Poradnictwo dla klientów Maybacha w Sindelfingen

Poradnictwo dla klientów Maybacha w Sindelfingen03.10.2002
Niedościgniona moc i wybijająca się kultura jazdy w połączeniu z wyborową jakością i ultymatywnym luksusem czynią ten samochód arcydziełem pierwszej klasy przeznaczonym dla najbardziej wymagających klientów ...

DaimlerChrysler otwiera Center of Excellence

Center of Excellence – Centrum Maybacha obejmuje powierzchnię 2200 metrów kwadratowych. Mieszczące się tam tzw. Atelier Maybacha oferuje najlepsze warunki dla bardzo zindywidualizowanego poradnictwa dla klientów. Centrum to służy równocześnie jako centrala międzynarodowej organizacji dystrybucji Maybacha, która opiera się obecnie na sieci 25 Centrów Sprzedaży, tzw. Sales Center, w Europie, Azji i Ameryce.

Poradnictwo dla klientów Maybacha w Sindelfingen 1 Stylowa architektura, ekskluzywne wnętrze, najnowocześniejsze systemy telekomunikacyjne - Atelier Maybacha odzwierciedla fascynujący świat tej luksusowej marki - dostępny także dla klientów, którzy nie mają okazji do złożenia osobistej wizyty w Sindelfingen. Mogą oni w każdym Centrum Sprzedaży Maybacha na całym świecie zażądać porady bezpośrednio z Sindelfingen we wszystkich kwestiach dotyczących kupna i wyposażenia swojej superluksusowej limuzyny. Jedyny w skali światowej serwis tego rodzaju świadczy o niepowtarzalnej filozofii obsługi klienta.

Lokalizacja w Sindelfingen daje decydujące korzyści

Wytężona opieka nad klientem jest priorytetem. Także pod tym względem zakłady w Sindelfingen, oddalone około 20 kilometrów na południe od Stuttgartu, sprawdzają się jako idealna lokalizacja dla Center of Excellence i Atelier Maybacha. Ścisłe powiązanie gromadzonej przez dziesiątki lat wiedzy technicznej w zakresie konstrukcji i produkcji, z której czerpie bezpośrednie zyski zaplanowana w tym samym miejscu Manufaktura Maybacha stanowi decydującą zaletę tej lokalizacji.
- Jako integralna część składowa najbardziej w skali świata znaczącego miejsca produkcji pojazdów klasy premium, w którym powstawały legendarne modele, takie jak 300 SL z otwieranymi ku górze skrzydłowymi drzwiami i rządowa limuzyna Mercedes 600, Maybach może korzystać bezpośrednio z kompetencji siostrzanej marki Mercedes-Benz.
- Do zespołu produkcyjnego nowej manufaktury Maybacha zostali wybrani najbardziej doświadczeni i najwyżej kwalifikowani pracownicy, którzy przedtem pracowali w innych działach fabryki.
- Usytuowanie Center of Excellence i Atelier Maybacha w pobliżu Manufaktury stanowi najlepszy warunek dla optymalnego poradnictwa; jest bowiem wtedy możliwe przywoływanie ekspertów z różnorodnych dyscyplin i spełnianie indywidualnych życzeń klientów - na przykład także z udziałem specjalistów znających się na technologii produkcji.

Szerokie i indywidualne poradnictwo dla klientów

Klienci, którzy w Center of Excellence zasięgają informacji i którzy chcieliby skonfigurować swoją limuzynę według indywidualnych życzeń, zostają przyjęci i otoczeni opieką przez specjalnie do tego celu wyszkolonych osobistych doradców tzw. Personal Liaison Manager (PLM). Przyjemną atmosferę rozmów zapewnia starannie obmyślone wnętrze nowego Centrum Maybacha, które jest podzielone na trzy główne obszary - prezentacji i doradztwa, telekomunikacji i obsługi gastronomicznej klienta oraz przekazania pojazdu.

Pojazdy do prezentacji i jazd próbnych

Gość ma możliwość najpierw zebrać wrażenia, oglądając egzemplarze wystawowe, które w różnych wersjach wystawiane są także we wszystkich Centrach Sprzedaży Maybacha. W Atelier Maybacha w Sindelfingen są stale wystawione cztery nowe modele Maybacha. Dwa z nich - Maybach 62 i Maybach 57 - prezentowane są na obrotowych scenach w sali poradnictwa, a dwa pozostałe - także Maybach 62 i Maybach 57 - stoją do dyspozycji, przygotowane do próbnych jazd.

