Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Lada Niva Urban

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2021-03-17 05:18:50

Kamil.H.Pisałem że kontrolka jest sprawna.Po właczeniu zapłonu się świeci.Jest narazie ok,aż mi brakuje tej palącej się kontrolki Długo z tym problemem walczyłem i dużo wydałem pieniędzy na części-niepotrzebnie.Pytałem znajomych mechaników co jest zgrane.Właśnie co do sond lamba mówili mi że z nimi jest jak w loterii-możesz kupić nową niesprawną i tak samo nie bardzo im wierzyłem gdy mówili że dwie nowe identyczne sondy tego samego producenta mogą różnić się oporem grzałki.Nie wierzyłem ale teraz już wierzę.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-15 20:43:22

Janusz1973 bardzo się cieszę że mogłem pomóc.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2021-03-15 18:36:20

Może się przepaliła?

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2021-03-15 12:50:44

Nie chcę 'chwalić dnia przed zachodem słońca" ale kontrolka CE zgasła i przez 50km jazdy na benzynie się nie zapala.SzokoLada masz pełen szacun z mojej strony bo postem "sprawdż oporność grzałki" trafiłeś w dziesiątkę.Uniwersalna Denso DOX-0150 jest dedykowana do Nvy 1,7MPI ale tylko przez sprzedawców z Allegro,Chyba że kupiłem felerną bo opór jej grzałki to 9 Ohm.Grzałka fabryczna (Bosch made in Russia) tych Ohm ma 3,5-4.Po wymianie sondy na prawidłową za dużo się nie zmieniło i dalej paliła się CE.Zastanowiło mnie to wypadanie zapłonów ale wiedziałem od czego zacząć,bo wcześniej wymieniłem przewody zapłonowe i w nocy w ciemnym garażu uruchomiłem silnik żeby im się przyjrzeć.To nie były przebicia (przeskoki iskier) ale mnóstwo prądów pełzających na przewodach.Po prostu one się świeciły.Jeszcze raz wymieniłem przewody z których każdy miał około 5kOhm rezystancji.Silnik zaczął na nich pracować "twardo" jak diesel.Na innej stronie wyczytałem że oporność przewodów w Nivie 1,7MPI ma wynosić od 12 do 15 kOhm.Dodać do tego świece z opornością 5-7kOhm i suma wyniesie około 20kOhm.I takie przewody i świece założyłem.Po paru minutach pracy kontrolka CE zgasła sama.Nie wiem i nie będę wnikał czy te błędy w komputerze są czy nie ale sprawna kontrolka CE przestała się świecić i radio przestało szumieć.Nawet mogę słuchać w trakcie jazdy bo poprzednio mogłem tylko na postoju z wyłączonym silnikiem.Wiedziałem że oporność przewodów zapłonowych jest ważna ale nie wiedziałem że Niva 1,7MPI jest tak na nie wrażliwa.Dzieją się cuda-niewidy gdy świece są bez opornika i przewody mają za małą rezystancję.Tak samo za duża rezystancja grzałki sondy powoduje błąd informujący że zawór absorbera pracuje nieprawidłowo gdy zawór jest w porządku.Nawet się jeszcze nie cieszę ale gdy CE się zaświeci znowu to się odezwę.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-14 11:06:33

Wypadania zapłonów mogą być w skutek uszkodzonej cewki, bo ta pracuje w parze 1-4 i 2-3 jak również złym luzą na zaworach.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2021-03-14 05:26:29

Dodatkową masę silnika to mam już od dawna.Naprawa wentylatorów nic nie zmieniła jeżeli chodzi o kontrolkę CE mimo że nie ma spadku napięcia w momencie ich włączania.Jestem coraz bliżej podjęcia decyzji że wymontuję żarówkę od kontrolki CE.Inni użytkownicy Niw tego modelu mają problem z tą kontrolką w trakcie pracy na LPG,a u mnie jest odwrotnie bo świeci się w trakcie pracy na benzynie.Coś "mistrzuniu" od tłumików uszkodził w trakcie spawania.Cały czas są błędy-podgrzewanie sondy lambda-zakłócenia,wadliwe działanie zaworu absorbera i jeszcze jedna nowość wypadanie zapłonów w pierwszym i trzecim cylindrze.Chyba dam sobie już z tym spokój.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-13 20:11:49

Ja doprowadziłem dodatkowy gruby przewód od minusa aku do ECU.
Dodatkowo dołożyłem masę w okolice wentylatora.

