Suzuki na Paris Mondial de l’Automobile 2006

Suzuki na Paris Mondial de l’Automobile 200629.09.2006
W 2004 r. marka Suzuki otworzyła nowy i fascynujący rozdział, wprowadzając na paryskim Mondial de l’Automobile swój pierwszy światowy model strategiczny – nowego Swifta. Od tego czasu pojawił się również drugi model strategiczny – Grand Vitara, oraz trzeci – SX4 ...

W 2004 r. marka Suzuki otworzyła nowy i fascynujący rozdział, wprowadzając na paryskim Mondial de l’Automobile swój pierwszy światowy model strategiczny – nowego Swifta. Od tego czasu odkryliśmy przed naszymi klientami drugi model strategiczny – Grand Vitara, oraz trzeci – SX4. Każdy z nich ucieleśnia filozofię marki Suzuki, nasz "Sposób na życie!".

Suzuki na Paris Mondial de l’Automobile 2006 1 Celem, jaki stawia sobie Suzuki, jest tworzenie środków transportu, które podobają się i służą swoimi walorami użytkowymi Klientom prowadzącym aktywny tryb życia. Staramy się tworzyć pojazdy, które oferują doskonałe parametry techniczne, jakość i komfort. Jednocześnie robimy wszystko, by zapewnić naszym Klientom bezpieczeństwo oraz wprowadzić rozwiązania zgodne z zasadami ochrony środowiska.

Nasze podejście do produkcji pojazdów oddają cztery słowa: "prostolinijność" (odniesienie do prostoty i czystej formy naszych projektów), "autentyczność" (odniesienie do spójności i zasady dobra wspólnego), "ludzie" (odniesienie do przyjazności wobec użytkownika, wygody i zgodności z zasadami ochrony środowiska) oraz "przygoda" (odniesienie do poczucia przyjemności i dumy, które daje posiadanie naszych pojazdów). Utrzymując powyższe podejście i wartości oraz skupiając proces rozwoju produktu na tych właśnie cechach wyrażamy naszą filozofię "Sposobu na życie!".

Suzuki na Paris Mondial de l’Automobile 2006 2 Inna cecha wyróżniająca modele strategiczne Suzuki to wyrażanie przez nie sportowego ducha marki.. Zwycięstwo w rajdzie wymaga od samochodu najdoskonalszych parametrów: przyspieszania, jazdy na zakrętach i hamowania. Wymaga jednocześnie maksymalnego odciążenia kierowcy, czyli tego, by pojazd świetnie się prowadził i był niezawodny. Tworząc modele Swift, Grand Vitara oraz SX4 robiliśmy użytek z technologii i filozofii rozwoju, którą tworzyliśmy w ostrych warunkach konkurencji w rajdach samochodowych. To rajdowe doświadczenie szczególnie liczy się w odniesieniu do aspektu "przygody", cechującego nasze światowe modele strategiczne i zgodnego z naszą filozofią "Sposobu na życie!".

Swift, Grand Vitara oraz SX4 są wyrazem skupienia na "sportowym duchu" natomiast nowy "Project Spash" jest wynikiem naszych prac nad stworzeniem samochodu kompaktowego, spełniającego wymagania stawiane samochodom rodzinnym oraz przyjaznym użytkownikowi. "Project Splash" rozpoczyna drugi etap naszej światowej strategii.

Project Splash

"Project Splash" firmy Suzuki to pojazd "prototypowy", wskazujący kierunek drugiego etapu naszej światowej strategii, którą rozpoczęło wprowadzenie na rynek modeli Swift, Grand Vitara i SX4.

Suzuki na Paris Mondial de l’Automobile 2006 3 Czerpiąc z idei pojazdu dla każdego członka rodziny, jest on w stanie sprostać potrzebom różnych osób w różnych sytuacjach. Cechą wspólną z modelem Swift jest łatwość prowadzenia. Kabina prototypowego samochodu łączy nowoczesne wzornictwo z wyposażeniem, zgodnym z filozofią przyjazności dla użytkownika.

Swift Sport (wersja europejska)

SWIFT Sport to okręt flagowy modelu Swift – pierwszego światowego modelu strategicznego Suzuki. Nowy silnik i nowe elementy zawieszenia pozwalają na pewną, bezstresową i szybką jazdę w każdych warunkach drogowych. Jego cechą jest także wszechstronność, która konieczna jest by odczuwać przyjemność prowadzenia zarówno podczas jednodniowych wypadów, jak i dalekich tras.

Sporty motorowe

W 2004 r. Suzuki zdobyło tytuł Mistrzowski w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata Juniorów (JWRC), a produkowane modele, uwzględniające nasze doświadczenia płynące z rajdów, doskonale sprzedają się na rynkach całego świata,. Podczas Salonu Samochodowego w Genewie w marcu 2006 r. ogłosiliśmy plany wejścia na kolejny poziom rywalizacji w najbardziej wymagającej dyscyplinie sportów motorowych na świecie, to jest start w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata (WRC).

Zwycięstwo w WRC wymaga niezwykłej szybkości, wytrzymałości i niezawodności w różnych warunkach, dlatego producenci muszą tu zaangażować cały swój kunszt technologiczny. Suzuki postrzega WRC jako jedyną w swoim rodzaju szansę na dalszy rozwój naszych technologii i wiedzy fachowej. W rezultacie powstaną modele seryjne Suzuki, które zwiększą jeszcze bardziej radość ze sportowej jazdy kierowców na wszystkich poziomach umiejętności.

Ze względu na zmiany w harmonogramie WRC wprowadzone przez Światową Radę Sportów Motorowych FIA, Suzuki przełożyło swój pierwszy start w zawodach WRC na styczeń 2008 r. Samochód Suzuki planowany startów w WRC przechodzi obecnie kompleksowe testy w Japonii. Do roku 2007 będzie gotowy do jazdy próbnej na odcinkach specjalnych, a w styczniu 2008 r. rozpocznie swój pierwszy pełny sezon w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Świata WRC.

Źródło: Suzuki