Zamknięty obieg w omedze "C"

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
właśnie zepsuł mi się Zamknięty obieg powietrza, reszta w klimie chodzi. Czytałem to: http://www.bestiales.pl/porady/zamkniety_obieg_powietrza i chyba nie dotycz y to wersji po liftingu.
Uważam tak dlatego że po włączaniu i wyłączniu obiegu słychać pracę silnika tylko że nie za schowkiem pasarzera, tylko nad pedałem gazu. Czy ktoś może to potwierdzić i zrobić jakieś zdjęcie co dokładnie trzeba rozebrać aby sprawdzić czy jest złamane cięgło czy coś innego.
Pozdrawiam,
Feather.
  
 
w omegach C ta klapka działa automatycznie, tzn. w dolocie świeżego powietrza są czujniki, jakości powietrza, jeśli jest skażone np spalinami, to automatycznie włancza się obieg wewnętrzny. Nie wiem czy ten system był w standardzie w omegach, czy może jako opcja
Najpierw musiła byś określić jaki masz ten system, bo może klapka jest ok, a czujnik nawala
  
 
nie wiem czy jest jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed spalinami (niedawno naprawiałem mocowanie kolektora- nowe szpilki, uszczelka). ale w klimatroniku mam opcję ręcznego uruchamiania obiegu lib z opcją "A"- czyli automatycznie.
Gdy włączam ręcznie obieg wewnętrzny to słychać że coś pracuje, tylko tak jakby mechanizm przesuwał sięszybciej, bo krócej, ale z nawiewami się nic nie dzieje, a wcześniej odrazu było wiadomo że działa, a w radiu było słychać stuknięcie od poboru prądu prądu przez siłownik. jestem na 99% pewny że to mechanizm, tylko nie wiem co mam rozbierać. dopiszę, że to benzyna 2,2 rok 2001.
  
 
Z tego co się dowiedziałem, u mnie ten mechanizm też musi być pod schowkiem pasażerea. zaczołem rozbierać i utknołem na 1 z 3 śrub u góry wewnąrz schowka. 2 się odkręciły- ciężko ale się udało 3 nie mogę odkręcić, nie jest zamocowana zbyt sztywno, więc nie da się dobrze wbić "torksa", a już się tak zniszczyła i teraz jest jeszcze gorzej, a dopisze że już ją kawałek odkręciłem a ona nie puszcza. jak to odkręcić. ostatnio miałem pourywane szpilki kolektora wydechowego, więc mam dosyć tych wszystkich śrub.
myślę czy przyspawać jakiś drucik, tylko tam same plastiki -szkoda by się coś zniszczyło. Kto ma jakiś dobry pomysł?
  
 
Innej opcji jak odkrecenie a tam przypadkiem nie ma imbusa a nie torxa...zaloz koncowke na grzechotke i sie odkreci napewno ja tez mialem z tymi srubkami problem...
  
 
U mnie są torxy, ale udało mi się odkręcić tą trzecią śrube. odczepiłem cięło od klapki, poruszałem cięgłem i klapką, sprawdziłem czy się rusza przy przełączaniu i zadziałało, założyłem spowrotem i działa. u mnie są opcje obiegu (na wyświetlaczu klimatronic'a sięwyświetla): wyłączony, włączony(świecą się 3 strzałki tworzące okrąg), automat (włączony z "A" wewnątrz).

Czy może ni ktoś wytłumaczyć jak to dokładnie działa, bo przełączanie działa powyżej 20 stopni - czy to stała wartość, czy to znaczy że to urzywamy gdy jest gorąco i schładzamy ale nie do temperatury nie niższej niż 20 st (dlaczego tak?). lub ogrzewamy do wyższej niż 20 st.?
Pozdrawiam wszystkich fanów i klubowiczów.
  
 
Panowie, poczytałem trochę wątków o obiegu zamkniętym i mnie tknęło, żeby rozebrać schowek i sprawdzić, czy u mnie wszystko działa jak należy...
Po wyjęciu schowka moim oczom ukazało się cięgno zamocowane na ramieniu

, które za pomocą ręki można przesunąć pionowo w dół, wtedy wchodzi do silniczka podciśnienia. Niestety przy żadnym z ustawień na klimatroniku nie dałem rady spowodować jego samoistnego poruszania.
Pytanie jest następujące - kiedy to cięgno przesuwa się w dół i za co jest ono odpowiedzialne oraz jak spowodować jego poruszanie się??

[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-07-31 00:46:45 ]
  
 
Już sprawdziłem, to ramię od obiegu zamkniętego. Żadna moc oprócz mojej ręki nie ruszy tego ramienia. Dobra wiadomość jest taka, że jak ruszam ręką ramię, jak na zdjęciu, to klapka się zamyka, więc połączenie klapka ramię jest OK.
Proszę o podpowiedź, zwłaszcza kolegów od 2,5TD, którzy to przerobili, co dalej sprawdzać - silniczki podciśnienia, wężyki itd.., czyli gdzie tego szukać i co sprawdzić.
  
 
No właśnie ja też nie wiem, co się dzieje.
Dwa razy do roku nie działa mi obieg, ale wystarczy, że ruszę klapką i działa. Tak, jakby się klapka przyklejała i nie miała siły się oderwać.
Ale nie trzeba wyjmować schowka, a pod maską wyjąć z podszybia filtr i dostęp do klapki jest na wyciągnięcie ręki.
Słabe podciśnienie, czy co ???
Pzdr
Jarek
  
 
Dzięki za pomoc. Temat już poszedł trochę dalej TUTAJ, więc proszę o dalszą pomoc, bo nie wiem co dalej.