Wymiana rozrzadu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mam jedno pytanko w zwiazku z tym ze w piatek bede wymienial rozrzad w MV6 to czy nalezy wymieniac takze kola zebate od rozrzadu czyli te 4 od glowicy i 1 od walu, bo opinie sa rozne.

z gory dzieki za odpowiedz

pozdrawiam
  
 
wg mojej skromnej wiedzy - jak coś źle napiszę niech mnie ktoś mądrzejszy poprawi - w starszych MV6 tj do 96-97r wymianie podlegają również koła. chyba co 2 lub co 3 zmianę rozrządu - dokładnie nie pamiętam. na 100% znam przypadek gdzie takie koło pękło w 3,0 w roczniku 95 niektórzy twierdzą, że w V6 w ww. rocznikach rozrząd należy wymieniać co 60.000km. jak już wymienisz, napisz co wstawiłeś i ile wyszło, niedługo czeka mnie ta sama operacja...
  
 
nas początku stycznia wymieniałem w MV6

- rozrząd z napinaczami,
- pompę wody,
- termostat,
- 4 uszczelniacze wałków rozrządu,
- olej, filtr i uszczelki w skrzyni biegów.

Rachunek u polecanego na forum mechanika we Wrocławiu wyniósł:

- rozrząd kompletny 820,00
- olej do skrzyni 240,00
- komplet uszczelek i filtr do skrzyni 240,00
- termostat 160,00
- pompa wody 140,00
- Uszczelniacze wałków rozrządu 80,00

- wymiana rozrządu z pompa wody 240,00
- Wymiana oleju w skrzyni 160,00
- Wymiana termostatu i uszczelnienie chłodnicy oleju 300,00

Z wyżej podanych cen mozna sobie obliczyc ile mniej więcej co kosztuje.

Pzdr.
Aachener
  
 
no to juz wiem ze gosc nie krecil i ze kola tez do wymiany a koszt to 1200 zl z rabatem komplet chyba ze dojda te kola a teraz sam bede nalegal zeby je wymienili a narazie omcia stoi bo strach jezdzic aby do piatku
Bede to wymienial w serwisie opla na zoliborzu.

Ceny w innych serwisach sa kosmiczne np w Raszynie zazyczyli sobie 2200 zL
  
 
Cytat:
a koszt to 1200 zl z rabatem



Chyba masz za dużo siana.
  
 
witam

Nie bardzo rozumiem ze niby za drogo czy za tanio ???w warszawie sa takie ceny, moglem wybrac warsztat nie serwis ktory mi to zrobi za 700 zl, ale gosc robilby to w takim aucie czyli mv6 dopiero 3 raz. Wiec nie bede ryzykowal.Robiac to poza tym w serwisie bede mial gwarancje i w 3,5 godz zrobione auto.

pozdrawiam
  
 
Silnik MV6 nie jest wykonany w technologi kosmicznej,a każdy kto śmie nazywać siebie mechanikem i robi to po raz 4 nie powinien mieć z tym problemu.
A wiara w super fachowców z ASO jest raczej nieuzasadniona.

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=84733824
465+120=585
Myślę że cena za wymianę w granicach 150zł jest reala chyba nawet w stolicy.

A koła sobie odpuść.Wymiana wałków była by mniej więcej podobnie niezbędna.

PZDR.
  
 

pewnie ze wolalbym zaplacic mniej ale u nas w warszawie sa takie ceny, robocizna wacha sie u zwyklego "pana kazia" 350 zlotych z mechanikami z ktorymi rozmawialem to tyle sobie krzycza za robocizne. Powiem tak mialem opla vectre i juz sie spazylem na wymianie rozrzadu u zwyklego pana kazia- efekt-glowica do wymiany. Wiec majac teraz to na uwadze wybralem serwis, czy sie sprawdzi to sie okarze.

pozdrawiam
  
 
irek71 wiesz gdzie jest największa rotacja pracowników i uczniów? właśnie w autoryzowanych servisach , biorąc pod uwage warsztaty.
Jak chcesz żeby ktoś uczył się na twoim samochodzie to śmiało i kól zębatych radzę nie wymieniać no chyba że masz już najechane 400tyś km . Te koła które masz już się sprawdziły i jeszcze długo będą spełniały swoje normy , a w momencie zakupu nowych
niesprawdzonych (to jest odlew mikro pęknięcia itp.) zawsze jest ryzyko.
Co do cen to robocizna kosztuje 300-350zł ,co nie znaczy że nie zrobił bym tego za 100zł , wszystko zależy.
  
 
Ja wymienialem rozrzad w ASO i kosztowalo mnie to jakies 1500 PLN.
Mam na to gwarancje i wlasny spokoj.

Po drugie w Warszawie nikt nie rozbierze i nie zlozy przodu auta (bo tyle trzeba rozebrac do wymiany rozrzadu) za 150zl....

Zreszta mnie by sie tez za 150 nie chcialo...

Pozdrawiam,
Vino
  
 
jeszcze w sprawie tych kół zębatych:
po wielu konsultacjach - potwierdza się opinia kolegów, nikt normalny tych kół nie wymienia. w silnikach V6 omegi z lat 94-96 zdarzały się jakies wady materiałowe dzięki którym kółka miały tandencję do notorycznego pękania. jeśli auto było serwisowane w oplu - zazwyczaj niemiecki serwis w czasie zmiany rozrządu gratis zmieniał również te felerne koła. nie ma więc mowy o konieczności systematycznej zmiany kół - jak ktos ma pecha, dla spokoju w omach do roku 96 wystarczy zmienić 1 raz na element wyprodukowany po 96 roku.
  
 
witam
wlasnie odebralem omke z serwisu po wymianie rozrzadu. poszlo sprawnie 3 godzinki. Wynioslo mnie to 1268,72 zł( materiały + robocizna). Oczywiscie mam gwarancje. A co do tych kol to faktycznie, powiedzieli mi zeby nie wymieniac, bo u nas sa idealne.Przegladali mi w ksiazce serwisowej i powiedzieli ze wszystko jest ok.

pozdrawiam
irek
  
 
Cytat:
Warszawie nikt nie rozbierze i nie zlozy przodu auta (bo tyle trzeba rozebrac do wymiany rozrzadu) za 150zl....

- w A6 2,5TDI V6 to i owszem trzeba rozebrać przód ale w omie nie jest tak żle.
  
 
zestaw rozrzadu, oryginal GM (pasek, napinacz, rolka i costam jeszcze) 450 zl + robocizna 150 zl
na rozrzad jest gwarancja

robote wykonal mi zaprzyjazniony mechanik, czas 4h

w ASO 1200zl, dokladnie te same czesci, czas 3h
inne warsztaty, tylko za to, ze to V6 licza sobie 300-350 zl za robote