[MKVII] Gaśnie przy pierwszym odpaleniu.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odpalam za pierwszym razem (zawsze odpali) i gaśnie po 3 sekundach. Odpalę ponownie, - chodzi w miarę z tym, że nie włącza się ssanie (nie zwiększają się obroty) i musi pochodzić parę minut, aby ruszył bez szarpnięć tj. dusi się do rozgrzania. Jestem po wymianie świec, przewodów cewki WN, czyszczeniu krokowca i zaworu zwrotnego odmy. Przewody odpowietrzania całe. Co może być?.


  
 

Sprawdzałeś kody błędów? Czy filtry czyste?
  
 
Które filtry?, sprawdzałem powietrza - czysty, paliwa wymieniałem w ubiegłym roku - ma wystarczyć na ok. 70 tys., są jeszcze jakieś?. Żeby sprawdzić kody muszę jechać na warsztat?, czy można iaczej?,
słyszałem, że są przejściówki do laptopa i można samemu?. A przy okazji przewód wchodzący do komory filtru powietrza zakończony jest małą gąbką, czy to też jest filtr? . Był z oleju, wyrzuciłem go a w to miejsce włożyłem gąbkę zwykła tapicerską, nie wiem czy tak można?
  
 
Może być taka gąbka, na początek wypucuj wszystkie styki na trasie czujnik temp silnika do komputerka. Sprawdź sam czujnik też.
  
 
Po pierwsze napisz co to za silnik.
2 czasami samo czyszczenie KROKOWCA nie pomaga(uszkodzony) dobrze by go bylo podmienic i wtedy wykluczyc go i szukac dalej.
  
 
Czy możesz podać jakieś wartości dla tego czujnika, tj. oporność dla danej temp. albo napięcie?.Silnik 1.6 benzyna (tylko). Krokowca zamierzam wymienić, czy warto kupować go na allegro, jeżeli tak to oryginał czy zamiennik, jakiej firmy?
  
 
Czujnik temp. po prostu zmierz go na zimnym i zmierz na cieplym
A krokowiec to mi ciezko powiedziec sam przerabialem temat w zeszlym tygodniu na szczescie pomoglo mi czyszczenie
u sklepach sprzedaja jakis niemiecki zamiennik 115zeta i mowia ze duzo idzie i nie maja reklamacii i daja normalnie rok gwarancii, maja tez Hella po 180zeta i tez niby dobry. No i orginal po 300zeta.
Ja osobiscie myslalem o tej "HELLI" no ale sie obeszlo narazie, zobaczymy jak dlugo
  
 
No tak ale jakie mają być wartości na zimnym a jakie na ciepłym?.
  
 
- przy temperaturze -40°C: 749 do 1020 kOm;

- przy temperaturze -20°C: 253 do 289 kOm;

- przy temperaturze 0°C: 89 do 102 kOm;

- przy temperaturze 20°C: 35 do 40 kOm;

- przy temperaturze 40°C: 15 do 18 kOm;

- przy temperaturze 60°C: 7 do 8,5 kOm;

- przy temperaturze 100°C: 1,9 do 2,5 kOm.
  
 
Sprawdź sonde lambda i czujnik temp do kompa, u mnie to pomogło
  
 
Cytat:
2009-10-25 23:27:46, jarzyn1982 pisze:
Sprawdź sonde lambda i czujnik temp do kompa, u mnie to pomogło



Tak napewno, sonda nie pracuje zaraz po uruchomieniu silnika.

Kilku osobom pomogła zmiana oleju, a zakłada ze masz mineralny czyli 15W40, dosc czesta przypadłsc zeteców i CVH ze popychacze przy niskich temp. i gestym oleju nie wyrabiaja..


[ wiadomość edytowana przez: Magik123 dnia 2009-10-26 06:18:35 ]
  
 
Pierwszy raz wlałem miesiąc temu półsyntetyk (mobil 10W40) wcześniej od 1998 pełny syntetyk. Jeżeli chodzi o lambdę to masz rację, o ile dobrze to interpretuję. Napięcie szary-czarny ok 0,1-0,2V
(a powinno być 0,2-0,9V?) natomiast grzałka biały-biały 12V. Czy mógłbyś doradzić jaką lambdę kupić (allegro?). I jeszcze jedno jak oglądam lambdę teraz to wydaje mi się, że z jej wykręceniem będzie problem (nigdy nie była odkręcana, 12 lat), czy może się gwint urwać, - wcześniej użyć WD40, smar czy coś innego?
  
 
Jeszcze jedno czujnik temp. sprawdzać podczas pracy silnika, czy wypiąć go i poza pojazdem np. gotować w wodzie na gazie. W trakcie pracy silnika, jeżeli odłączę go od kompa to może być problem i komp się przestawi?
  
 
Nie ruszaj tej lambdy. Zacznij od czujnika temperatury. Lambda nie dziala przy odpalaniu. Powodzenia!
  
