Ford Ranger gotowy do zabudowy w wersji podwozia z kabiną

Ford Ranger gotowy do zabudowy w wersji podwozia z kabiną23.11.2020
Nowa, uniwersalna wersja podwozia z kabiną Forda Rangera jest idealną bazą do konwersji na pojazdy specjalistyczne, niezbędne w wielu branżach, m.in. w budownictwie, służbach użyteczności publicznej, leśnictwie, wojsku i w ratownictwie.

Ford po raz pierwszy wprowadza nową wersję Rangera, dostępnego obecnie jako podwozie z kabiną przygotowane do konwersji. Klienci poszukujący specjalistycznych terenówek do nietypowych zadań – od budownictwa po zastosowania militarne – uzyskują możliwość szybkiego zmodyfikowania samochodu, bazującego na najlepiej sprzedającym się w Europie pick-upie, nagrodzonym tytułem International Pick-up Award 2020.

Solidna płyta podwoziowa z pojedynczą kabiną modelu Ranger wykorzystuje nadwozie na ramie zapewniając wytrzymałość pojazdu bazowego i poszerzając zakres możliwości potencjalnych wariantów zabudowy. Ford przewiduje, że Ranger w wersji podwozia z kabiną, dysponujący wybitnymi możliwościami terenowymi (1), z napędem na cztery koła, niezawodnym i oszczędnym wysokoprężnym układem napędowym (2) EcoBlue, wzbudzi zainteresowanie przedstawicieli wielu branż, m.in.: budowlanej, remontowej, ratownictwa, służb i organizacji użyteczności publicznej.

Ford
Ford Ranger

Wariant podwozia z pojedynczą kabiną, dostępny w wersji XL, wzbogaca gamę modelu Ranger, który od 2015 roku jest najlepiej sprzedającym się pick-upem w Europie. (3) Oprócz wysoko cenionego modelu bazowego, jakim jest Ranger, klienci zdecydowani na zakup wariantu podwozia z kabiną, otrzymują dostęp do szerokiej sieci firm zabudowujących w tym także ekspertów Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), obejmującej ponad 160 akredytowanych firm w 13 krajach, specjalizujących się w modyfikacji pojazdów, zachowujących standardy gwarancyjne Forda.

– Zaprojektowaliśmy Rangera w wariancie podwozia z kabiną dla klientów, którzy pracują w najbardziej wymagających warunkach i potrzebują bezawaryjnego pojazdu terenowego do przewożenia swojego specjalistycznego sprzętu – powiedział Paul Baynes, menedżer ds. konwersji, w dziale pojazdów użytkowych Ford of Europe. – Dzięki wsparciu szerokiej sieci firm Ford Qualified Vehicle Modifier (QVM), Ranger w wersji podwozia z kabiną umożliwia naszym klientom podjęcie pracy wszędzie, gdzie ten samochód jest w stanie dojechać.
Ford
Ford Ranger

Sprawdzony pojazd bazowy

Bezawaryjne, sprawdzone podwozie Rangera, z wytrzymałym tylnym zawieszeniem na resorach piórowych i płaską tylną partią pod zabudowę, zapewnia wszechstronną bazę do adaptacji pojazdów o masie całkowitej do 3270 kg. (4)

Wersja pojedynczej kabiny pozwala na dobudowanie specjalistycznego nadwozia o długości do 2518 mm. Dla pojazdu, zbudowanego na podwoziu Rangera, który bez problemów pokonuje wodę o głębokości do 800 mm, dysponuje przed modyfikacją prześwitem 237 mm oraz krótkim przednim zwisem i dużym kątem natarcia, nie będzie stanowić przeszkody żaden trudny teren.

