Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Dziś rano powiedziała NIE!!! - potrzebuję pomocy

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2003-09-10 08:55:17

Dane w/w mechanika znajdują się w wątku
"Dobre sklepy i warsztaty",
ale przytoczę je również tutaj:

DIAGNOSTYKA SILNIKÓW
Jan Drajczyk
ul. Malewicza 28
Sosnowiec, os. Środula
(tuż obok wiaduktu biegnącego nad linią tramwajową).

-----------------
2107 to już historia...
Teraz nieŁadne kombi ujeżdżam...
2008-11-03 19:08
  
 
 2003-09-10 08:49:50

Panowie!!! Wielkie dzienks dla wszystkich.

Przyczyną moich nieszczęść okazała się jednak
nieszczelna pompa paliwa (o tym za chwilę*),
która wtłoczyła dość konkretną porcję benzyny do oleju
(nota bene świeżo wymienionego pięć dni temu ).
Ładziawka się dusiła, gdyż opary benzyny
z rozgrzanej komory silnika
waliły poprzez odmę do filtra powietrza,
a stamtąd do gaźnika, który nie był w stanie
tego strawić (pisałem w pierwszym poście,
że przykrycie obudowy filtra powodowało gaśnięcie silnika).

* Wymieniona przeze mnie membranka przepuszczała,
gdyż nie była skręcona jak należy (nakrętka M5)
i przez to pompa puszczała paliwo do komory korbowej.

Całą sprawę w ciągu paru chwil ustalił mechanik,
który już kiedyś cudnie wyregulował moją ładziawkę.
Całe szczęście, że jego warsztat mieści się
około 3 km od mojego zakładu pracy.


Pragnę w tym miejscu podkreślić wyjątkowość tego człowieka, gdyż:
- jak już wspomniałem momentalnie określił przyczynę usterki,
- naprawił pompę paliwa, wcześniej pojechawszy swoim samochodem
po zaworek zwrotny, który się skończył,
- zamontował pompę w samochodzie,
- usprawnił ładziawkę (regulacja na gaźniku), tak że mogę ją jeździć.
Wykrył także uszkodzone łożysko w aparacie zapłonowym
(czeka mnie wymianka).

Zbieg wypadków sprawił, że łada zostanie 1400 km wcześniej
poddana regulacji (zapłon, gaźnik zawory),
+ czyszczenie gaźnika i usprawnienie aparatu zapłonowego (w/w łożysko).

Za wszyskie czynności, przy których spędziliśmy około 1,5 godziny
(gość bardzo chętnie odpowiada na wszystkie pytania, co niecnie wykorzystałem)
wziął ode mnie - UWAGA!!! - 15 złotych polskich.

Czeka mnie oczywiście expresowa wymiana oleju,
co jak mniemam potwierdzicie.

W tej chwili jeżdżę z puszczoną luzem odmą
(Patrole zejdźcie z drogi, bo Sylwester jedzie)
co by do gaźnika nie syfiło, a paliwo parowało.

Ufffff!!! Jakoś poszło.

Rozpisałem się, ale mam nadzieję, że moje doświadczenie
pomoże innym użytkownikom ładzianek w podobnej sytuacji kryzysowej.

Pozdrawiam!!!


-----------------
2107 to już historia...
Teraz nieŁadne kombi ujeżdżam...
2008-11-03 19:08
  
 
 2003-09-09 14:12:13

Spoko bez paniki. Najpierw sprawdź iskre, a najlepiej odrazu profilaktycznie wymień kondensator na aparacie zapłonowym. Jeżeli nie ma iskry sprawdź przerywacz i palec. Wyjmij bagnet i zobacz czy masz sam olej czy dziwną mazie, jeżeli jest olej normalny to wszytko jest ok. Masełko w obudowie filtra to normalna żecz jak się jeździ na gazie, szczególnie z większymi obrotami. Sprawdź czy otwierają Ci się przepustnice w gaźniku. Zobacz jak wyglądają świece. A na koniec jeżeli dalej nie będzie chciała odpalić to odłącz przewód paliwowy od gaźnika i wlej jej trochę benzyny bezpośrednio do gardzieli i odpal. Jeżeli odpali to poczekaj aż zgaśnie i bez podłączanie przewodu paliwowego do gaźnika podłącz gaz i zobzacz czy pali. Jeżeli jest dobrze to wal do gazowników i niech Ci sprawdzą zawór paliwa przy reduktorze. Jednak ja stawiam na kondensator.
2020-12-29 23:20
  
 
 2003-09-09 11:58:53

Cytat:
2003-09-09 11:25:34, syvo pisze:
Wymieniając membrankę odkręciłem całą pompę
(proszę o wyjaśnij mi, jakie to ma znaczenie).



To może, ze zalozyles popychacz i teraz ma za maly skok???

Cholera głupia sprawa. Jak juz jest instalacja gazowa to nie wiem o co chodzi, gubie sie w tym

A może przewody juz sa sparciałe?

Sprawdz najpierw odcinek bak - pompa.

Aha i poszukaj mojego wątku o pompie paliwowej, bo tam zostało duzo wyjaśnione.