Równolegle do tego oryginalne eksponaty wystawowe - od wzorów barw i materiałów poprzez elementy wyposażenia aż do podzespołów technicznych - dostarczają autentycznych wrażeń i dokumentują w szczegółach, jak superluksusowa jest każda limuzyna Maybacha. Prezentowana na miejscu różnorodność szlachetnych gatunków drewna, odmian skór i innych elementów wyposażenia tworzy podstawę do nadania każdej limuzynie Maybacha wysoce indywidualnego charakteru.

Nowe standardy obsługi klientów

Wraz ze stanowiskiem osobistego menedżera, tzw. Personal Liaison Manager (PLM), DaimlerChrysler wprowadza dla Maybacha nowe standardy w obsłudze klientów. W myśl konsekwentnej metody obsługi klienta zawsze przez jednego i tego samego pracownika, tzw. strategii "One Face to the Customer", na początku do dyspozycji klientów stoi przez całą dobę 40 menedżerów PLM, jako osobistych partnerów do kontaktu we wszelkich sprawach. W formie specjalnego serwisu ich numery telefonów zostaną wpisane do pamięci telefonu zainstalowanego w samochodzie danego klienta. Sednem zadań PLM jest wspieranie i doradzanie swoim klientom we wszystkich problemach dotyczących sprzedaży jak również w zakresie dostępnych usług serwisowych. Troszczą się oni przy tym nie tylko o zagadnienia związane bezpośrednio z produktem, ale również o inne życzenia swoich klientów. Dla przykładu PLM organizuje na życzenie udział w wydarzeniach kulturalnych, wstęp na wyścigi Formuły 1 albo na inne ekskluzywne imprezy.

Osoby pełniące stanowisko Personal Liaison Manager w większości rekrutują się z krajów, w których DaimlerChrysler utrzymuje również własne Centra Maybacha, tzw. Maybach Center. Swoje zawodowe kwalifikacje nabyli oni przeważnie w różnych branżach przemysłu luksusowych produktów. Ponadto ci - z zasady dwu albo trójjęzyczni - pracownicy odbywają intensywne szkolenia. Centralne wprowadzające kursy, odbywające się w Sindelfingen, trwają cztery tygodnie. Tym sposobem DaimlerChrysler osiąga jednolity w skali światowej poziom wykształcenia Personal Liaison Manager, które jest uzupełniane regularnie w ramach kursów doskonalenia zawodowego.

Nowo rozwinięty system obsługi klientów

W celu precyzyjnego planowania rozmów z klientami i ustalania dokładnych terminów Personal Liaison Manager dysponuje specjalnie opracowanym systemem zgłoszeń i obsługi klientów, który uwzględnia również ich specyficzne życzenia, na przykład rezerwację hotelu albo dowiezienie na spotkanie.

Treść tych indywidualnych porad jest uzgadniana już wcześniej z klientem i zapisywana w specjalnym katalogu. Tym sposobem PLM ma możliwość przygotować się optymalnie do rozmowy z klientem, a w razie potrzeby może korzystać z pomocy dalszych ekspertów od zagadnień związanych z produktem i jego wyposażeniem. Tą drogą również klient korzysta bezpośrednio z połączonych kompetencji firmy DaimlerChrysler i marki Mercedes-Benz. Wynik rozmowy doradczej jest szczegółowo dokumentowany. Przy opuszczaniu Center of Excellence klient Maybacha otrzymuje zestaw z wzorami materiałów, tzw. Incentive-Box. Ponadto PLM wręcza mu na życzenie płytę CD-ROM, na której jest utrwalona indywidualna konfiguracja pojazdu. Oczywiście klienci Maybacha mogą odbyć jazdy próbne.

Innowacyjny, przenośny zestaw do prezentacji pojazdu klientom

Do prowadzenia działalności doradczej DaimlerChrysler przekazuje menedżerom Personal Liaison Manager odpowiednie instrumentarium robocze, unikalne w swej formie i sprawności. Chodzi o zestaw do prezentacji pojazdu, tak zwany Car-Demonstrator, który umożliwia gruntowne doradztwo także poza Center of Excellence lub Centrum Maybacha - w każdym miejscu na świecie, które klient wyznaczy. Sercem tego wirtualnego systemu poradnictwa jest przenośna stacja robocza. Na twardym dysku komputera znajduje się obszerne elektroniczne archiwum zdjęć i danych z informacjami o szczegółach technicznych i szczegółach wyposażenia tej luksusowej limuzyny.

