Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

Zawór nagrzewnicy - Strona 2

 Moderowane przez: Góral, sebioza
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi << Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 Autor 
 2012-02-21 18:04:11

nie uda się - urwie się jak będziesz mocniej próbować

-----------------
54 Volvo PV444|59 2x GAZ-21|59 Fiat 600|60 Lincoln Premiere|65 Fiat 600|62 Violvo Amazon|64 Volvo Duett|66 W108 5.6 V8|69 W108 280SEL|72 BA3 2101|74 BMW E3 2500|76 BA3 2103 1.8iSk|76 BMW E12 535i|79 GAZ-24|86 Volvo 765 turbo|89 BMW E32 V12|92 BMW E34 V8
2019-07-23 01:04
  
 
 2012-02-21 18:00:07

Zastanawialem sie nad tym dzisiaj. Zawor jest zapieczony, nie wiem jak z szczelnoscia bo ogrzewanie nie chodzilo od kilku lat. Sprobuje mu dmuchnac WD40 w rurke moze uda sie go rozruszac. Myslisz ze moze sie udac?
2020-08-23 22:33
  
 
 2012-02-21 17:56:50

I tak i nie. Znaczy jak mi zawór zrobił zalew w aucie na wiosnę, to zapętliłem obwód w komorze silnika i jeździłem bez grzania. Siłą rzeczy, kiedy się w końcu zabrałem do zrobienia tego, miałem oba przewody odłączone. Tylko z braku miejsca na manewry zaworem z rurką odkręciłem jeszcze ten plastik. Z wkręceniem było już łatwiej - tylko obawa czy wszystko będzie szczelne Jakoś się udało.
2016-10-27 20:52
  
 
 2012-02-21 15:58:22

Cytat:
Jedynie tę plastikową zaślepkę do komory musiałem odkręcić,



Odlaczales obydwa weze? Gorny i dolny?
2020-08-23 22:33
  
 
 2012-02-21 15:48:15

Ja dokonałem tego przy użyciu krótkiego klucza płasko-oczkowego i wyłącznie przez półkę (bez rozbierania schowka). Jedynie tę plastikową zaślepkę do komory musiałem odkręcić, żeby zawór dał się wciągnąć do środka razem z rurką. Gimnastyka cholerna, z pół godziny zanim odkręciłem dwie śrubki od nagrzewnicy.
2016-10-27 20:52
  
 
 2012-02-21 15:36:28

Robie wlasnie w/g tego opisu ale wcale nie jest tak latwo jak sie wydaje. Odkrecilem jedna nakretke od nagrzewnicy, teraz wiem ze druga powinna byc gdzies obok. Ale dostac sie tam to sztuka. Kombinuje z kluczami gietymi, rurkowymi roznie. Co za walka.
2020-08-23 22:33
  
 
 2012-02-21 13:48:53

Cytat:
2004-09-09 19:52:11, Leszek_Gdynia pisze:
Kamilu już piszę! Wykręcasz ze środka półkę i wnętrze schowka. Od zewnatrz (od komowy silnika niedaleko skrzynki zbezpiecznikami) odkrecasz chyba dolny wąż - uważaj może polecieć troche płynu. Idziesz do środka i odkręcasz 2 nakrętki, ktorymi zawor jest przytwierdzony do nagrzewnicy i masz go juz wyciagnietego razem z rurką. Odkrecasz zawor od rurku u wymieniajac uszczelke przykrecasz nowy. Wkładasz zawór z rurką na miejsce (panietaj o założeniu nowej uszczelki na zaworze od strony nagrzewnicy. Jezeli zawor nie bedzie chcial wejsc na miejsce ktos od strony komory muszi pociagnac lekko za rurke w górę i powinno wskoczyć. Teraz pozostalo tlyko dokręcenie 2ch nakrętek i linki. Poskładanie wszystkiego do kupy (waz z zewnatrz, schowek i półka). Pamiętaj przy zakupie, ze zawór który kupujesz musi bardzo płynnie chodzic i sie nie zacinać. Wybieraj z dostepnych w sklepie, az trafisz taki dobrze chodzacy. Mam nadzieje, ze pomogłem, a sposob, ktory opisuje jest autorstwa sheriffa - to on mnie tego nauczył. Pozdrawiam.



To powinno wszystko wyjaśnić.

-----------------
...::Lada Klub Polska::...
2023-10-20 14:50
  
 
 2012-02-20 19:05:54

Ta śruba przy lince służy tylko to utrzymywania oplotu na swoim miejscu (czyli napiętego), tak by linka mogła przesuwać się w nim i poruszać zaworem. Jak odczepisz cięgło od zaworu i poluzujesz tę śrubę to będzie wsio. Zawór mocuje się 2 śruby na wejściu (od silnika) i 2 na wyjściu (do nagrzewnicy) - przerabiałem to w ubiegłym roku. Udało się bez rozbierania deski, choć dostęp ciężki. Tylko odkręć plastikową osłonkę otworu między wnętrzem i komorą silnika - może kruszeć ze starości. Uważaj też na plyn wyciekający z układu przy zdjęciu zaworu. Do zaworu potrzebne będą też nowe uszczelki.
2016-10-27 20:52
  
 
 2012-02-20 18:59:28

A ja myślałem, że tylko ja otwieram ręcznie wajchę 1 listopada i zamykam 31 marca jak sezon grzewczy w ładzie bo nie chce mi się schylać...
2020-11-06 01:10
  
 
 2012-02-20 17:57:08

Witam Panowie. Mecze sie tak na raty z wymiana zaworu nagrzewnicy. Korzystam ze sposobu opisanego wczesniej w temacie. Musze sie jednak nagimnastykowac bo sruby nie ruszane od ponad 20 lat i idzie bardzo ciezko. Dojscie tez kiepskie i ogolnie bieda. Ale do rzeczy.

