Nowości przedstawione w Genewie

Nowości przedstawione w Genewie09.03.2001 Na genewskim autosalonie firma Ford prezentuje sporą dawkę nowości. Jedną z nich jest Ford Mondeo ST, czyli usportowiona, czterodrzwiowa wersja przeznaczona dla ludzi pragnących wyróżnić się z tłumu ...

Nowości przedstawione w Genewie 1 Na genewskim autosalonie firma Ford prezentuje sporą dawkę nowości. Jedną z nich jest Ford Mondeo ST, czyli usportowiona, czterodrzwiowa wersja przeznaczona dla ludzi pragnących wyróżnić się z tłumu.

Samochód lakierowany jest na kolor srebrny, ponadto wyróżnia się 18-calowymi kołami z obręczami z lekkiego stopu, niskoprofilowym ogumieniem, dodatkowymi profilami aerodynamicznymi nadwozia oraz dwiema dużymi końcówkami rury wydechowej, które wykonane są ze stali nierdzewnej. We wnętrzu samochodu odnaleźć można sportowe, bardzo dobrze wyprofilowane i obite skórą siedzenia firmy Recaro, wykończenia z drewna mahoniowego, system nawigacji satelitarnej oraz bardzo bogate wyposażenie poprawiające komfort podróżowania. Według zapewnień Forda Mondeo ST już wkrótce wejdzie do seryjnej produkcji.

Nowości przedstawione w Genewie 2 Kolejną niezwykle ciekawą nowością jest Focus RS, który stworzony został na wzór rajdowej wersji WRC. W Focusie RS zastosowany został sprawdzony w innych modelach RS sportowy układ jezdny i zawieszenie. Sprawdzone, niezawodne technologie zastosowano również w układzie napędowym i ponad 200-konnym silniku. Nadwozie auta zyskało wiele sportowych akcentów, które doskonale odróżniają go od wersji seryjnej. Bez zmian pozostały jedynie maska silnika, drzwi i dach auta.

Niemniej interesujące elementy zastosowano w kabinie Focusa RS. Najbardziej widoczne są oczywiście bardzo mocno wyprofilowane fotele. Kompozycja kolorystyczna opiera się tylko na trzech kolorach: czarnym, niebieskim i srebrnym.

Genewa to także czas na zaprezentowanie całkiem nowej jednostki zadedykowanej modelowi Focus. Mowa tu o silniku wysokoprężnym z układem wtryskowym z wysokociśnieniową szyną paliwową common-rail drugiej generacji. Nowy silnik, noszący nazwę Duratorq TDCi, ma pojemność 1,8 litra i rozwija moc 115 KM. Ford Focus napędzany tym motorem ma pojawić się w sprzedaży latem 2001 roku. Zalety nowej technologii to przede wszystkim cicha i bardzo płynna praca.

Nowości przedstawione w Genewie 3 Kolejna generacja Forda Explorera, to następna nowość niemieckiego producenta. Samochód poddano bardzo poważnym modyfikacjom, które objęły niemal wszystkie jego elementy. Do napędu stosowane będą trzy silniki. Pierwszy to unowocześniony V6 o pojemności 4-litrów a drugi to potężny 4,6 litrowy V8. Ofertę uzupełni turbodiesel o pojemności skokowej 2500 cm³.

W samochodzie zastosowano ponadto nowe, niezależne zawieszenie oraz oryginalną konstrukcję ramy, co pozwoliło na zwiększenie komfortu jazdy oraz uzyskanie większej ilości miejsca we wnętrzu oraz na umieszczenie trzeciego rzędu siedzeń. Za bezpieczeństwo bierne jadących odpowiedzialne będą m.in. czołowe poduszki powietrzne o dwóch stopniach napełniania oraz boczne kurtyny powietrzne.

Nowa wersja Mavericka, łączy w sobie tradycyjną solidność i wytrzymałość aut terenowych Forda z atrakcyjnym sportowym wyglądem. Pojazd ten dysponuje oczywiście bardzo dobrymi własnościami trakcyjnymi w terenie, dzięki czemu świetnie nadaje się do jazdy po bezdrożach. Pod maską Forda pracować może 2,0-litrowa jednostka "I-4" lub 3,0-litrowy silnik Duratec V6.