No i defaultowo masa na silnik jest poprowadzona na górę kolektora. Też to zmień.

-----------------
2023-04-04 19:01
  
 
 2021-03-12 13:19:56

No sprawdź. Bo faktycznie, obciążenie i skoki napięcia mogą robić różne niespodzianki.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2021-03-12 04:50:44

SzokoLada.Jeszcze to sprawdzę ale już naprawdę nie mam pomysłów.Wczoraj jeszcze "walczyłem" z Nivą prawie cały dzień.Jeszcze raz sprawdzałem bezpieczniki w skrzynce od zapłonu,wtrysku i wentylatorów bo znam przypadki że ta skrzynka potrafiła się topić.I instrukcja podaje że takie mają tam być bezpieczniki (patrząc od lewej)-15A,30A i następne dwa po 15A.Zauważyłem że pierwszy z lewej jest u mnie 20 amperowy i ta zmiana to moja robota bo coś się działo tylko nie pamiętałem co.Włożyłem 15 i czekałem do momentu włączenia się wiatraków.Ten bezpiecznik przepalił się od razu i wentylator od strony kierowcy nie pracował.A według instrukcji to nie jest bezpiecznik od wentylatorów i nic u mnie nie było przerabiane w elektryce.Przyjrzałem się silniczkom wentylatorów i od razu je rozebrałem.Łożyżka 608 ZZ stały,a wirniki obracały się w pierścieniu łożysk.Doprowadziłem je do porządku i pracują z dużo mniejszym poborem prądu ale naprawdę silniki wentylatorów w Nivie to smutek i wielka porażka.Dzisiaj je zamontuje i zobaczę co się dzieje bo to włączanie się kontrolki CE zdarzało się (chociaż nie zawsze) w momencie włączenia lub wyłączenia wiatraków.Był bardzo duży skok napięcia.Sprawdzę to i na razie ten temat zostawiam bo zbliżają się święta i są inne wydatki.A już nie chce się denerwować.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-11 06:35:00

Zmierz oporność grzałki sondy.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2021-03-11 05:15:53

SzokoLada,właśnie też o tym myślałem.Ale koło komputera sa tylko dwa punkty masowe z przewodami o małym przekroju.Prawdopodobnie masa koło zbiorniczka z płynem hamulcowym jest masą komputera.Nie wiem jeszcze czy sterownik od LPG nie "oszukuje" w jakiś sposób sondy,coś tak mi świta.Może to on szwankuje?Sterownika Hewvelius już nawet nie kupi się na Allegro.Chyba podjadę do gazowników i zapytam o ile będą chętni mi odpowiedzieć.Ale masz rację że czas od momentu uruchomienia silnika do "wyskoczenia" błędów po wcześniejszym skasowaniu jest długi,długo to trwa.Ogólnie nie będę kupował trzeciej sondy bo to już nie ma sensu.Sonda czteroprzewodowa nie musi mieć masy przez gwint,bo masę ma doprowadzoną oddzielnie.W tym,że w sondzie Denso DOX-0150 (dedykowana do Nivy 1,7MPI) jest różnica z kolorem jednego przewodu,przewodu od grzałki i wygląda to tak-czarny-czarny sonda,siwy-siwy sonda,biały-biały sonda i biały-z fioletowym od sondy.Chyba się nie pomyliłem??Tak odczytałem z instrukcji od sondy.Gdybym się pomylił to silnik nie pracowałby prawidłowo.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-10 21:07:24

Grzałka sondy działa tylko na samym początku pracy sondy, potem już nie. Więc błąd sondy powinien być na samym początku pracy. Ja bym posprawdzał wszystkie masy, szczególnie komputera.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2021-03-10 20:17:59

Wiem które to są przewody od grzałki i poważnie mówię że do nich są wpięte dwa przewody od instalacji LPG.Tak było zrobione w 2005 roku.Dzisiaj się dowiedziałem z innej strony że ogrzewanie sondy i zawór absorbera to dwie powiązane ze sobą układy.Ale mi już ręce opadają i możliwe że coś się uszkodziło w trakcie spawania.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-10 20:12:08

Grzałka sondy, to te dwa białe przewody. I nie może być tam podłączony żaden przewód od lpg. Do lpg powinien iść przewód sygnałowy, czyli czarny.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2021-03-10 04:39:33