 
Dzięki Farow, ile od uruchomienia zaczyna działać lambda?, albo przy jakiej temp. silnika?
  
 
Cytat:
2009-10-25 15:17:53, sambor2 pisze:
Odpalam za pierwszym razem (zawsze odpali) i gaśnie po 3 sekundach. Odpalę ponownie, - chodzi w miarę z tym, że nie włącza się ssanie (nie zwiększają się obroty) i musi pochodzić parę minut, aby ruszył bez szarpnięć tj. dusi się do rozgrzania. Jestem po wymianie świec, przewodów cewki WN, czyszczeniu krokowca i zaworu zwrotnego odmy. Przewody odpowietrzania całe. Co może być?.



Cytat:
Które filtry?, sprawdzałem powietrza - czysty, paliwa wymieniałem w ubiegłym roku - ma wystarczyć na ok. 70 tys., są jeszcze jakieś?. Żeby sprawdzić kody muszę jechać na warsztat?, czy można iaczej?,
słyszałem, że są przejściówki do laptopa i można samemu?. A przy okazji przewód wchodzący do komory filtru powietrza zakończony jest małą gąbką, czy to też jest filtr? . Był z oleju, wyrzuciłem go a w to miejsce włożyłem gąbkę zwykła tapicerską, nie wiem czy tak można?




Przekręć kluczyk stacyjki na kontrolki, przed odpaleniem naciśnij z trzy razy pedał gazu do deski. Problem powinien raczej zniknąć. Spróbuj wymienić jeszcze filtr oleju, a jak stoisz z pompą paliwa, nowa? Co do przejściówek do laptopa, uzyskasz je nawet na allegro... Problem tkwi jednak w tym, iż nie wiem jak wygląda dostępność programu do obsługi błędów, taki program z odpowiednim to tego komputerem (BOSCH) kosztuje 35 000 zł...
  
 
hej pompa paliwa i filtr paliwa (mimo tego ze 70 tys mozna na nim jeżdzic)
  
 
Mateush87, a wiesz jak się nazywa ten program i czy jest to tylko do forda czy tez obsługuje inne fury? Jak pytać na allegro o tę przejściówkę, czy ona ma jakieś oznaczenie, nazwę? I jeszcze jedno kiedy dokonywać pomiaru napięcia na lambdzie?, jak się rozgrzeje silnik? czy zaraz po uruchomieniu?
  
 
Nazwy programu nie pamiętam, ale dowiem się, a program obsługuje wszystkie fury od któregoś tam rocznika, tzn. momentu pojawienia się komputerów pokładowych w samochodach i kostki umożliwiającej podpięcie sie do niego.

Taki komputer nazywa się KTS i jak już pisałem wraz z oprogramowaniem kosztuje 35 tys. zł. Przejściówka to jest koszt ok. 100 zł. Co do programu to naprawdę nie mam pojęcia jak wygląda dostępność w necie. Poszukaj, życzę powodzenia może Ci się uda

Z tego co wiem to jest dostępny oryginalny program i z nim jest już łatwiej, tylko że sam taki program to już są koszta piękne.

Lambdy nie ruszaj! Lepiej pojedz do najbliższego serwisu podłączą Ci komputer i wszystko wyjdzie jak na dłoni.

Jeszcze jedna rzecz. Jakie paliwo lejesz? Miałem podobny problem co Ty, po odpaleniu ok. 3 sek. i gasł... Po ponownym odpaleniu było już ok. Głowiłem się co to może być, myślałem, że pompa paliwa, problem okazał się banalny... Paliwo pierwszy raz od jakiegoś czasu zalałem na Statoil i to był błąd, wtedy pojawiły się problemy... Kumpel odradził Statoil, a poradził Orlen lub Lotos. Wlałem Orlenowską Verwe 95, żeby przemieszać z tym ostatnim szajsem... Od tamtej pory problemu nie widać już długiego czasu...
[ wiadomość edytowana przez: mateush87 dnia 2009-10-27 16:58:40 ]

[ wiadomość edytowana przez: mateush87 dnia 2009-10-27 17:37:30 ]
  
 
Paliwo lałem na 3-ch stacjach, aby tę opcję wyeliminować. Jeżeli chodzi o lambdę to na forum dość dokładnie opisane są napięcia ( czy raczej zakres ) jakie mają być 0,1-0,9V a u mnie jest ok.0,2V i się nie zmienia- tak więc na bank jest walnięta.Z komputerem to jest tak: wjazd do zbadania 150-200 i do tego dochodzą części z tym, że ja już to ćwiczyłem w ostatnim okresie 2 razy i zapłaciłem w sumie 800 zł. wymienili przewody WN, cewkę, świece i już przymierzali się do listwy z wtryskiwaczami. Nie pozwalają zobaczyć odczytu z komputera( proszę zostawić samochód i przyjść za 3 godz.). Z tego powodu dążę do tego, aby samemu odczytać kody a ponieważ jest to dla mnie nowy temat trochę się w tym gubię.