Nagły wzrost spalania Pony

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Ostatnio miałem problemy ze zbyt niskimi obrotami na biegu jałowym, podniosłem obroty poprzez przekręcenie takiej śruby z tyłu gaźnika z dużym łbem. I nie wiem czy to przypadek czy coś przestawiłem bo ostatnio mimo że nie ma już mrozów mam duże spalanie ponad 10 l/100 km ( do tej pory to śmiało się mieściłem w 8l). Może ktoś się orientuje czy ta śruba odpowiada tylko za ustawienie obrotów czy może też za dobór ilości spalanego paliwa.
pozdrawim
  
 
Gaźnik najlepiej ustawiać korzystając z analizatora spalin.Złe ustawienie powoduje problemy np. wzrost spalania,spadek mocy.
Koszt takiej regulacji nie jest duży około 20 zł.
  
 
Zgadza się, tylko chodzi o to że gaźnik miałem wyregulowany idealnie tylko były zbyt niskie obroty. I nie wiem czy przyczyną wzrostu spalania mogło być właśnie ich podkręcenia, co wydaje mi się mało prawdopodobne. Ale chcę poznać zdanie innych.
  
 
Gaźnik ma dwie śruby regulacyjne, powierza i paliwa. Każda zmiana położenia jednej z nich wymusza zmianę położenia drugiej aby ustawić właściwy skład mieszanki. Na słuch można to zrobić ale lepszy jest analizator spalin.