Ponadto to przenośne narzędzie do prezentacji dysponuje tabliczką z piórem, tzw. pen tablet, które służy - podobnie jak ekran notatników elektronicznych, tzw. organizer'ów - do wprowadzania danych i nawigacji po archiwum. W ten sposób można wygodnie i precyzyjnie zaprezentować zestawienie każdej możliwej konfiguracji kolorów i wyposażenia samochodu.

Prezentacja w formacie kinowym

Podczas gdy PLM obsługuje ekran do wprowadzania danych, klient może śledzić i komentować proces wyboru detali i szczegółów wyposażenia samochodu, jak na filmie wyświetlanym w kinie. Dzieje się to za pomocą przenośnego rzutnika, tzw. beamer'a, który znajduje się w wyposażeniu zestawu prezentacyjnego Car-Demonstrator. Wyświetla on na ekranie obrazy i dane w dużym formacie i w wysokiej rozdzielczości.

Ta nowatorska, "przykrojona na miarę" technologia wymiany informacji troszczy się - w pełni po myśli najbardziej wymagających klientów - o precyzyjny i wysoce efektywny przebieg procedur związanych z wyborem pojazdu, natomiast sam Personal Liaison Manager wnosi do nich ważny element osobistego, indywidualnego kontaktu z klientem. To gwarantuje najwyższą jakość obsługi klienta i potwierdza wyjątkową pozycję, o którą zabiega dla siebie ta luksusowa marka.

Optymalna pozycja wyjściowa dla Maybacha

Prezentując nowego Maybacha, DaimlerChrysler wyznacza nowe standardy na stale rosnącym rynku superluksusowych limuzyn. Niedościgniona moc i wybijająca się kultura jazdy w połączeniu z wyborową jakością i ultymatywnym luksusem czynią ten samochód arcydziełem pierwszej klasy przeznaczonym dla najbardziej wymagających klientów i zapewniają tym samym firmie DaimlerChrysler optymalną pozycję wyjściową w tym segmencie rynku.

Przeprowadzone przez koncern badania rynku zakładają, że roczny potencjał nabywczy opiewa na 8 000 klientów, zdecydowanych na kupno samochodów klasy superluksusowej. Tak samo wyraźne są oznaki przyszłego wzrostu na tym tradycyjnie stabilnym rynku, przy czym północna Ameryka i południowo-wschodnia Azja mają największe znaczenie jako regiony najbardziej obiecujące. Ponadto obserwatorzy rynku rejestrują ogólnie pozytywny klimat dla produktów luksusowych. Zainteresowani nimi klienci kładą największy nacisk na jakość wykonania, oryginalność, ekskluzywność, tradycję i - szczególnie przy luksusowych samochodach, takich jak Maybach - na technologiczne rozwiązania na najwyższym poziomie.

USA stanowi dla Maybacha rynek kluczowy

Ta luksusowa marka swoje aspiracje najwyższej ekskluzywności utwierdza przez to, że limuzyny Maybacha są produkowane wyłącznie pojedynczo i na zamówienie. Aktualnie wpłynęły już pierwsze zapytania ofertowe od klientów z całego świata, przy czym przeważają potencjalni klienci z północnej Ameryki, Europy i Azji.

Kluczowe rynki dla nowego Maybacha, który swoją premierę obchodził będzie na Salonie Samochodowym w Paryżu, stanowią Stany Zjednoczone, a za nimi Europa z Anglią i Niemcami jako najsilniejsze pojedyncze rynki, jak również kraje zatoki arabskiej i Azja.

Elity gospodarcze, polityczne i towarzyskie jako klienci

Klientami Maybacha są ludzie z całego świata, którzy cenią wyjątkowość i przypisują jak największą wartość do ekskluzywności i indywidualności jak również do doskonałej jakości produktu, a także jego serwisu. Maybach podoba się między innymi dobrze prosperującym przedsiębiorcom, jak też osobistościom ze świata showbiznesu i jest odpowiedni, jako reprezentacyjna limuzyna, dla organów rządowych.