Wracam do problemu który jest cały czas.Moje wysiłki nie przyniosły rezultatu.Cały czas wyskakują dwa błędy,pierwszy to zakłócenia podgrzewania pierwszej sondy,a drugi to wadliwe działanie zaworu oparów benzyny.Na oryginalnej sondzie było to samo,na sondzie Bosch też i na Denso DOX-0150 też występuje ten błąd.A wymiana zaworów od oparów też nic nie daje.Pomysły mi się skonczyły.Zauważyłem,że "gazownik" wpiął się w przewody właśnie od podgrzewania pierwszej sondy i prowadzą one do sterownika LPG (już zabytkowy,włoski Hewelius),a to już dla mnie "czarna magia".Opiszę jeszcze kiedy włącza się to CE-wykasowano błędy bez odłaczania akumulatora i CE zgasło,przejezdżam 10km zatrzymuje się żeby otworzyć bramę i w trakcie pracy silnika na wolnych obrotach(wentylatory nie załączyły się bo silnik nie osiągnął potrzebnej temperatury) kontrolka znowu się zapaliła i znowu wyskoczyły te dwa błędy.Na zimnym silniku odpinam akumulator i błędy znikają same.Silnik pracuje na wolnych obrotach do momentu włączenia się wiatraków i jeszcze kontrolka się nie zapala,ale zapala się dosłownie na sekundę przed wyłączeniem wentylatorów.I naprawdę nie wiem co to jest.Czujnik temperatury ten dwupinowy do komputera też jest wymieniony.Przekażniki od wentylatorów przełożyłem i nic to nie dało.Chyba mi przyjdzie też wymontować żaróweczkę z tej denerwującej kontrolki CE.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-02 20:14:16

Wiem,że test robi się na benzynie.W trakcie pracy na LPG kontrolka CE kilka sekund po przełączeniu na gaz gaśnie.Nive mam od nowości czyli od 2005 roku.No i niestety wiek robi swoje.Zmieniłem regulator napięcia i odkryłem co w nivie nie dziwi,że przewody przy alternatorze przewodziły prąd wbrew prawom fizyki.Jedna rdza.Jutro złożę i zobaczę co dalej.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-02 13:27:06

Ogólnie to wróżenie z fusów. Podłącz tester i zobacz co pokazuje. A błąd może być od sondy właśnie przez gaz. Testy trzeba robić na benzynie.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2021-03-02 11:24:46

Tak mam LPG i to jest chyba drugiej generacji (trochę się gubię w tych generacjach gazu),jest reduktor i gaz jest podawany w przewód powietrza do mieszalnika przed przepustnicę.Niestety,wymiana sondy nic nie dała.Podłączyłem akumulator,uruchomiłem silnik i wydawało się że jest ok.CE nie świeciła się.Włączyły się wentylatory i kontrolka się nie włączyła ale za to wentylatory się wyłączyły i w tym samym czasie tzn.w momencie wyłączenia wiatraków zapaliła się kontrolka.Ręce mi opadają.Jeszcze sprawdziłem napięcie ładowania i jest w normie bo wynosi 14,2V ale jest lekko "rozhuśtane"-14,0,-14,2-13,9.Znowu pod obciążeniem,po włączeniu wszystkich odbiorników jest 13,8-13,9.Chyba jest dobrze.Ale coś mi się wydaje że to zapalanie się kontrolki CE występuje gdy włączony zostanie jakiś odbiornik prądu.Jeszcze to sprawdzę ale tak mi wydaje.W tym że akumulator jest jak najbardziej ok.Jest zawsze dobrze naładowany.
2023-05-31 04:04
  
 
 2021-03-02 09:11:35

To że jest katalizator, nie oznacza, że jest sprawny. Masz LPG?

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2021-03-01 20:42:14

SzokoLada.Ale katalizator mam na bank.Specjalista mi nie wyciął i katalizator jest.On bardzo blisko spawał drugiej sondy tej za katalizatorem i może ją uszkodził?Dosłownie trzy centymetry od niej.Jutro ją wymienię.Mam nową sondę ale regulacyjną od jednopunktu,jutro zmienię wtyczkę i ją zamontuję.Może i być tak jak mówisz.Bo po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora kontrolka CE potrafi się zapalić dopiero po przejechaniu (bez przerwy) dziesięciu kilometrów.Wkład katalizatora widziałem jak rozłączyłem połączenie dwururka-katalizator i powiem szczerze,że od kierunku wlotu wygląda dobrze.To jest pomysł producenta żeby tłumik środkowy i katalizator stanowiły jedną część.Ale tak w tym roczniku było.
2023-05-31 04:04
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM