Jak wybrać dobrego mechanika?

Jak wybrać dobrego mechanika?19.08.2016
Czy wybór dobrego mechanika samochodowego jest łatwy? Istnieje kilka czynników, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze specjalisty. Koniecznie sprawdź, czy Twój mechanik postępuje zgodnie z nimi!

Usterki w naszym samochodzie mogą przydarzyć się nawet kilka razy w roku. W takich sytuacjach udajemy się zazwyczaj do sprawdzonego przez nas warsztatu w celu szybkiej, profesjonalnej i najlepiej taniej naprawy pojazdu. Zdarza się jednak, że okoliczności wymuszają na nas konieczność nagłej zmiany dotychczasowego warsztatu samochodowego. Dzieje się tak na przykład w sytuacji, kiedy auto ulegnie nagłej awarii w trasie z dala od miejsca zamieszkania lub kiedy uprzedzeni do poprzednich specjalistów postanawiamy poszukać nowego mechanika lub elektryka samochodowego. W takich przypadkach należy pamiętać o kilku czynnikach, które bez wątpienia przyczynią się do naszego zadowolenia i które są gwarancją profesjonalizmu w branży motoryzacyjnej.

Czym kierować się przy wyborze mechanika samochodowego?

Zwróć uwagę na pierwszy kontakt telefoniczny z warsztatem samochodowym lub pomocą drogową. Już podczas pierwszego kontaktu telefonicznego jesteśmy w stanie ocenić, czy firma do której telefonujemy chętnie służy pomocą i dzieli się swoją wiedzą, czy też niechętnie odpowiada na nasze pytania sugerując jedynie konieczność odstawienia auta do naprawy.

„Klienci już na etapie pierwszej rozmowy telefonicznej oczekują sporej dawki informacji i jest to zjawisko zupełnie naturalne. Co prawda mechanik podobnie jak lekarz nie postawi stu procentowej diagnozy na podstawie krótkiej telefonicznej dyskusji, jednak po przeprowadzeniu wywiadu z Klientem jesteśmy w stanie określić, co może być przyczyną usterki i wskazać Kierowcy sposób postępowania w jego indywidualnym przypadku. Ta pierwsza rozmowa nabiera dodatkowego znaczenia w przypadku usługi pomocy drogowej, którą świadczymy całodobowo. W tym wypadku Kierowca zdezorientowany nagłą usterką swojego auta na drodze oczekuje natychmiastowej pomocy, aby niebawem móc ruszyć w dalszą drogę. Podobnie jest w przypadku auto holowania” – powiedział Kamil Sieradzki, właściciel warszawskiej pomocy drogowej Besthol (www.besthol.pl).

W jaki sposób ocenić, czy warsztat samochodowy do którego oddajemy auto jest rzeczywiście fachowy?

Przed przystąpieniem mechanika do naprawy właściciel pojazdu powinien zostać poinformowany o ostatecznej diagnozie auta i kosztach związanych z naprawą.

Besthol

Po oględzinach auta i diagnostyce usterki, mechanik powinien przedstawić Kierowcy ostateczną diagnozę samochodu oraz wytłumaczyć, co mogło przyczynić się do zaistniałej sytuacji, a także przybliżyć proces naprawczy pojazdu. Niezwykle ważnym elementem jest na tym etapie również kosztorys naprawy, który Klient powinien otrzymać przed przystąpieniem mechanika do pracy. Poprawnie przygotowany kosztorys zawiera cenę usługi i cenę za części z wyszczególnionymi nazwami ich producentów.

Na co jeszcze zwrócić uwagę korzystając z usług mechanika samochodowego lub pomocy drogowej?

1. Protokół przekazania auta, określenie czasu naprawy i terminu odbioru auta

Protokół przekazania auta to niezwykle ważny dokument zarówno dla właściciela pojazdu jak i dla firmy specjalizującej się w mechanice samochodowej. Dlaczego protokół zdawczo – odbiorczy jest tak ważny?

„Protokół przekazania pojazdu jest niejako umową pomiędzy firmą a Klientem. Stanowi potwierdzenie zgody na proces naprawczy lub na przykład usługę holowania. W Besthol wykorzystujemy ten dokument zwłaszcza w sytuacji, kiedy Klient korzysta z usługi mobilnego warsztatu samochodowego, w którym auto odbierane jest spod domu Klienta, naprawiane i odstawiane we wskazane miejsce. Protokół stanowi również potwierdzenie prawidłowo wykonywanej usługi holowania w przypadku kontroli policyjnej na trasie. Dla Klienta natomiast protokół daje poczucie bezpieczeństwa i stanowi dokument potwierdzający aktualnie wykonywaną usługę.” – dodaje specjalista z Besthol

W protokole warto zaznaczyć ustalony czas naprawy pojazdu i termin odbioru auta.

2. Stały kontakt telefoniczny podczas naprawy

Kolejnym ważnym elementem w procedurze naprawczej jest możliwość stałego kontaktu telefonicznego z fachowcem, który zajmuje się naprawą naszego auta, i który jest w stanie odpowiedzieć na nasze ewentualne, dodatkowe pytania.

Kontakt telefoniczny jest niezbędny także w sytuacji, kiedy specjalista podczas naprawy pojazdu odnajdzie inną niż obecnie naprawianą (zazwyczaj ukrytą) usterkę auta. Wówczas o rozszerzeniu zakresu usług powinien zadecydować bowiem Właściciel auta, a zadaniem fachowca jest poinformowanie Klienta o zaistniałej sytuacji.

3. Dodatkowe elementy świadczące o profesjonalizmie mechanika samochodowego

  • - Prowadzenie ewidencji napraw każdego auta
  • - Zabezpieczanie auta przed zabrudzeniami podczas naprawy
  • - Dobre opinie innych Kierowców
  • - Przekazywanie do wglądu Klientom wymienionych części w ich pojazdach - po zakończonej naprawie mechanicznej czy elektrycznej
  • - Wykonywanie dokumentacji fotograficznej auta przed przyjęciem pojazdu do warsztatu samochodowego
  • - Pozytywne nastawienie do Klienta i widoczna chęć niesienia pomocy

Źródło: Besthol