Superluksusowa limuzyna o niedoścignionej mocy

Oznaczenie modelu "Maybach 62" wskazuje – analogicznie do budowy jachtów – na długość pojazdu, czyli 6, 17 metra. Drugi wariant modelu – "Maybach 57" – o długości 5, 73 metra, będzie obchodził swoją premierę na Salonie Samochodowym w Paryżu. Nowy Maybach wyposażony w technikę samochodową dwudziestego pierwszego stulecia, wytworzony w nowoczesnej manufakturze i zaprojektowany jest z najwyższą pieczołowitością w najmniejszych detalach. Korzysta z technicznej przewagi, wiedzy technologicznej i niepowtarzalnych doświadczeń siostrzanej marki Mercedes-Benz.

Tak więc Maybach określa nowe standardy w najbardziej luksusowym segmencie rynku samochodów osobowych i równocześnie kontynuuje tradycję legendarnych pojazdów Maybacha, które w dwudziestych i trzydziestych latach ubiegłego stulecia zaliczały się wspólnie z Mercedes-Benz do elity międzynarodowego przemysłu samochodowego.

Innowacje stosowane dotąd wyłącznie w samochodach Mercedesa, zostały dla Maybacha odpowiednio dopracowane i należą do jego seryjnego wyposażenia: elektrohydrauliczny układ hamulcowy Sensotronic Brake Control (SBCTM), elektronicznie sterowane pneumatyczne zawieszenie AIRMATIC DC (Dual Control), system obsługi głosowej telefonu i radioodbiornika samochodowego LINGUATRONIC, system obsługowo-wskaźnikowy COMAND APS albo automatyczne wzywanie pomocy w razie wypadku TELEAID.

Do tego dochodzą elementy, które zostały rozwinięte specjalnie dla Maybacha: najwyższa wśród limuzyn na świecie moc i moment obrotowy seryjnego napędu opartego na silniku "Typu 12" z 405 kW / 550 KM, nowego rodzaju fotele z wygodną, leżącą pozycją dla pasażerów z tyłu, 600 watowy system audio z funkcją Dolby-Surround na każdym fotelu i wydajny, czterozakresowy układ klimatyzacji na bazie dwóch osobnych systemów klimatyzacyjnych.

Projektowanie: klasyka i awangarda w doskonałej równowadze

W nowym Maybachu technologia łączy się z niepowtarzalną elegancją, estetyką i perfekcją. Przez harmonijne powiązanie kształtu, koloru i materiału ta luksusowa limuzyna osiąga jakość projektowania, która podkreśla jej niepowtarzalny charakter. Maybach reprezentuje znakomitość w najelegantszej formie - doskonała równowaga między klasyką i awangardą określa jego stylowy charakter.

Najwartościowsze materiały - między nimi ponad 100 mistrzowsko ukształtowanych i ręcznie obrobionych części ze szlachetnych gatunków drewna - zdobią obszerne wnętrze. Wszelkie koncepcje wytycza cel nadrzędny: możliwie największa wygoda wszystkich pasażerów i całkiem nowa definicja "pierwszej klasy". To właśnie dostarcza top-model serii - Maybach 62 - samochodowy luksus w nowym wymiarze. Ogólna długość wnętrza mierzy 2,68 metra, a odstęp pomiędzy przednimi i tylnymi siedzeniami osiąga niedoścignioną wartość 1,57 metra.

Indywidualność: ponad dwa miliony możliwości wyposażenia

Wszystko, czego pasażerowie w trakcie podróży potrzebują - rozrywki, możliwości kontaktowania się ze światem i odpowiedniego zaopatrzenia - model Maybacha 62 posiada w seryjnym wyposażeniu: od odtwarzacza płyt DVD do odbiornika telewizyjnego, od lodówki do bezprzewodowego telefonu z dwoma słuchawkami. Zarazem to bogate wyposażenie seryjne pozostawia wiele przestrzeni dla indywidualnych rozwiązań.
- Obszerny asortyment wyposażenia seryjnego oraz wyposażenia na życzenie otwiera klientom Maybacha ponad dwa miliony rozmaitych możliwości zaprojektowania i wyposażenia ich limuzyn według osobistego gustu. Dodatkowe wyposażenie, które zostało zaprojektowane specjalnie dla Maybacha - od wykonanych na miarę walizek, do kieliszków do szampana ze sterlingowego srebra, od humidorów do przechowywania cygar w odpowiedniej wilgotności do torby golfowej, od wycieraczek z delikatnego weluru do puszystych koców.
- Do projektowania wnętrza klienci Maybacha mają wybór spośród sześciu kolorów wysokiej klasy skóry nappa i trzech gatunków szlachetnego drewna.
- Asortyment siedemnastu odcieni lakieru nadwozia, które pozwalają się harmonijnie, dwubarwnie zestawiać, stanowi dalszą charakterystyczną cechę eleganckich nadwozi Maybacha.
- Do technicznego wyposażenia limuzyny należą - przejęte z Mercedesa - takie nowości jak m. in.: układ kontrolujący odstęp od poprzedzającego pojazdu - tempomat DISTRONIC, system dostępu i zamykania pojazdu KEYLESS-GO, jedyny w swoim rodzaju dach panoramiczny ze szkła typu "elektrotransparent" albo aktywny układ wentylacji foteli.

