Polerowanie felg. Samodzielnie czy w serwisie?

Polerowanie felg. Samodzielnie czy w serwisie? - Samochody01.09.2016 Wypolerowane felgi potrafią odmienić oblicze auta. Co jednak będzie lepszym rozwiązaniem? Samodzielne polerowanie czy zlecenie tego fachowcom?

Polerowanie drogich felg najlepiej powierzyć specjalistom. Szczególnie nie posiadając doświadczenia łatwo bowiem popełnić błędy, które mogą skutkować nawet uszkodzeniem obręczy. Znalezienie serwisu oferującego polerowanie felg na szczęście nie powinno być trudne. Najlepiej zrobimy korzystając w tym celu z internetu – a zwłaszcza aplikacji dostępnej na stronie www.autobooking.com/pl, dzięki której szybko dotrzemy do najlepszych specjalistów z naszej okolicy. Co jednak zrobić, jeśli zlecenie tego zadania pracownikom warsztatu nie jest najbardziej opłacalnym rozwiązaniem?

Kiedy zlecić?

W niektórych przypadkach koszt polerowania felg w serwisie może sięgać nawet 300 złotych za sztukę. To niekiedy cena najtańszej felgi, a więc może okazać się, że lepszym rozwiązaniem będzie zakup nowej. Posiadaczom wysokiej klasy felg polecamy zatem skorzystanie z usług któregoś serwisów, ale jeśli chodzi o prostsze modele, z powodzeniem możemy zrobić to samodzielnie. Tym bardziej, że gdy odpowiednio do tego podejdziemy, na pewno sobie z tym poradzimy.

Czym usunąć lakier?

Przed rozpoczęciem pracy oceńmy stan obręczy. Jeśli nie mają dużych ubytków ani śladów świadczących o poprzednich naprawach, możemy przystąpić do usuwania starych powłok. Wbrew pozorom użycie wiertarki z założoną szczotką drucianą nie okaże się najlepszym rozwiązaniem, bo łatwo w ten sposób uszkodzić felgę. Zdecydowanie lepiej zrobimy sięgając po specjalistyczne środki do usuwania powłok lakierniczych. Jeśli wybierzemy preparat o sile odpowiedniej do usunięcia wszystkich warstw, po kilkunastu minutach zbierzemy rozpuszczony lakier za pomocą plastikowej szpachli.

Polerowanie felg

Gdy lakier będzie już usunięty, powinniśmy zmatowić powierzchnię felg papierem wodnym o coraz mniejszej gramaturze. Jeśli obręcze są już idealnie matowe, przychodzi czas na polerowanie. Warto wcześniej wypróbować działanie pasty polerskiej na niewielkim, niewidocznym elemencie, bo nie możemy przewidzieć, jak w kontakcie z nią zareaguje materiał, z którego wykonana jest felga. Ostatnim krokiem będzie zabezpieczenie powierzchni. W tym celu możemy regularnie woskować obręcze lub nałożyć bezbarwny lakier bądź farbę proszkową.

Źródło: Autobooking