MotoNews.pl

Dwie premiery Peugeota w Genewie

17 lutego 2014

Peugeot 308 SW

Na 84. Salonie Samochodowym w Genewie Peugeot prezentuje atuty, które marka chce wykorzystać w podwójnej ofensywie – produktowej i technologicznej. Głównym wydarzeniem będzie prezentacja nowych modeli 108 i 308 SW – najnowszych członków najmłodszej gamy w historii marki. Pokazany zostanie również nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy PureTech o pojemności 1.2 l , nowe jednostki wysokoprężne BlueHDi (oferowana wyłącznie przez Peugeot technologia oczyszczania spalin w silnikach wysokoprężnych zgodnie z normą Euro 6), oferta napędu hybrydowego w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym HYbrid4 oraz pojazd koncepcyjny 2008 HYbrid Air.

Nowy Peugeot 108
Latem 2014 roku, Peugeot 107, mający na swoim koncie wspaniałą karierę (ponad 800 tys. sprzedanych sztuk) ustąpi miejsca Peugeotowi 108. Po całkowitym odnowieniu swojej oferty w segmentach B i C, Peugeot prezentuje w Genewie nowy samochód miejski, który wnosi powiew świeżości do dynamicznie rozwijającego się segmentu A. Segment ten stanowi obecnie niemal 10% rynku europejskiego.

Kompaktowy (3,47 m długości), lekki (nawet 840 kg), idealnie przystosowany do warunków miejskich, Peugeot 108 będzie dostępny w 3- i 5-drzwiowej wersji hatchback oraz w wersji kabriolet 108 TOP!.

Nowy model wyróżnia się dynamiczną i elegancką stylistyką, precyzją linii nadwozia, zaawansowanymi technologicznie reflektorami i maksymalnie skróconymi zwisami. Wyjątkowy charakter podkreśla możliwość personalizacji – każdy może mieć swojego własnego, niepowtarzalnego Peugeota 108. Klienci będą mieli wybór między ośmioma kolorami nadwozia, (w tym dwoma dostępnymi wyłącznie dla tego modelu), trzema kolorami dachu w 108 TOP !, dwoma zestawieniami dwukolorowych lakierów w 3-drzwiowym hatchbacku, a także siedmioma zestawami tematycznymi elementów do personalizacji oraz zróżnicowanymi kolorystykami wnętrza.

Peugeot 108 jest kolejnym modelem realizującym strategię premium marki: oferuje nie tylko atrakcyjne elementy wykończenia nadwozia, ale również komfortową, łatwo dostępną kabinę, wyposażoną w zależności od wersji w duży ekran dotykowy 7’’, kamerę cofania, system bezkluczykowego uruchamiania samochodu ADML, automatyczną klimatyzację, elektrycznie regulowane, podgrzewane lusterka boczne, automatycznie włączane światła Nowy Peugeot 108 zapewnia także szeroki dostęp do mobilnych technologii i usług, o czym świadczy nowa technologia Mirror Screen.

Nowy Peugeot 108 jest nie tylko elegancki, ale i funkcjonalny dzięki sporemu jak na tę kategorię aut bagażnikowi, którego pojemność można zwiększyć ze 196 do 750 litrów.

Nabywcy Peugeota 108 będą mieli do wyboru cztery jednostki napędowe obejmujące 2 trzycylindrowe silniki benzynowe (1.0 VTi 68 i PureTech 1.2 VTi 82), cechujące się niskim zużyciem paliwa i emisją CO2 od 88 g/km. Elektryczne wspomaganie kierownicy i doskonała praca układu jezdnego zapewniają bezpieczne zachowanie na drodze i dynamiczne reakcje, ułatwiając poruszanie się po mieście w każdej sytuacji.

Nowy Peugeot 308 SW – dynamiczne i przestronne kombi
Nowy 308 przynależy do mającego strategiczne znaczenie na rynku segmentu C (ponad jedna trzecia rynku europejskiego). Nowy Peugeot 308 w wersji hatchback, wprowadzony na jesieni 2013 roku, już teraz spełnił wyznaczone mu ambitne cele. Do końca stycznia 2014 roku złożono ponad 46 tysięcy zamówień na ten model (z czego ponad 40% na najlepiej wyposażone wersje).

Już w kwietniu oferta nowego modelu wzbogaci się o drugą wersję nadwozia. Zaprojektowanego całkowicie od nowa Peugeot 308 SW łączy z poprzednią generacją tego modelu jedynie nazwa. 308 SW stanowi atrakcyjną alternatywę, spełniającą najważniejsze oczekiwania użytkowników pojazdów tej kategorii dotyczące pojemności, obszernego wnętrza, możliwości zmiany aranżacji kabiny i funkcjonalności. Jego celem jest zdobycie należnej pozycji w podsegmencie kombi, stanowiącym w Europie 10% segmentu C.

Zastosowanie nowej platformy EMP2 umożliwiło wypracowanie pokaźnych wymiarów nadwozia. Wersję SW cechuje duża ilości miejsca wewnątrz (przy długości nadwozia wynoszącej 4,58 m) i pojemny bagażnik (od 610 do 1 660 dm3 VDA przy jednoczesnym obniżeniu masy aż o 140 kg w stosunku do poprzedniej generacji tego modelu.

We wnętrzu, doskonale doświetlonym dzięki ogromnemu, panoramicznemu dachowi o powierzchni 1,69 m2, uwagę przykuwa wysmakowane wzornictwo i zaawansowane technologie, a zwłaszcza unikalny i-Cockpit. Składa się on z kompaktowej kierownicy, która zapewnia intensywne doznania z jazdy, umieszczonych wysoko zegarów ułatwiających odczyt informacji, wysoko poprowadzonej konsoli środkowej i intuicyjnego w obsłudze ekranu dotykowego o przekątnej 9,7’. Deska rozdzielcza i-Cockpit, stała się już znakiem rozpoznawczym nowych modeli marki.

W połączeniu z optymalną aerodynamiką (Cx: 0,28, Scx: 0,64) i obniżoną masą, dwa turbodoładowane silniki benzynowe 1.2 i 1.6 o mocy 130 i 155 KM oraz cztery jednostki wysokoprężne 1.6 i 2.0 HDi o mocy od 92 do 150 KM, z których część spełnia już normy Euro 6, zapewniają nowemu modelowi wyjątkowy niski poziom emisji CO2. Nowy 3-cylindrowy silnik benzynowy turbo PureTech 1.2 e-THP o mocy 130 KM emituje jedynie 109 g CO2/km, a nowa wersja 1.6 BlueHDi 120 KM wyposażona w manualną skrzynię biegów o 6 przełożeniach spala w cyklu mieszanym jedynie 3,2 l/100 km, co przekłada się na rekordowo niską w tym segmencie emisję 85 g CO2/km.

Kierowców czekają zupełnie nowe doznania z jazdy – w nowym modelu zostało wykorzystane całe know-how marki Peugeot, widoczne chociażby w nowym układzie jezdnym o zmniejszonej masie i systemie ESP najnowszej generacji wyposażonym w mocne hamulce. W połączeniu z zaletami nowej platformy (niższa masa, skrócony zwis przedni i tylny, obniżony środek ciężkości, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego), zapewnia to nowemu Peugeotowi 308 SW wręcz wzorcowe, dynamiczne zachowanie na drodze łączące zwrotność, komfort i doskonałe trzymanie się drogi.

Zaawansowane technologicznie systemy wspomagania prowadzenia dostępne w 308 SW wzmacniają poczucie bezpieczeństwa kierowcy: monitor martwego pola, aktywny tempomat, system ostrzegania przed kolizją i system automatycznego hamowania awaryjnego. Jeszcze większy dostęp do mobilnych technologii oraz system Park Assist czy pakiet Driver Sport sprawiają, że jazda PEUGEOT 308 SW staje się jeszcze bardziej emocjonująca i komfortowa.

Niedostępne dotychczas w tym segmencie reflektory typu Full Led znajdą się w standardowym wyposażeniu wyższych wersji.

Zdjęcia: Peugeot