Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

RAV 4 II 2004 - problem z przyspieszaniem+wysokie obroty+iko

 Moderowane przez: Bialy, Suchy
 MotoNews.pl » Toyota Forum Techniczne

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najstarszych wypowiedzi <<
 Autor 
 2019-04-28 14:40:58

Bardziej doświadczeni właściciele i znawcy Toyot!

Szukałam podobnych wątków, ale sporo jest wątków o dieselach, a te benzynowe też czasem mają różne specyficzne przypadki - pomyślałam, że jeśli opisze sytuację naszą konkretną może ktoś będzie mógł się odnieść i doradzić. Oczywiście musiało nas złapać przed majówką, no ale nic.

Kupiliśmy kilka miesięcy temu Toyotę RAV 4 II z 2004 roku (przebieg trochę ponad 110 tys / silnik benzyna 2.0)- przy kupowaniu dwóch mechaników sprawdzało auto, uznali, ze ok, stan w porządku - to co było "podejrzane" to paląca się ikonka żółta silnika Check Engine i VSC TRC - to zostało wytłumaczone jakimś błędem w elektronice, wykasowane, ale potem powróciło.
Mechanik zwrócił też uwagę, że niedługo warto będzie wymienić sprzęgło bo ma już swoje lata i się ślizga.

No i wszystko było ok, ale od jakiegoś czasu najpierw na wyższych prędkościach (powyżej 100 km/h) a teraz już od jedynki na wszystkich prędkościach jest sytuacja taka, że przy zmianie biegu auto słabo i długo przyspiesza (tak jakby nie reaguje adekwatnie na przyciskanie pedału gazu), włączają się wysokie obroty, trochę też falowanie obrotów no i nie da się normalnie jeździć. Ikonki Check engine i VSC TRC palą się stale.

I teraz tak - od czego zacząć? czy to moze być kwestia czujnika pedału gazu? a może jednak coś ze sprzęgłem? sprawdzanie filtrów, zawory do wymiany?

Może ktoś był w takiej sytuacji i może doradzić, na co to mu wygląda?

Sami nie podejmiemy się napraw, ale chcielibyśmy móc zasugerować może albo wiedzieć o co chodzi mechanikowi, żeby nie zostać naciągniętym na wymianę stu części za tysiące złotych i zostanei na koniec z tym samym.

Przy okazji jeśli ktoś poleca w Warszawie serwis dobrze znający się na toyotach - chętnie przyjmę namiary.

Z góry dziękuję za pomoc i radę,
2019-04-28 21:25
  
 
 2019-05-17 09:37:52

Cytat:
2019-04-28 14:40:58, msiemka pisze:
Bardziej doświadczeni właściciele i znawcy Toyot! Szukałam podobnych wątków, ale sporo jest wątków o dieselach, a te benzynowe też czasem mają różne specyficzne przypadki - pomyślałam, że jeśli opisze sytuację naszą konkretną może ktoś będzie mógł się odnieść i doradzić. Oczywiście musiało nas złapać przed majówką, no ale nic. Kupiliśmy kilka miesięcy temu Toyotę RAV 4 II z 2004 roku (przebieg trochę ponad 110 tys / silnik benzyna 2.0)- przy kupowaniu dwóch mechaników sprawdzało auto, uznali, ze ok, stan w porządku - to co było "podejrzane" to paląca się ikonka żółta silnika Check Engine i VSC TRC - to zostało wytłumaczone jakimś błędem w elektronice, wykasowane, ale potem powróciło. Mechanik zwrócił też uwagę, że niedługo warto będzie wymienić sprzęgło bo ma już swoje lata i się ślizga. No i wszystko było ok, ale od jakiegoś czasu najpierw na wyższych prędkościach (powyżej 100 km/h) a teraz już od jedynki na wszystkich prędkościach jest sytuacja taka, że przy zmianie biegu auto słabo i długo przyspiesza (tak jakby nie reaguje adekwatnie na przyciskanie pedału gazu), włączają się wysokie obroty, trochę też falowanie obrotów no i nie da się normalnie jeździć. Ikonki Check engine i VSC TRC palą się stale. I teraz tak - od czego zacząć? czy to moze być kwestia czujnika pedału gazu? a może jednak coś ze sprzęgłem? sprawdzanie filtrów, zawory do wymiany? Może ktoś był w takiej sytuacji i może doradzić, na co to mu wygląda? Sami nie podejmiemy się napraw, ale chcielibyśmy móc zasugerować może albo wiedzieć o co chodzi mechanikowi, żeby nie zostać naciągniętym na wymianę stu części za tysiące złotych i zostanei na koniec z tym samym. Przy okazji jeśli ktoś poleca w Warszawie serwis dobrze znający się na toyotach - chętnie przyjmę namiary. Z góry dziękuję za pomoc i radę,


Po pierwsze to podziekuj panom mechanikom bo rece opadaja.
Jak sie sprzeglo slizga to trzeba wymieniac juz a nie za jakis czas bo sie kolo zamachowe zniszczy a to nastepny koszt poza sprzeglem kpl z lozyskiem wyciskowym. No i cena auta w dol o przynajmniej 2000.
Co to za kod bledu trzeba go odczytac i okreslic czego dotyczy i koszty zwiazane z jego usunieciem. Od skasowania bledu jeszcze sie nigdy nic nie naprawilo. No chyba ze jest tylko w historii

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
2024-04-27 17:16
  
 
 
 MotoNews.pl » Toyota Forum Techniczne

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM