MotoNews.pl

Nissan wprowadza 7-miejscową wersję e-NV200

11 marca 2015

Nissan 5

Rosnące zainteresowanie firm i operatorów parków pojazdów skłoniło Nissana do przedstawienia zapowiedzi premiery najnowszego przedstawiciela oferty pojazdów elektrycznych tej marki, czyli 7-miejscowej wersji w pełni elektrycznego Nissana e-NV200.

Od samego początku prac nad rewolucyjnym vanem Nissan planował 7-miejscową wersję, która zaspokoiłaby zapotrzebowanie na samochód elektryczny do przewozu większej liczby osób. 7-miejscowy e-NV200 Evalia jest interesującym bezemisyjnym rozwiązaniem dla korporacji taksówkowych, firm świadczących usługi przewozu mikrobusami, a nawet dla większych rodzin. Klienci, którzy częściej przewożą towar niż pasażerów mogą zamówić 7‑miejscową konfigurację także do wersji e-NV200 Combi.

Jean-Pierre Diernaz, dyrektor ds. pojazdów elektrycznych w Nissan Europe, tak uzasadnia wprowadzenie nowej odmiany modelu:

„Od początku planowaliśmy Nissana e-NV200 z większą liczbą miejsc. Uwarunkowania rynkowe spowodowały, że zaspakajamy potrzeby w tym zakresie z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Nissan otrzymuje zapytania od korporacji taksówkowych, firm świadczących usługi przewozu ważnych osobistości, hoteli, a także od potencjalnych indywidualnych użytkowników zainteresowanych zakupem tego niezwykle funkcjonalnego i uniwersalnego pojazdu”.

7-miejscowy e-NV200 ma dwa tradycyjne fotele z przodu, trzy w drugim rzędzie i kolejne dwa w ostatnim rzędzie. Fotele z drugiego i trzeciego rzędu można złożyć, powiększając przestrzeń bagażową. Nowa odmiana jest więc niezwykle funkcjonalna i sprawdza się zarówno w użytkowaniu komercyjnym, jak i prywatnym. Po przesunięciu drugiego rzędu foteli do przodu i złożeniu dwóch foteli z ostatniego rzędu przy ścianach bocznych objętość części bagażowej rośnie do imponujących 2,94 m3. Żaden inny model w tej klasie nie umożliwia przewiezienia 3 rowerów bez konieczności demontowania ich kół. Przy rozłożonych siedzeniach we wszystkich trzech rzędach pojemność bagażnika wynosi 443 litry do poziomu rolety oraz aż 870 do poziomu dachu. Samochodem można więc przewieźć jednocześnie nie tylko 7 osób, ale także sporą ilość bagażu.

W celu podniesienia komfortu podróżowania 7-miejscową wersję wyposażono w dodatkową klimatyzację w tylnej części kabiny, aby powietrze o żądanej temperaturze było rozprowadzane bardziej równomiernie, także w okolicy trzeciego rzędu foteli.

Nowa wersja jest również dostępna z systemem szybkiego ładowania CHAdeMO, z którego można korzystać w najpopularniejszej sieci szybkiego ładowania w Europie, liczącej ponad 1500 punktów. Opcja szybkiego ładowania umożliwia kierowcom prywatnym i firmowym wydłużenie trasy lub wykonywanie większej liczby kursów w ciągu dnia z krótkimi przerwami na uzupełnienie energii. Niektórzy użytkownicy e-NV200 – w tym Taxi Electric z Holandii i C&C Taxis z Wielkiej Brytanii – zainstalowali własne stacje szybkiego ładowania, aby móc bardziej intensywnie i elastycznie korzystać z posiadanego parku pojazdów.

Furgon oraz 5-miejscowa wersja osobowa e-NV200 zostały wprowadzone na rynek europejski latem ubiegłego roku i już spotkały się z bardzo pozytywnym przyjęciem, o czym świadczą zamówienia od korporacji taksówkowych z całej Europy, a także od operatorów dużych parków pojazdów, takich jak włoski oddział DHL Express i APM z Grupy Maersk. Dyrektor Diernaz nie jest zaskoczony takimi zainteresowaniem: „Korzyści są oczywiste. Energia elektryczna jako czynnik napędowy jest znacznie tańsza od oleju napędowego, nawet po ostatnich spadkach cen tego paliwa. Koszty serwisowania są o 40% niższe, a samochód jest cichszy, bardziej elastyczny i szybszy od swojego odpowiednika z silnikiem wysokoprężnym”.

W Genewie oprócz nowej wersji e-NV200 prezentowana jest również edycja specjalna Nissana LEAF, przygotowana z okazji rekordowej sprzedaży modelu w 2014 r., która wzrosła o 33% w stosunku do poprzedniego roku. Limitowana edycja w pełni elektrycznego samochodu, który od czterech lat jest bestsellerem w swoim segmencie na świecie i w Europie, otrzymała przyciągające wzrok 17-calowe koła i wzbogacone standardowe wyposażenie. LEAF ze specjalnej edycji opartej na wersji Acenta może być ładowany za pomocą dwóch rodzajów kabli: z tradycyjnego domowego gniazdka lub w trybie przyspieszonym poprzez należącą do standardowego wyposażenia* pokładową ładowarkę o mocy 6,6 kW, która umożliwia pełne naładowanie akumulatorów w 4 godziny z odpowiedniego 32-amperowego gniazdka.

7-miejscowa konfiguracja e-NV200 jest dostępna zarówno w użytkowej wersji Combi, jak i w typowo osobowej wersji Evalia. Zamówienia na 7-miejscowego elektrycznego vana będą przyjmowane od kwietnia.

Zdjęcia: Nissan