Niemcy w Paryżu

Niemcy w Paryżu06.10.2000
Na wszystkich dużych targach motoryzacyjnych odbywają się prezentacje nowych modeli poszczególnych marek (...) Na tę okazję niemieccy producenci zarezerwowali kilka niespodzianek ...

Na wszystkich dużych targach motoryzacyjnych odbywają się prezentacje nowych modeli poszczególnych marek. Nie inaczej jest na trwającym od 30.09 do 15.10.2000 autosalonie w Paryżu. Na tę okazję niemieccy producenci zarezerwowali kilka niespodzianek. Oto ich krótki przegląd:

Audi

Audi prezentuje w Paryżu A8 L 6.0 Quattro z dwunastocylindrowym silnikiem. Jego wygląd zewnętrzny zmieniono tylko w kilku miejscach. Otrzymało nową kratownicę chłodnicy, 18-calowe kute koła z dziesięcioma otworami. Poza tym A8 dysponuje dwiema masywnymi rurami wydechowymi. Wyposażony w dwanaście cylindrów i objętość skokową sześciu litrów silnik A8 osiąga olbrzymią moc 420 KM oraz moment obrotowy 550 Nm. Dzięki temu przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 5,8 sekundy a elektronicznie blokowaną prędkość maksymalną 250 km/h osiąga w 38 sekund.

Oprócz A8 L 6.0 obejrzeć będzie można w Paryżu także hardtop do Audi TT. Od grudnia 2000 posiadacze TT będą mogli nabyć ten hardtop z ram aluminiowych w pokrywie z tworzywa sztucznego. Hardtop dostępny będzie w kolorze auta i wyposażono go baldachim materiałowy i podgrzewaną tylną szybę.

Niemcy w Paryżu 1 BMW

BMW pochwali się w Paryżu nowym wydaniem Mini Coopera. Nowy Mini wyglądem zewnętrznym przypomina starego Coopera, jednak pod względem technicznym jest już zupełnie samodzielną jednostką. Silniki czterocylindrowe pochodzą z brazylijskich zakładów BMW-Chrysler. Gama mocy rozpoczyna się od 90 koni i kończy na 150 KM w Cooperze S. Wnętrze samochodu całkowicie zmieniono i przystosowano do nowoczesnych standardów. Nowa wersja klasyka ma trafić na rynek na początku roku 2001.

Niemcy w Paryżu 2 Oprócz Mini na ekspozycji BMW zobaczymy także nieco zmienioną linię 5-tek. Poza tym przedstawiony zostanie nowy 6-cylindrowy silnik BMW do serii 3-ek i 5-ek oraz Z3. BMW pokaże na autosalonie także nowe supersportowe coupé M3.

Niemcy w Paryżu 3 Ford

Ford odkryje w Paryżu tajemnicę nowego modelu Mondeo. To Mondeo ma zupełnie nową konstrukcję a na rynek trafi pod koniec roku 2000. Będzie dostępny w trzech wariantach nadwoziowych i trzech wersjach wyposażenia Ambiente, Trend i Ghia. W nowym modelu Ford położył nacisk przede wszystkim na problem bezpieczeństwa. Nowy system o nazwie intelligent protection system ma w przykładny sposób chronić kierowcę i pasażerów. Poza tym w Mondeo zadebiutują dwie zupełnie nowe serie silników, które mają wyznaczyć nowe standardy dotyczące mocy, kultury pracy, zużycia paliwa i emisji spalin.

Niemcy w Paryżu 4 Mercedes-Benz

Mercedes przedstawi na Modial de l'Automobile zmodernizowaną klasę G. Wejdzie ona na rynek na początku grudnia 2000 z nowym wyglądem wnętrza i technicznymi innowacjami. Pod maską klasy G pracować będzie 4-litrowy duży silnik diesla V8 z klasy S. Klasa G otrzyma oprócz nowych obić wewnętrznych drzwi także deskę rozdzielczą o nowym wyglądzie ze zmodyfikowanymi przełącznikami oraz konsolę śodkową z podłokietnikiem i schowkiem pomiędzy przednimi siedzeniami.

Poza tym Mercedes zaprezentuje samodzielny wariant modelu klasy C - sportowe coupé. Cechą charakterystyczna nowego wyglądu coupé jest wysoki tył ze zintegrowanym spoilerem i przesłoną w ciemnym kolorze pomiędzy światłami tylnymi oraz duży panoramiczny szyberdach. Napęd stanowią znane już czterocylindrowe silniki. 2,3-litrowy, o mocy 145 kW (197 KM) daje przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8 sekund. Prędkość maksymalna wyposażonego w niego coupé to 240 km/h. Do oferty silnikowej należą także 2,0-litrowy z mechaniczną sprężarką o mocy 120 kW (160 KM), czterocylindrowy z C 180 o mocy 95 kW (129 KM) oraz 2,2-litrowy silnik CDI z wtryskiem bezpośrednim typu common rail, który odznacza się mocą 105 kW (143 KM) a według danych producenta zużywa średnio 6,2 litra paliwa na 100 km.

Niemcy w Paryżu 5 Smart

Smart zaprezentuje w Paryżu dwuosobowy "concept car" coupé o dużej ilości przeszklonych powierzchni. Ten sportowy samochodzik bazuje na modelu Smart Roadster i wyposażono go w silnik turbo suprex i napęd na tylne koła oraz sekwencyjną sześciobiegową skrzynię. Tak jak w Smarcie Roadster tak i w tym projekcie szczególny nacisk położono na modularną budowę. W ogólnym wyglądzie nowego Smarta dominuje typowa dwubarwność, która optycznie podkreśla komorę bezpieczeństwa Tridion.

Niemcy w Paryżu 6 Opel

Opel przedstawi w Paryżu nową generację Corsy. Na rynek wejdzie ona w październiku 2000. Poza tym Opel zaprezentuje nowy samochód dostawczy- Vivaro. Vivaro to całkowicie na nowo skonstruowany samochód, który powstał we współpracy z francuskim producentem Renault. Zostanie wprowadzony na rynek na początku roku 2001.

Niemcy w Paryżu 7 Volkswagen

Volkswagen pokaże na wystawie dwie nowości. Producent z Wolfsburga zaprezentuje najpierw nową generację Passata. Dokonano w nim licznych technicznych i stylistycznych modyfikacji. Do oferty wprowadzono pięć nowych silników - w sumie należy do niej teraz pięć silników benzynowych i trzy turbodiesle z wtryskiem bezpośrednim. Ich moc waha się pomiędzy 74 kW (100 KM) a 142 kW (193 KM). Część przednia i tylna Passata zyskały całkowicie nowy kształt. Podniesiono także standard wyposażenia seryjnego limuzyny i kombi (Variant).

Poza tym Volkswagen pokaże Lupo GTI. Jest to najsilniejsza odmiana tego oszczędnego modelu VW. Lupo GTI ma moc 92 kW (125 KM). Czterozaworowy, 1,6-litrowy silnik spełniający normę Euro 4 (norma ta dotyczy dopuszczalnej emisji spalin) pozwala samochodowi poruszać się z maksymalną prędkością 250 km/h. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,3 sekundy. Lupo GTI ma cechy prawdziwego sportowego samochodu: maskę silnika, drzwi i wypukłe błotniki wykonano z lekkiego aluminium - dzięki temu waży tylko 978 kg.