Pozdrawiam.

-----------------
...::Lada Klub Polska::...
2023-10-20 14:50
  
 
 2003-09-09 11:51:45

W poprzedniej 2105 tez mialem pompe przed pompa jeszcze przy kupnie koles to zaznaczyl mowiac ze jak zamontuje za pompa moga byc. A dokladnie jak to ma dzialac nie wiem :/
 
  
 
 2003-09-09 11:37:38

Cytat:
2003-09-09 09:42:24, DeeJay pisze:
Z odmy leci oleist ciecz ?
To może oznaczac najgorsze - pęknięty blok silnika,
bo pozostałe objawy pasują.



Z odmy dmucha, ale dmuchało odkąd ją mam (sprężanie 10 atm.).
Rozmawiłem z Adamem2106. Sugeruje walniętą uszczelkę
pod kolektorem dolotowym.

-----------------
2107 to już historia...
Teraz nieŁadne kombi ujeżdżam...
2008-11-03 19:08
  
 
 2003-09-09 11:25:34

Filtr znajduje się przed pompą.
Wymieniając membrankę odkręciłem całą pompę
(proszę o wyjaśnij mi, jakie to ma znaczenie).

-----------------
2107 to już historia...
Teraz nieŁadne kombi ujeżdżam...
2008-11-03 19:08
  
 
 2003-09-09 09:49:30

Ja tez miałem takie jaja po zmianie membranki w pompie paliwowej. Zapytam sie gdzie masz filtr paliwa? Jezeli na linii pompa - gaźnik to przełoz go na linie bak - pompa. Może to pomoze, bo u mnie zadziałało. A wymieniajac membrane odkrecales cala pompe czy tylko odkreciles gore pompy???

-----------------
...::Lada Klub Polska::...
2023-10-20 14:50
  
 
 2003-09-09 09:42:24

Z odmy leci oleist ciecz ?
To może oznaczac najgorsze - pęknięty blok silnika, bo pozostałe objawy pasują.

-----------------
Da Bass
2023-12-10 19:46
  
 
 2003-09-09 08:35:07

wyglada tak, jakby bylo za duzo powietrza. Ale tu sie nie zgadza efekt po zakryciu filtra. NA pewno pompa daje za malo paliwa, no boi filtr pusty. Sprobuj zassac wachy z daku, nawet ustnie.... moze zaworek powrotny pompy nie trzyma...

nie za bardzo mam pomysl, ale zaczalnbym od psrawdzenia pompy... A moze popychacz ma za maly/zaduzy skok???

a olej w filtrze i dmuch z odmy nie musi miec zwiazku z ostatnia awaria...
a masz polaczenie wezykiem filtra z gaznikiem (od strony kabiny)?

jak jeszcze cos mi przyjdzie. to dopisze...
adasco
 
 
 
 2003-09-09 08:24:48

Początek niżej opisanego ciągu wydarzeń
miał miejsce na zlocie, gdy zaczęła cieknąć
pompa paliwa. Wczoraj po południu
wymieniłem membranę i wyciek ustał.
W czasie jazdy zaraz po wymianie
przejechałem około 2-3 km na benzynie.
Wieczorem jeszcze odpaliłem ją na benie.
Pochodziła około 5 min.. Wszystko było OK.

Rano odpaliłemi jechałem na benie. Przewiozła mnie tylko 5 km i zaczęła kaprysić:
- zaczęła gasnąć na wolnych obrotach,
- żeby silnik nie zgasł musiałem całkowicie
wyciągnąć ssanie.

Dopiero wtedy przełączyłem się na gaz.
Przejechałem kolejne 5 km i stwierdziłem co następuje:
* w filtrze paliwa nie stwierdziłem paliwa,
* coś kapło (raz czy dwa) gaźnika na kolektor wydechowy
(usłyszałm syk i zobaczyłem parę),
* po odkręceniu pokrywy obudowy filtra powietrza, silnik miał ochotę pracować, ale zaledwie przysłonięcie obudowy filtra
(nawet bez włożonego filtra)
powodowało gaśnięcie silnika.
* w obudowie filtra pojawiła się oleista ciecz (niewiele),
* z odmy dmuchało (w ogóle to dmucha już od dawna).

Więc znowu ssanie i ruszyłem.
Do pracy dojechałem w miarę.
Na ostatniej prostej olśniony myślą
"coś się po prostu przytkało"
postanowiłem dać jej w palnik
(na dwóje i trójce do 5 tys. rpm).
Niestety bezskutecznie.
Zaprkowałem pod zakładem pracy.
Zgasiłem i spróbowałem odpalić ponownie.
Powiedziała NIE (tak na gazie jak i na benie).

Panowie, po prostu nie wiem co robić.
To pierwsza poważna awaria silnika.

Czekam na Waszą pomoc.
Chętnie odpowiem na każde pytanie,
gdyż na pewno nie na wszystko zwróciłem uwagę.

-----------------
2107 to już historia...
Teraz nieŁadne kombi ujeżdżam...
2008-11-03 19:08
  
 
 
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM