Zasilanie haka do przyczepy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Mam pytanie dotyczące podłączenia elektryki do haka... zaznaczę, że szukałem w archiwum i nie znalazłem tam odpowiedzi.

Rozważam przypadek w którym chciałbym się sam podłączyć z kablami bez udziału Specjalistów – mechaniorów, do wiązki przewodów znajdującej się w „okolicach nadkola” po lewej stronie bagażnika...

Dodatkowo muszę wymyślić jakiś patent... bo część przyczep, które potencjalnie chciałbym ciągnąć ...ma zasilanie pozycyjnych z jednego przewodu a niektóre przyczepy mają oddzielnie lewą i prawą stronę.

Ale zastanawiam się czy mając podłączone do instalacji samochodu dodatkowe światła stopu [te w klapie bagażnika] instalacja wytrzyma takie obciążenie ?
W przypadku świateł stopu będzie to u mnie 6 żarówek x 21W = 126W
Nie pamiętam czy: pozycyjne, stop, kierunki w samochodzie podłączone są do oddzielnych przewodów masowych czy nie...? Bo jeżeli to wszystko wisi na wspólnym przewodzie masowym i dodatkowo dojdzie obciążenie przyczepą to ...cieńko to widzę

W ostatnich modelach samochodu Polonez był montowany jakiś specjalny włącznik/przełącznik do zasilania gniazda przyczepy ...i z tego co pamiętam to w książce obsługi Morawskiego była wzmianka o tym, że zabrania się podłączać gniazdo przyczepy do „lewej tylniej lampy”

To czy może „dla chętnych” warto by pociągnąć jakieś oddzielne kable i podłączyć się ...no właśnie gdzie ?

  
 
Cytat:
2007-12-31 09:35:22, nawigator5 pisze:
Ale zastanawiam się czy mając podłączone do instalacji samochodu dodatkowe światła stopu [te w klapie bagażnika] instalacja wytrzyma takie obciążenie ?



W kaszlach wytrzymywała i w kredensach też, a Ty się przejmujesz.
  
 
No... co by o w/w nie powiedzieć to wytwory socjalistycznej myśli technicznej miały przekroje przewodów słusznej grubości... a we wszystkich daewoo wszystkie przewody oszczędnościowo cieniutkie...
A gdybym miał stopy w całej blendzie = w sumie 8 żarówek
  
 
Tak dla potomności


GNIAZDO SAMOCHODOWE

10 - masa
44P - kierunkowskaz prawy
44L - kierunkowskaz lewy
54 - STOP
58L - pozycyjne lewe
58P - pozycyjne prawe + oświetlenie tablicy rejestracyjnej
R - rezerwa

Jest tez możliwość połączenia pozycji 58L i 58P w 58P, w celu uzyskania dodatkowego kanału wolnego 58L





Cytat:
2007-12-31 10:46:03, nawigator5 pisze:
A gdybym miał stopy w całej blendzie = w sumie 8 żarówek



Jak dobrze policzyłem to stop w blendzie - 4 żarówki
stop w przyczepie - 2 żarówki
w sumie mamy 6 żarówek
  
 
Cytat:
2007-12-31 11:03:35, krzychu_ch pisze:
Jak dobrze policzyłem to stop w blendzie - 4 żarówki stop w przyczepie - 2 żarówki w sumie mamy 6 żarówek


Miałem na myśli stop w całej blendzie tzn. nawet w światłach p-mgielnych = 6 żarówek + 2 żarówki w przyczepie = 8 żarówek.
Podobno są na forum osoby które jakimś tam sposobem podłaczyły p-mgielne do pracy w stopie.

A za opis zacisków dziękuję.
  
 
Cytat:

Miałem na myśli stop w całej blendzie tzn. nawet w światłach p-mgielnych = 6 żarówek + 2 żarówki w przyczepie = 8 żarówek. Podobno są na forum osoby które jakimś tam sposobem podłaczyły p-mgielne do pracy w stopie.





Chyba jednak nie
Choć jest to możliwe po zastosowaniu diody prostowniczej


Cytat:

A za opis zacisków dziękuję.





proszę
  
 
Odświeżę stary wątek.

W tym tygodniu mam w planie montaż haka w moim przecinaku.
W jakiej kolejności podpiąć wiązkę Krzysiek już wyjaśnił.
Ja natomiast ponawiam pytanie Nawigatora, w którym miejscu najlepiej (najefektywniej) wpiąć się w wiązkę.
  
 
U kolegi adamesce zauważyłem wpięcie instalacji haka właśnie w wiązkę przy lewym nadkolu
Wszystko działa jak należy.

Dla wrażliwych, proponuję pociągnąć dodatkowy plus z akku grubszym kablem (choćby pod spodem samochodu) i wejść do bagażnika koło rurki odpływowej z anteny a następnie sterowanie pozycji i STOPu zrobić na dwóch osobnych przekaźnikach

Kierunkowskazy można sobie odpuścić

Ewentualnie zaopatrzyć przyczepę w lampy lub żarówki diodowe
  
 
Cytat:
2009-07-13 20:19:16, krzychu_ch pisze:
U kolegi adamesce zauważyłem wpięcie instalacji haka właśnie w wiązkę przy lewym nadkolu Wszystko działa jak należy. Dla wrażliwych, proponuję pociągnąć dodatkowy plus z akku grubszym kablem (choćby pod spodem samochodu) i wejść do bagażnika koło rurki odpływowej z anteny a następnie sterowanie pozycji i STOPu zrobić na dwóch osobnych przekaźnikach Kierunkowskazy można sobie odpuścić Ewentualnie zaopatrzyć przyczepę w lampy lub żarówki diodowe



jedyny minus to brak dobrej masy ktory moze byc spowodowany starym gniazdem lub zlej jakosci polaczeniami w nim ale instalacja haka jest u mnie fabryczna (lub diler zakladal) bo jest wpisana na fakture. Brak masy i u mnie co jakis czas mryga wszystko.
  
 
Dla potomności

W tamtej rozpisce nie było uwzględnionego wymaganego światła przeciwmgielnego


Tutaj już jest

  
 
To je też jeszcze uzupełnię.





A tu do złącza rzadko występującego, ale osobiście spotkałem się z takim.