Forum dyskusyjne ...
forum dyskusyjnedołącz do klubulista klubowiczównasze samochody

   rejestracja | zaloguj się   pomoc

RDZA

 Moderowane przez: Bialy, urg
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »

  
 Sortuj wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wątek wyświetlony od najnowszych wypowiedzi <<  Następna strona 
[ 1 2
 Autor 
 2011-11-16 00:07:14

wybór dobry
paćkają TECTYLAMI i to kilkuletnie cukierasy, takie co to miały nie ulegać korozji.
terenówy, vany, busy, osobówki od VAGA, meredesa i innych najlepszych.
zapach za kilka dni zniknie, a tlenu zabraknie i rdza się zacznie dusić



-----------------
www.motoryzacja.sklep.pl
2013-08-03 22:11
  
 
 2011-11-14 23:17:54

Cytat:
2011-11-07 22:09:18, zpetz pisze:
ruda nadciąga... jak w tym konkretnym przpadku jak na obrazach sobie z tym poradzić (szlifować?) czy po zlikwidowaniu można prysnąć na całej długości np. tectylem ML ? (inny skuteczny środek?) i czy to coś da na przyszłość ? Spotkałem się z opinią że "przestrzeń miedzy uszczelką a drzwiami musi być czysta żadnych konserwantów bo utrudniają odpływanie wody" ???



Skończone !
Pod uszczelki na podszybiach-TECTYL ML(sonda)
Pod uszczelki w wnękach-TECTYL ML
Wnęki-TECTYL ML (zawiasy)
Drzwi krawędzie dolne (wen)-TECTYL ML+BODYSAFE BLACK
Wnęka wlewu paliwa(dół)-TECTYL ML
Nadkola (krawędzie)-BODYSAFE+GRAVIT190(baranek)
Podwozie, nadkola, progi-BODYSAFE+GRAVIT190
Tylna klapa i przednia-TECTYL ML

Przed konserwacją wszystko dokładnie opłukane oczyszczone i osuszone.
Omcia wyglada po tych zabiegach jak Polski Fiat z FSO dziwne że za komuny pryskali gdzie sie dało i ten zapach pamietam bo ojciec kiedyś przyjechał 126p prosto z polmozbytu. Jedyny w swoim rodzaju zapach środków konserwujących i ich brązowy widok na wnękach a teraz nikt sie już w tym nie paćka.




[ wiadomość edytowana przez: zpetz dnia 2011-11-14 23:21:44 ]
2013-11-18 18:18
  
 
 2011-11-07 22:09:18

ruda nadciąga... jak w tym konkretnym przpadku jak na obrazach sobie z tym poradzić (szlifować?) czy po zlikwidowaniu można prysnąć na całej długości np. tectylem ML ? (inny skuteczny środek?) i czy to coś da na przyszłość ? Spotkałem się z opinią że "przestrzeń miedzy uszczelką a drzwiami musi być czysta żadnych konserwantów bo utrudniają odpływanie wody" ???







sorki za linki ale coś poszło nie tak

[ wiadomość edytowana przez: zpetz dnia 2011-11-07 22:15:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: Immo dnia 2011-11-07 22:20:26 ]
[ powód edycji: poprawiłem linki ;) ]
2013-11-18 18:18
  
 
 2004-12-09 23:10:00

Dobra koniec gadania głupiego. Gość potrzebuje pomocy, słuchaj, daj sobie spokój z tanimi barankami i jakimis polrustami cortaninami. to nie działa... Przykłąd może stanowić to, że ja mam odpryski lakieru i wiem że muszę zrobić zaprawki, ale że robiłem podwozie konserwacje to posmarowałem nadwozie cortaninem na ten czas bo po prsotu nie było czasu. Później kilka zjazdów na studia i... gówno tam gdzie był cortanin to odpryski rdzewieją milimetr po milimetrze więc zrobie to jak najszybciej WIęc....


Wejdź sobie na strone valvolina, później produkty preparaty antykorozyjne, kup do tego swojego czegoś TECTYL ML. Znajdź dystrybutora i śmignij tym. Ja teraz robiłem drzwi i spływy, nie było tam rdzy ale wszędzie zaglądam bo chce tym wiecej pojeździć. I oryginalna konserwacja to nic innego jak tectyl ML. Bursztynowa masa. Bardzo dobry preparat... narazie

[ wiadomość edytowana przez: humber dnia 2004-12-09 23:12:03 ]
2005-01-06 23:19
  
 
 2004-12-09 20:04:49

taaak to jest nie lada problem zwłaszcza jak ktoś zaniedbał sobie auto. mam takie wrażenie że z mojej omegi jak jade po dziurach to z tylnych nadkoli czipsy sie sypią . ale i tak jest kochana
2020-11-01 21:57
  
 
 2004-12-09 18:03:18

To faktycznie miales spory problem. Mam nadzieje, ze juz teraz nie bedziesz mial takich klopotow. Mamwrazenie, ze rdzy nie nalezy lekcewazyc i jak tylko pojawi sie jakis odprysk albo bąbel to trzeba go odrazu zabic

Chyba wezme sie za te drobiazi o mnie, poniewaz mam zamiar troche jeszcze pojedzic Omcią
 
  
 
 2004-12-09 01:22:31

Stabio, może Twój samochód miał takie szczęście, że miał dobrych właścicieli, którzy o niego dbali.
Mój (rocznik 90) takiego szczęścia nie miał, ale nawet nie wyglądał najgorzej. Tragiczne były tylko tylne nadkola. Dopiero przy remoncie okazało się co w nim siedzi tak naprawdę. Pod listwami nad tylnymi kołami nic już nie było - trzymały się chyba na błocie i kurzu. Wymienione z dwóch stron elementy tylnych nadkoli do wysokości wytłoczenia nad listwami. Wymienione progi, które też już były nieźle zgnite, co było widać dopiero po ich zdjęciu. Drzwi nie były takie złe, dlatego tylko szlifowanie do blachy, a w jednym miejscu wycięty kawałek z dziurą i wspawany nowy. Duże dziury były bardzo dobrze ukryte - znajdowały za zchowkiem i w analogicznym miejscu po stronie kierowcy, mniej więcej na wysokości dźwigni do otwierania maski. Żeby uzupełnić te dziury trzeba było zdejmować przednie błotniki. Poza tym ognisko rdzy w podłużnicy patrząc z góry - pod akumulatorem. Oczywiście wycięte i wspawany kawałek grubej stalowej płyty. Podłoga na szczęście zdrowa.
Całość, po lakierowaniu, zakonserwowana barankiem + profile zamknięte preparatem kauczukowo-woskowym
Mam nadzieję, że teraz z rdzą się przez jakiś czas widział nie będę
Pozdrawiam
2009-07-26 23:34
  
 
 2004-12-09 00:35:53

Ja sie troszke dziwie. Coprawda Omegi szybko gnija a blachy nie sa dobre ale ja mam Omege A z 93 roku (pierwszy lakier) i nie mam Bogu dzieki, zadnych nawet oznak rdzy. Fakt, na drzwiach od pasazera, od zewnetrznej strony pojawila sie mala rdza ale tylko dla tego, ze byla tam rysa. Na nadkolach nie ma nic.
 
  
 
 2004-12-08 07:52:06

Cytat:
cytat cytatu:
WBREW POWSZECHNYM OPINIĄ ZIMĄ ZASOLONE SAMOCHODY NIE RDZEWIEJĄ!!!!!!!!!!!!
JEST ZA ZIMNO ~!!!!!!!!!!!!!
RDZEWIAŁY TE KTÓRE BYŁY GARAŻOWANE W OGRZEWANYCH GARAŻACH.
CODZIENNIE Z NOWĄ PORCJĄ SOLI I INNYCH CHEMIKALII NA PODWOZIU I W
NADKOLACH WJEŻDŻAŁY DO CIEPŁEGO GARAŻU. POGRZANE WRAZ WODĄ
Z TOPNIEJĄCEGO ŚNIEGU DO TEMP. KILKANAŚCIE LUB WIECEJ STOPNI
TWORZYŁY NAJLEPSZĄ MIESZANKĘ KOROZYJNĄ.
TE SPOD CHMURKI PO ZIMIE BYŁY BEZ ZMIAN.


Potwierdzam ten fakt - sprawdzony w mojej firmie. A także w założeniach projektowych np. domków jednorodzinnych do których opracowuję instalację c.o. i wod-kan. Grzejniki w garażach projektuje się tylko na wyraźne życzenie klienta, ponieważ projektant nie zaleca ich w standarcie właśnie ze względu na szybką korozję auta w zimie.

Ideał dla dłubacza samochodowego: garaż nieogrzewany do conocnego postoju + warsztat z kanałem ogrzewany do dłubania

-----------------
2015-10-07 08:49
  
 
 2004-12-08 00:31:18

Co do rdzy i czyszczenia drzwi do gołej blachy: ha ha ha śmieszne musiałbym dziure wytrzeć tą szczotą a blachy bym nie uwidział.
Co do preparatu POLRUS jednym słowem KUPA G--NA

Pozdrawia cmatt
2013-02-02 21:04
  
 
 2004-06-23 14:03:32

DRUGA - od producenta POLRUSTU:

Cytat:
SZANOWNY PANIE,
Z OGNISK KOROZJI NALEŻY USUNĄĆ LUŹNĄ RDZĘ - PAPIEREM ŚĄCIERNYM LUB SZCZOTKĄ
DRUCIANĄ.
NASTĘPNY KROK TO DOKŁADNE ZMYCIE TYCH MIEJSC WODĄ Z DETERGENTEM EKOSOLWENT.
NIE RADZĘ UŻYWAĆ PREPARATÓW DOMOWYCH ( LUDWIK itp ) BO ZAWIERAJĄ
NABŁYSZCZACZE
i/LUB DODATKI CHRONIĄCE SKÓRĘ( są to np.lanolina, olej silikonowe).DODATKI
TE POZOSTAJA
NA PODŁOŻU PO WYSCHNIĘCIU WODY. W PRZYPADKU STOSOWANIA PREPARATÓW LUB FARB
ZAWIERAJĄCYCH SKŁADNIKI AKTYWNE W STOSUNKU DO PRODUKTÓW KOROZJI, NA
POWIERZCHNI
NIE MOŻE POZOSTAĆ ŻADNA WARSTWA IZOLUJĄCA. PO PROSTU SKŁADNIKI AKTYWNE NIE
PRZEREAGUJĄ Z RDZĄ.
Z PRODUKOWANYCH PRZEZ NAS FARB PROPONUJĘ ZASTOSOWAĆ POLRUST.
JEST TO REAKTYWNY WODOROZCIENCZALNY GRUNT AKRYLOWY DOSKONAŁY NA RDZĘ.
PO NAŁOŻENIU NA RDZĘ GRUNT ZROBI SIE CZARNY - TO WYNIK REAKCJI Z RDZĄ.
GRUNT POZOSTAWIĆ DO WYSCHNIĘCIA NA MINIMUM 24 GODZINY. NIE MALOWAĆ
BLACH O TEMPERATURZE POWYŻEJ 30 STOPNI - WODA ODPARUJE ZANIM ZAJDZIE REAKCJA
WIĄZANIA RDZY.
PO KILKU DNIACH MOŻNA POMALOWAĆ GRUNT INNĄ FARBĄ.
PROSZĘ PAMIĘTAĆ, ŻE FARBY SAMOCHODOWE ZAWIERAJĄ MOCNE ROZPUSZCZALNIKI.
DLATEGO ZALECAM NAŁOŻYĆ NA POLRUST TZW. WARSTWĘ SZCZEPNĄ - CZYLI MOCNO
ROZCIENCZONĄ
FARBĄ NAŁOŻYĆ CIENKĄ WARSTWĘ. UWAGA - NA JASNEJ FARBIE MOGĄ POWSTAĆ W
PIERWSZEJ WARSTWIE
PRZEBARWIENA.
POZDRAWIAM
ZBIGNIEW MECZARSKI
P.S.NASZE WYROBY DOSTĘPNE SĄ RACZEJ W CAŁYM KRAJU.
( OSTATNIO RÓWNIEŻ W TESCO). PROSZĘ PODAC MIAST W KTÓRYM PAN MIESZKA
TO PODAM NAJBLIŻSZEGO DYSTRYBUTORA.



-----------------
2011-09-15 18:54
  
 
 2004-06-23 14:02:27

Otrzymale mailem 2 odpowiedzi

PIERWSZA:
Cytat:
ODWIEDZIŁEM DZISIAJ WASZA STRONĘ DYSKUSYJNĄ NA TEMAT RDZY.
DUŻO TAM SLUSZNYCH I WYNIKAJĄCYCH Z PRAKTYKI OPINI NA TEMAT RÓŻNYCH
PREPARATÓW NA RDZE.
ABSOLUTNIE NALEŻY WYKLUCZYĆ ZE STOSOWANIA PREPARATY ZAWIERAJĄCE KWASY.
ODRDZEWIACZE ITP PREPARATY ROBIĄ W PRZYPADKU SAMOCHODÓW WIECEJ SZKODY
NIŻ POŻYTKU. SPRAWDZAJĄ SIĘ W STARYCH KILACH DO USUWANIA NALOTU RDZY
( NIESŁUSZNIE NAZYWANEJ KAMIENIEM ). TO GŁÓWNIE RDZA Z ZAZELAZIONEJ WODY
OSADZA SIE NA NA MUSZLACH KLOZETOYCH, UMYWALKACH ITP.
DZIAŁAJĄC NA KAROSERIĘ (GDZIE SĄ POŁĄCZENIA BLACH W KTÓRE TE PREPARATY
WPENETRUJĄ) NIE JESTEŚMY W STANIE DZIAŁAĆ PRECYZYJNIE ILOŚCIOWO - CZYLI TAK ŻEBY
BYŁA RÓWNOWAGA POMIĘDZY KWASEM Z PREPARATU A STECHIOMETRYCZNA ILOŚCIĄ RDZY.
ZAWSZE DAMY NADMIAR KWASU . TEN NADMIAR BĘDZIE REAGOWAŁ Z BLACHAMI .
JEŻELI WPENETRUJE W PRZEKROJE ZAMKNIĘTE TO JEST BEZ KONTROLI !
ZŻERA OD WEWNĄTRZ.
JESTEM BYŁYM PRACOWNIKIEM INSTYTUTU MECHANIKI PRECYZYJNEJ W WARSZAWIE
W KTÓRYM PRACOWAŁEM W ZESPOLE KTÓRY STWORZYŁ PREPARATY FLUIDOL,TEXOL,
BITE I MASTYKOR. NASZE TECHNOLOGIE BYŁY STOSOWANE W FSO , FSM I INNYCH
FABRYKACH MOTORYZACYJNYCH.
NA TAMTE CZASY - BRAK MOŻLIWOŚCI IMPORTU CZEGOKOLWIEK BYŁY TO NIEZŁE
WYROBY. SZCZEGÓLNIE DUŻO DOBREGO DAWAŁY PREPARATY STOSOWANE DO
KONSERWACJI PRZEKROJÓW ZAMKNIĘTYCH. TAM POWŁOKI MALARSKIE SĄ BARDZO
CIENKIE. TO WYNIKA Z TECHNOLOGII.
DO DZIŚ UWAŻAM ,ŻE WARTO TE PRZEKROJĘ CHRONIĆ DODATKOWO.
JEŻELI JEST RDZA TO TO MOŻNA ROZCIENCZYĆ POLRUST I PRZY NISKIM
CIŚNIENIU WTRYSNĄĆ GO W PROGI I WZMOCNIENIA .
MY DO TEGO CELU UŻYWALIŚMY PLECAKOWYCH OPRYSLKIWACZY OGRODOYCH LUB
DUŻYCH POMPEK DO KTÓRYCH WLEWALIŚMY TAKIE PREPARATY.MIELIŚMY POTEM TAKĄ SPECJALNĄ
Z DOROBIONYMZ BOKU ZBIORNICZKIEM Z PISTOLETU LAKIERNICZEGO.
DZISIAJ MOŻNA KUPIĆ DUŻY KARABIN NA WODĘ W SKLEPIE Z ZABAWKAKI I UŻYWAĆ DO
PŁUKANIA PROGÓW I ICH KONSERWACJI.
FLUIDOLE, TEXOLE I INNE TEGO TYPU PREPARATY WTRYSKUJE SIE POD DUŻYM CIŚNIENIEM
DZISIEJSZE SAMOCHODY JUŻ TEGO NIE POTRZEBUJĄ ALE TROCHĘ STARSZE - TAK.
Z PUNKTU WIDZENIA KOROZJONISTY, POPIERAM ZAWSZE STANOWISKO, ŻE
NAJSKUTECZNIEJ JEST WALCZYĆ Z RDZĄ POPRZEZ JEJ CAŁKOWITE USUNIĘCIE!!!!!!!!
ALE JAK JUŻ NIE MOŻNA TEGO ZROBIĆ TO TRZEBA UŻYĆ NP POLRUSTU.
NAJSKUTECZNIEJSZE I NAJTANSZE JEST JAK ZAWSZE ZAPOBIEGANIE.
NASZE BADANIA NA STACJI DOŚWIADCZALNEJ, GDZIE BADALIŚMY SAMOCHODY
I ROCZNIE PRZEGLĄDALIŚMY SETKI AUT, NAUCZYŁY MNIE JEDNEGO.
WBREW POWSZECHNYM OPINIĄ ZIMĄ ZASOLONE SAMOCHODY NIE RDZEWIEJĄ!!!!!!!!!!!!
JEST ZA ZIMNO ~!!!!!!!!!!!!!
RDZEWIAŁY TE KTÓRE BYŁY GARAŻOWANE W OGRZEWANYCH GARAŻACH.
CODZIENNIE Z NOWĄ PORCJĄ SOLI I INNYCH CHEMIKALII NA PODWOZIU I W
NADKOLACH WJEŻDŻAŁY DO CIEPŁEGO GARAŻU. POGRZANE WRAZ WODĄ
Z TOPNIEJĄCEGO ŚNIEGU DO TEMP. KILKANAŚCIE LUB WIECEJ STOPNI
TWORZYŁY NAJLEPSZĄ MIESZANKĘ KOROZYJNĄ.
TE SPOD CHMURKI PO ZIMIE BYŁY BEZ ZMIAN.
OBSERWACJE ROBILIŚMY ZEWNATRZ KAROSERII I POPRZEZ SWIATŁOWODY
W PRZEKROJACH ZAMKNIĘTYCH( PROGI, WZMOCNIENIA ,SŁUPKI ITP.
NAJLEPSZE DLA STARSZYCH TYPÓW SAMOCHODÓW TO ZIMOWANIE
W NISKIEJ TEMPERATURZE ( OCZYWIŚCIE TO POGARSZA WARUNKI ROZRUCHU)
NA WIOSNĘ NALEPSZE CO MOŻNA ZROBIĆ TO POLECAM:
SOLIDNE MYCIE CIŚNIENIOWE PODWOZIA I NADKOLI
I UWAGA - PŁUKANIE PRZEKROJÓW ZAMKNIĘTYCH ( TO MOŻE SIĘ SKOŃCZYĆ
WLANIEM TROCHĘ WODY DO WNETRZA POJAZDU.
TAKIE ZABIEGI POWTÓRZYĆ NA WIOSNĘ 2-3 KROTNIE.
BO DOPIERO WTEDY GDY CIEPŁO - ZACZYNA SIE KOROZJA.
WODY W PRZEKROJACH NIE MA CO SIĘ OBAWIAC.
ONA JEST TAM PRAWIE CAŁY CZAS !
ZAWSZE TRZEBA SPRAWDZAĆ CZY OTWORY ODPŁYWOWE SA DROŻNE.
KANAŁ - PEŁNA KONTROLA OTWORÓW PARĘ RAZY W ROKU.
ZATYKAJĄ SIE BŁOTEM LUB BREJĄ ŚNIEŻNĄ.
JEŻELI SAMOCHÓD JEST POD PLANDEKĄ LUB SZCZELNYM GARAŻU
TO PO DESZCZU NALEŻY GO PRZEWIETRZYĆ.
NIE MAM ZA DUŻO CZASU NA DALSZE PISANIE.
ŻYCZĘ WAM WSZYSTKIM DŁOGOTRWAŁEGO UŻYTKOWANIA SAMOCHODÓW.
MAM NADZIEJĘ, ŻE CHOĆ PARĘ MOICH RAD PRZYDA SIE W CODZIENNEJ
EKSPOLATACJI SAMOCHODÓW.
POZDRAWIAM.



