2019-03-27 19:34:45
Witam, Na wstępie chciał bym zaznaczyć że nie jestem mechanikiem i w wielu tematach motoryzacyjnych uważam że jestem zielony, ale do rzeczy.
Na Podkarpaciu mieliśmy krótką ale ładną zimę, soli na drogach też było sporo, na szczęście zimę przeżyło wszystko prócz tłumika... Dziś podczas mycia podwozia odpadł spory płat "zewnętrznego poszycia tłumika" a reszta jest skorodowana więc uważam że już czas najwyższy na jego wymianę.
Pojawiło się więc pytanie, czy kupić oryginalny czy wybrać coś z
https://tuningsport.ru,
Pomysł wymiany całego układu wydechowego podsunął mi znajomy mówiąc że u niego w Escorcie po założeniu sportowego spadło mu spalanie i silnik ożył ile w tym prawdy nie wiem. Ale jeżeli jest szansa coś polepszyć to dlaczego nie skorzystać o ile to naprawdę działa i jest sens
Popatrzyłem na tuningsport.ru i znalazłem tłumiki od STINGER, PROSPORT i MG-RACE
Zastanawiam się nad całym zestawem marki STINGER:
00822-St, 00467-St, 00976-St
Lub mniejszym od PROSPORT
RS-53589, RS-10290
Nie jestem fanem głośnych i wielkich wydechów więc MG-RACE raczej odpada.
Nim jednak przejdę do pytań to jeszcze raz zaznaczę że nie znam się na tym a wydatki nie grają tu żadnej roli więc uznajmy że części są darmowe
Moja Kalinka to model 1117 silnik 1.6 82KM rok 2010.
Mam kilka pytań odnośnie tego "tuningu"
1. Czy bez modyfikacji sterownika wymiana wydechu cokolwiek da w kwestii spalania, mocy i momentu?
2. Jaki wpływ na silnik będzie miał taki "tuning" (żywotność, kultura pracy itp.)
3. Czy zamontowanie takiego wydechu wymaga jakiś większych modyfikacji?
4. Czy takie "tuningowe" części są naprawdę lepsze jakościowo od oryginalnych?
5. Jaki wpływ taki tuning może mieć na normę emisji spalin? różnica będzie znaczna czy nie ma to wpływu?
I jak mi się nasuną jakieś pytania to będę pisał
Wiem że Kalinek jest mało ale może jakąś odpowiedź uda mi się uzyskać.
Za wszelkie rady, informacje oraz przesłane materiały będę wdzięczny