Ranger w tym wariancie zachował również zdolność holowania przyczepy o masie 3500 kg, czyli przewożenia dodatkowego sprzętu. (5)

Ford
Ford Ranger

Zabudowy projektowane przez ekspertów, ze wsparciem firmowych systemów

Klienci otrzymują w sieci firm zabudowujących współpracujących z Fordem bezpieczne produkty dopasowane do potrzeb użytkowników i tworzone z dostępem do wiedzy specjalistycznej oraz certyfikatem firmy Ford. Dzięki bliskiej współpracy Forda z firmami modyfikującymi nadwozia wykorzystano do maksimum potencjał Rangera jako bazy do szerokiej gamy modyfikacji, takich jak nadwozia skrzyniowe, wywrotki, czy podnośniki koszowe. Wszystkie modyfikacje projektowane i dokonywane w sieci QVM są objęte gwarancją, odpowiadającą warunkom gwarancji firmowej, oferowanej w pojazdach Forda.

Firmy zabudowujące współpracujące z Fordem mają dostęp do szczegółowych instrukcji Forda, dotyczących montażu oraz osprzętu i akcesoriów.

Ford
Ford Ranger

Właściciele mogą ponadto doposażyć swój pojazd, korzystając z wielu elastycznych, opcjonalnych pakietów opcji specjalnych (Special Vehicle Options SVO). Znajdują się wśród nich: złącze elektryczne przyczepy, akumulatory o dużej pojemności do zasilania odbiorników wysokiego poboru oraz moduł sterujący wykorzystujący dane z pojazdu oraz osprzętu zabudowy – na przykład blokujący działanie wywrotki przed unieruchomieniem pojazdu i załączeniem hamulca.

Sprawny na drodze i w terenie

Wysokoprężny, 2,0-litrowy silnik Ford EcoBlue o mocy 170 KM generuje maksymalny moment obrotowy 420 Nm, niezbędny do bezproblemowego przewozu ciężkich ładunków. Układ obsługuje płynnie działająca, sześciobiegowa skrzynia manualna. Wyposażeniem standardowym jest układ napędu na cztery koła (1), z prostym przełącznikiem na konsoli środkowej, umożliwiającym kierowcom wybór napędu na tylną oś lub wszystkie koła podczas jazdy, co pozwala szybko dostosować trakcję do zmieniających się warunków. Możliwości terenowe pojazdu podczas pokonywania stromych wzniesień i miękkich nawierzchni poprawia reduktor.

Ford
Ford Ranger

Jeśli klient przewiduje wykorzystanie samochodu w jeszcze trudniejszych warunkach terenu, może doposażyć Rangera w elektroniczną blokadę tylnego mostu napędowego oraz opony terenowe z bieżnikiem zapewniającym wysoką przyczepność na bezdrożach. (6)

Forda Ranger w wersji podwozia z kabiną będzie można zamawiać od stycznia 2021 roku.

  1. Systemy asystenckie wspomagające kierowcę są uzupełnieniem jego uwagi, ale nie zastępują oceny sytuacji i konieczności kontrolowania pojazdu przez, kierowcę asystenckie wspomagające kierowcę.
  2. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 pojazdów homologowanych po konwersji będą zgodne z obliczaniami emisji CO2 FordEtis WLTP.
  3. Ford of Europe informuje o sprzedaży na 20 tradycyjnych rynkach europejskich, gdzie jest reprezentowany przez krajowe firmy handlowe: Austria, Belgia, Wielka Brytania, Czechy, Dania, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Irlandia, Włochy, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Hiszpania, Rumunia, Szwecja i Szwajcaria.
  4. Masa przewożonych ładunków ograniczona jest dopuszczalną masą pojazdu i rozkładem tej masy na osie.
  5. Maksymalna zdolność holowania zależy od liczby przewożonych pasażerów, obciążenia w przestrzeni bagażowej, a także od zamontowanych akcesoriów i konfiguracji pojazdu. Podane limity przedstawiają maksymalną zdolność pojazdu do holowania na wzniesieniu o nachyleniu 12% na wysokości 0 m n.p.m., podczas ruszania, przy obciążeniu do masy całkowitej. Osiągi i oszczędność auta zmniejszą się, jeśli jest używane do holowania przyczepy.
  6. Opony terenowe dostępne na rynkach z ruchem prawostronnym.

Źródło: Ford