Na zdjeciu ponizej zaznaczylem na czerwono numerem 1 srube mocujaca zawor do nagrzewnicy. Ta srube juz odkrecilem. Wedlug opisu zostala jeszcze jedna. Czy to ta oznaczona strzalka, zaraz przy lince? Przepraszam za jakosc zdjecia, nastepnym razem wezme aparat.



[ wiadomość edytowana przez: wezu69 dnia 2012-02-20 17:57:35 ]
2020-08-23 22:33
  
 
 2011-09-11 21:14:28

Z zaworami kulowymi to zwykle jest tak że trzymają dobrze przy dobrym ustawieniu dźwigni zaworu . Zwykle te dźwignie z ogranicznikami są gorzej wykonane . I tutaj np. dając dźwignię max do oporu na zamknięcie może nie domykać do końca, ale może też „przejść” ten stan zamknięcia i np. stan całkowitego zamknięcia będzie przed położeniem max. Najlepiej było to sprawdzić przed założeniem i dopasować.
Często przełożenie dźwigni o 180 o w zaworach hydraulicznych kulowych powoduje, że w jednym ustawieniu jest dobrze a w drugim źle.
2013-11-12 10:21
  
 
 2011-09-06 18:57:20

Co do regulacji cięgna - nie wchodzi w grę, bo są luzy takie, że nie idzie nim ustawić, więc robię to "ręcznie" pod deską. Czyli nie ma mowy żebym nie zamknął do końca. Ja tam kładę na to lagę. Jakby było 30st. to może by mnie to drażniło, ale wtedy to i tak zawsze pot się ze mnie leje
Najważniejsze, żeby grzanie na zimę było i żadnych więcej powodzi w aucie.
2016-10-27 20:52
  
 
 2011-09-06 12:17:37

Cytat:
2011-09-06 08:56:36, MariuszY pisze:
Oj, Kamil znowu się nabija. Ze mnie też...parę miesięcy temu A na poważnie - założyłem ostatnio "kran" od bartixr'a. Miał być ceramiczny, ale przyjechał do mnie kulowy, dokładnie taki.Jakby ktoś chciał "poeksperymentować" z różnymi zaworami (diabli wiedzą czym się niektóre różnią) - strona producenta.



MariuszY sprawdź czy ci go do układ mechaniczny (linki, cięgna) domyka. Ponieważ, gdy miałem go w rękach sprawdziłem na zasadzie wdmuchnięcie ustami powietrza w króciec - nic nie przepuszczał.

-----------------
części do Łady,
http://tuningsport.ru/catalog/
t: +79268580536
2023-11-24 11:44
  
 
 2011-09-06 08:56:36

Oj, Kamil znowu się nabija. Ze mnie też...parę miesięcy temu
A na poważnie - założyłem ostatnio "kran" od bartixr'a. Miał być ceramiczny, ale przyjechał do mnie kulowy, dokładnie taki:

Nie wiem czy to dobrze czy źle - wyjdzie w praniu. Mój egzemplarz delikatnie puszcza w pozycji "zamknięte" (czuć, że powietrze z nawiewu się trochę podgrzewa), ale czort z tym. Ważne, że nie cieknie. Z doświadczenia wiem, że zawory kulowe są dość trwałe. Zresztą było gdzieś wcześniej na forum o montowaniu właśnie zaworu kulowego od strony komory silnika. Jakby ktoś chciał "poeksperymentować" z różnymi zaworami (diabli wiedzą czym się niektóre różnią) - strona producenta.
2016-10-27 20:52
  
 
 2011-09-05 23:31:32

Ale but ze mnie, mówiła mi mama: ucz się angielskiego, ale ja wolałem rosyjski.

Dobre masz skojarzenia.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2011-09-05 22:55:18

Ma, ma. Neverending story .

Dobra, już nie będę - obiecuję.

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2011-09-05 22:56:22 ]
2023-04-04 19:01
  
 
 2011-09-05 22:47:45

Cytat:
2011-09-05 22:19:02, Kamil_H pisze:
KLIK Nie mogłem się powstrzymać. Sorry



Nie łapie. A o co chodzi? Co to ma wspólnego z zaworem.

-----------------
АвтоBA3 непобедим, скрутим, склеим, полетим
2024-03-07 13:51
  
 
 2011-09-05 22:19:02

KLIK

Nie mogłem się powstrzymać. Sorry
2023-04-04 19:01
  
 
 2011-09-02 00:13:40

ile ? z przesyłą oczywiście

-----------------
2024-03-07 17:08
  
 
 2011-09-01 17:14:08

Cytat:
2010-02-03 15:26:26, bartixr pisze:
ja toi bym Ci polecił ceramiczny kran z Uljanovska (fabryka UAZA) i zapomnisz o kranach na następne 10 lat !



mam jedną sztukę do sprzedania, jakby ktoś miał kłopot z zaworem nagrzewnicy.

-----------------
części do Łady,
http://tuningsport.ru/catalog/
t: +79268580536
2023-11-24 11:44
  
 
  Poprzednia strona  Następna strona 
[ 1 2 3 4 5
 MotoNews.pl » Lada Klub Polska

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM