2003-09-27 01:36:18
EEEE! wszystko mowi, tylko silnik trzeba nagrzac, do temp pracy.
Chcesz wiedziec jakie jest cisnienie w cylindrach, a nie stopien sprezania!
Nagrzewasz silnik, wykrecasz swiece, wkrecasz, albo przykladasz urzadzenie do mierzenia cisnienia, wciskasz pedal gazu na full, i krecisz rozrusznikiem pare razy, poczym odczytujesz wartosc.
Proponuje upewnic sie ze jest luz, i sciagnac reszte fajek ze swiec.
W ksiazce pisze ze jesli silnik ma 1,0 Mpa zdaje sioe,czyli 10 to nadaje sie do remontu. Ale ksiazki klamia
zarty!
Moj mial przy ostatnim badaniu 0.8 mpa, wiec wyjolem silnik do remontu, byl slaby, ranty na cylindrach,duzy przebieg 232 tys km, a poza tym pod reszte podzespolow byl za slaby(sportowy walek, odpowiedni stopien sprezania, NIE mylic z kompresja-czyli cisnieniem sprezania, 2 gazniki etc.)
Uwazam ze spokojnie jeszcze by 80 tysiecy wytrzymal, ale doprezylem glowice i wali w dol cisnieniem, dla tego wyjolem silnik.