Blok z fiata 131 2.0 dohc + głowica z cromy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
pomimo ,że nie mam już fiata od jakiś 2 tygodni to nadal kompletuje części do kolejnego , niedawno kupiłem grocliny przednie , w natłoku myśli wpadł mi do głowy pomysł czy da się zespolić blok silnika z fiata 131 z głowicą z fiata cromy (silniki 2.0 ) , bo widziałem w angielskiej gazecie "retro cars " ze koles coś podobnego robił 2.0 z fiata + głowica z lanci integrale + turbo dawało jakieś 300 hp ;
  
 
wszystko mozna, pytanie tylko po co. Roznice pomiedzy glowicami 8v sa takie ze croma miala "odwrotnie" kolektory. Termostat wypadnie Ci gdzies kolo podszybia, aparat zaplonowy w przegrodzie czolowej itd. Jesli juz to warto byloby kombinowac w druga strone - blok z cromy bez walkow wyrownawazajacych z glowica od 131/132/argenty. Croma miala lepszy uklad smarowania (pompa o zazebieniu wewnetrznym na pierwszym czopie walu, brak walka posredniego itd). Trzebaby przy takiej przerobce zmienic miske, dorobic smok, zamontowac pompe wody z wzdluznego dohc, domontowac lapy, wlozyc w ostatni czop walu lozysko prowadzace walak sprzeglowego i podfrezowac wyciecia na zawory ssace w tlokach.
  
 
bo to chyba moze byc prostsze niż wsadzenie silnika fwd , a perspektywa zrobienia 2.0 turbo na bazie cromy turbo kusi
  
 
Najlepsza opcja jest wykorzystanie bloku od cromy oraz głowicy starego typu 132/argenta. Łączysz wtedy niejako zalety obu czesci- blok daje lepsza pompe oleju i natrysk na tłoki, natomiast głowica od 132(najlepiej z aparatem zapłonowym napędzanym od wałka wydechowego) nie wymaga kłopotliwych przeróbek tzn przeniesienia wydechu na druga strone, kilometrów rur z płynem, aparatu zapłonowego w nagrzewnicy itd. Nie wiem czy wiesz ze nawet jezeli zastosujesz głowice od cromy to glowiczki z walkami powinny pochodzic od 132- maja inaczej umieszczone odpływy oleju niz w silniku poprzecznym. Zapoznaj sie z tym linkiem i ocen czy masz wystarczajaco kasy/kasy/czasu/checi/ aby się tego podjac

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=146166&c=78&f=25