-----------------
2011-09-15 18:54
  
 
 2004-06-22 14:30:28

właśnie, czy ktoś wie gdzie tanio blachy można kupić, najlepiej w okolicy łodzi. Konkretnie to chodzi o błotniki(szczególnie prawy). Progi też muszę robić i też by sie przydały.
2004-07-05 10:18
  
 
 2004-06-16 15:30:39

na allegro za 200 ale to 94', choć podobno bez rdzy

-----------------
only at J E E P ...
2015-12-15 21:08
  
 
 2004-06-16 09:54:52

Krys, a gdzie kupię drzwi za 150 pln? Już jadę.

-----------------
2011-09-15 18:54
  
 
 2004-06-15 19:56:11

przerabialem dziesiatki wynalazkow na rdze i niestety nie wymyslili nic dobrego,rdza zawsze powraca,trzeba meczyc sie skrobaniem do golej blachy...koszt drzwi to jakies 150 pln wiec jesli chcesz autkiem pojezdzic to kup i polakieruj,
2013-04-17 19:29
  
 
 2004-06-15 19:49:07

Kartos nie ma półśrodków!!!!!!!!!!!!!!!!! jeżeli chodzi o OMEGĘ .
Kortanin jest dobry na traktory.
Wymieniaj blachy , lub jeżdzij tak jak jest i ciułaj kasę .
2016-10-24 21:59
  
 
 2004-06-15 11:13:22

To co ja uzywałem to "epoxy brunox"

pozdr

-----------------
---------------------------
**Ostry**
Omega tzw. C

Gdańsk
2008-04-03 17:35
  
 
 2004-06-14 22:59:23

Panowie a słyszeliście o takim czymś jak OCYNK w sprayu.Bardzo dobry środek.Trzeba tylko zdjąć te dżwi,założyć jakąś szczotke na wiertarke i jazda do gołej blachy,później tym ocynkiem,następnie to już tradycyjnie podkład,kolor,bezbarwny.Mam znajomego blacharza robił tak już w kilku autach i po zimie nic nie wychodzi.Polecam.
Pozdrówka.

-----------------
OMEGA IRMSCHER
"SECAR" Mechanika Pojazdowa, ZAWIESZENIA: seryjne,sportowe.Układy hamulcowe,układy kierownicze.Rozrządy,sprzęgła,Naprawy bieżące.RADOM ul.1905 Roku 21 Tel. 502 347 452
2011-06-07 07:50
  
 
 2004-06-14 21:57:29

ave

używałem Cortaninu - pomaga niestety na krótko. oparty na kwasie fosforowym wiąże się z rdzą, ale niestety niezbyt trwale

później sprawdzałem brunox - to samo co cortanin ale z dodatkiem żywicy (robi za podkład) też nie ideał - ale starcza na dłużej

następna faza, to będzie szczota druciana, papier ścierny i minia ( czy inny podkład antykorozyjny). to jednak najpewniejszy sposób i wielokrotnie sprawdzony w innych zastosowaniach

pozdro
czarek
2009-07-30 15:11
  
 
   Następna strona 
[ 1 2
 MotoNews.pl » Los Omegas Bestiales ...

 « Starszy wątek | Nowszy wątek »
 

Regulamin i warunki korzystania z forum | Polityka prywatnoœci

Forum motoryzacyjne udostępnia portal MotoNews.pl. Wszelkie pytania związane z funkcjonowaniem forum prosimy kierować tutaj.


WERSJA RESPONSYWNA FORUM