wojjti Escort kombi Warszawa | Pytanie 1: Mam pewien problem, mianowicie w MKVII 1,8 TD 90 KM, końcowy tłumik nadaje się do wymiany. Kłopot jest w doborze odpowiedniego do tego silnika. Ten co jest aktualnie najwyraźniej jest jeszcze oryginalny lub też wymieniany był w ASO - cały układ jest Motorcrafta.
Średnica rury to 50 mm, tylny tłumik kształtu trapezoidalnego.
Chce wymienić tłumik środkowy i końcowy. Problem z zamiennikami polega na tym, że wg katalogu średnica rur to 60 mm a tylny tłumik jest walcem, jednak zaczepy w karoserii widać, że są oryginalne, i do zamiennika należałoby je przerobić i przyspawać w innych miejscach. Dodatkowo na wylocie rura jest w rozmiarze 50 mm, czyli nic nie daje to ze jest grubsza na wcześniejszych odcinkach, bo i tak ew. tłumi na końcu. Rozwiązaniem na to jest wstawienie układu na nieco cieńszych rurach czyli 50 mm, wówczas wszytko pasuje, ale teoretycznie to wydech nie od tego silnika. Zastanawiam się gdzie jest pomyłka czy w katalogach czy też oryginalnie był wsadzony układ nie od tego silnika i jak rozwiązać problem. Czy 8-10 mm różnicy w przekroju rury może mieć wpływ na osiągi?
Pytanie 2: Czy ktoś z Was próbował wyciąć katalizator w omawianym modelu i ew wstawiać strumiennicę?? Czy auto jest żwawsze? Mam wrażenie, że moje autko jest nieco stłumione. Czy pali więcej, mniej, bez zmian? Czy też może wyciąć katalizator i nie wstawiać nic.
Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi, rady i sugestie. |