2020-05-12 14:32:14
Witam, też wtrącę swoje 3 grosze bo już mam Kalinkę 3 lata. Fajnie że moje materiały komuś się przydały, możliwie że moja opinia jest trochę subiektywna ponieważ naprawdę ten samochód polubiłem i w ciągu najbliższych 5 lat zmiany nie planuje jedynie kupię drugi samochód Niva/Uaz aby Kalinka nie robiła za przednionapędową terenówkę.
Od początku odpowiem Ci na wszystkie pytania które zadałeś.
1. "Naprawy są trudne w ładach?" - Wszystko co było do naprawy w Ładzie naprawiałem sam na podstawie poradników, wyjątkiem było sprzęgło które wymieniałem w serwisie ponieważ nie mam kanału, jestem informatykiem i na samochodach się nie znam.
2. "Jak z dostępem do części?" - Większość części eksploatacyjnych znajdziesz na internecie, a trudniej dostępne części kupisz w jacars.
3. "Elektronika naprawdę się tak rypie w nich?" - Tak, ale powodem są przekaźniki i bezpieczniki, po wymianie wszystkich bezpieczników i przekaźników wszystkie problemy odeszły w zapomnienie.
4. "Jak z wygodą użytkowania da się tym przejechać bez postojów 300-400 kilosów?" - Tak, robiłem trasy Krosno-Szczecin kilka razy ponad 800km w jedną stronę bez postojów.
5. "Ruda je lubi chrupać?" - Ma kilka miejsc w których gości jednak wynika to z zaniedbania, blacha w Kalinie jest gruba blacha więc jak zauważysz ognisko korozji masz dużo czasu by się z tym rozprawić.
6. "Potrafiąc naprawiać Borę dam sobie radę z ładą?" - Nie odpowiem nie znam Bory
7. "Często trzeba przy niej grzebać?" - Jeżeli chodzi o naprawy to nie, usterki zdarzają się sporadycznie i są to zazwyczaj drobne naprawy.
8. "Wie ktoś może czy ta fabryczna konserwacja podwozia którą widać na zdjęciach jest tak dobrej jakości w każdej Kalinie czy to była opcja w salonie?" - Wszystkie Kaliny eksportowe miały taką fabryczną konserwację podwozia.
9. Dlaczego silnik 1.4 zrobili 16 zaworowy o mocy 90KM a silnik 1.6 8 zaworowy o mocy 82KM który jest bardziej niezawodny? - Nie miałem 1.4 nie wypowiem się, z 1.6 jestem zadowolony.
10. "Drugie pytanie, warto kupować model Priora do 10k zł? " - Oglądałem Priorę, jechałem Priorą i moim zdaniem Kalina jest lepiej wykonana. Priora ma też znacznie mniej miejsca dla kierowcy.
11. Bo dobry samochód chyba sam by się obronił? - Tak jak napisał SzokoLada, jest ruski a wszystko co ruskie jest złe.
Powiem Ci tak, przed zakupem miałem te same obawy, jak zobaczyłem moją Kalinkę to byłem trochę przerażony, "Boże jakie to wszystko toporne!" Ale była zastana i po powrocie szybko się rozruszała i ożyła. Jeżeli coś z elektroniki nie działa to najprawdopodobniej będzie to spowodowane bezpiecznikiem lub przekaźnikiem. Jeżeli nie będą działać elektryczne szyby to na 99% powodem są zmielone zębatki (szyby nie mają ogranicznika a zębatki plastikowe).
Jeżeli auto nie odpala na jednym z kluczy (tym większym z pilotem) to padła bateryjka, wymieniasz bateryjkę a klucz programujesz w samochodzie za pomocą tego małego kluczyka.
PAMIĘTAJ! DO KLUCZYKÓW MUSISZ DOSTAĆ BLASZKĘ Z 3 lub 4 CYFROWYM KODEM!!! W Przeciwnym razie będziesz miał spore problemy jak zgubisz kluczyk do programowania.
Jeżeli mieszkasz w Tarnowie tak jak podałeś na forum to masz do Krosna 80 km. Zapraszam, co prawda mam Kalinę 1117 ale obejrzysz sobie na spokojnie i powiem Ci na co zwracać uwagę przed zakupem.
W swoim krótkim 25 letnim życiu widziałem 4 Kaliny a jedną posiadam więc mam ogromne doświadczenie z tymi samochodami
Pozdrawiam!
[ wiadomość edytowana przez: Leopard74 dnia 2020-05-12 14:33:15 ]