci prześlę dzisiaj ----------------- Zainteresowania: Taniec przy melexie, jazda melexem... |
2017-05-24 12:45 | |
Beny_2_5_TDS
Opel OMEGA B Kielce | 2008-03-18 23:32:34 Ten wężyk z zaworkiem ma być... jak masz. Jak zawór egr będzie uszkodzony to nie pociągnie membrany i vacuma będzie pracowała jak odkurzacz. Przykładowo, w oplowskim 1,7TD (astra) dziurawa membrana powodowała zaświecenie się kontrolki silnika od czasu do czasu (w zaworze był olej z kolektora ssącego). Przy okazji więcej palił i nie miał odpowiedniej mocy. Ale to inny typ silnika.
Sprawdź to co pisałem (+ błędy spinaczem), poszukaj resztę na forum. |
2010-09-17 21:09 | |
Następna strona [ 1 2 ] |
|