Produkcja Maybacha w nowoczesnej manufakturze w minimalnej ilości sztuk - przeciętnie pięć samochodów dziennie - umożliwia realizację dalszych wyszukanych życzeń klientów i tym samym czyni z każdego luksusowego wozu tej marki bezcenny indywidualny egzemplarz.

Silnik: optymalne parametry mocy i momentu obrotowego

Nowo zaprojektowany silnik Maybacha potwierdza długoletnie doświadczenie i wysokie kompetencje koncernu DaimlerChrysler w zakresie projektowania, konstrukcji i wytwarzania dwunastocylindrowych napędów. DaimlerChrysler jest największym producentem dwunastocylindrowych silników widlastych typu V12 dla samochodów osobowych. Przy 5,5 litrach pojemności skokowej napęd Maybacha rozwija z pomocą podwójnego układu doładowania typu biturbo 405 kW / 550 KM mocy i już od 2300 obrotów na minutę daje do dyspozycji maksymalny moment obrotowy rzędu 900 Nm. Napęd "typu 12" jest więc w skali światowej najsilniejszym pod względem mocy i momentu obrotowego, seryjnym silnikiem stosowanym w limuzynach. Dzięki technice trójzaworowej i wydajnym katalizatorom spełnia on bez trudu ostre wymogi dotyczące limitów spalin EU-4, które będą obowiązywać od roku 2005.

Wysoka moc i moment obrotowy gwarantuje w każdej sytuacji jazdy typową dla Maybacha niezależność. Przyspieszenie od zera do 100 km/h zalicza Maybach 62 w 5,4 sekundy, a dla przejścia z 60 do 120 km/h dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu potrzeba tylko 6,5 sekundy.

Niedościgniony komfort resorowania i ledwie dostrzegalne szumy silnika i wiatru wprawdzie predestynują Maybacha 62 do tytułu "szoferskiej limuzyny", jednak jego zwinność stanowi pewien kontrapunkt w stosunku do dotychczasowych ofert na rynku. Współdziałanie mocnego silnika z ledwie wyczuwalną przekładnią automatyczną, precyzyjnie działający układ kierowniczy i wzorowa siły hamowania nadają nowy wymiar prowadzenia auta i podróżowania nim.

Bezpieczeństwo: ochrona pasażerów dzięki dziesięciu poduszkom powietrznym

Do wzorowej techniki bezpieczeństwa luksusowych modeli Maybacha należy, obok konstrukcji nadwozia, łącznie dziesięć poduszek powietrznych - dwie adaptacyjne poduszki powietrzne z dwustopniowymi generatorami gazu dla pasażerów z przodu, cztery poduszki boczne oraz po dwie potężne poduszki boczne nadokienne po obu stronach wnętrza. Pasy bezpieczeństwa mocowane w trzech punktach z komfortową automatyką, wydajne napinacze pasów i ograniczniki siły napięcia pasów są zintegrowane z siedzeniami, a zatem mogą w każdej pozycji rozwinąć w pełni skuteczne działanie. Dzięki temu kosztownemu wyposażeniu ochronnemu Maybach pomyślnie przebył ostre testy zderzeniowe europejskiego i amerykańskiego programu badawczego NCAP (New Car Assessment Program).

Do wysokiego bezpieczeństwa jazdy tej limuzyny przyczynia się, skonstruowany od podstaw przez Mercedes-Benz, układ hamulcowy Sensotronic Brake Control (SBCTM), który w Maybachu wyposażony jest w dwie centralne jednostki sterujące, dwa zasobniki wysokiego ciśnienia i dwa agregaty hydrauliczne. Dzięki temu samochód dysponuje ogółem ośmioma układami hamulcowymi; oś przednią obsługują niezawodnie tarcze hamulcowe z wentylacją wewnętrzną - każda z nich wyposażone w dwa zaciski hamulcowe.

Źródło: DaimlerChrysler