Pytanie - Czujniki ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wsystkich
Przeszukałem całe forum i niestety nic na tan temat nie znalazłem, otóż jak w temacie chodzi mi o czuniki ABSu a raczej o sposoby ich dizgnozowania. Czy prócz sprawdzenia ich "gołym okiem" ew. ręką jest inny sposób na ich sprawdzenie????
Pytam ponieważ w Omie mojego taty (23DTR rocznik 93 combi) ciągle świeci się kontrolka ABSu dodam iż wymieniony został przekaźnik, sprawdzony bezpiecznik i czujniki (metodą wizualną ) i dalej bez skutku . Z góry dziękuję za odpowiedzi
Pozdrawiam: Festi
  
 
Witam
prawdopodobnie zerwał Ci sie kabelek od klocków przy tarczy, który jest połaczony z nimi bezposrednio.. wydaje mi sie, ze jezeli wykluczyłes przekażnik, bezpiecznik to jest to jedyna prawdopodobna przyczyna.. w zaleznosci od wersji Twojego auta powinienes sprawdzic to na 4 kołach...
powodzenia
p.s.mam ten sam problem ale jeszcze sie za to nie zabrałam
  
 
z tego co wiem, w wiekszosci omeg nie da sie wywolac bledow abs, ale lista bledow moze pomoc w sprawdzeniu wszystkiego po kolei. oto ona: bledy abs
  
 
Dzięki wszystkim za odpowiedź

Mam jeszcze tydzień ferii więc trzeba będzie się tym zająć Chociaż się nie śpieszy bo Oma stoi sobie w garażu i wyjedzie może za jakieś 2 do 3 tygodni (blachareczka po stuknięciu + malowanko) Jak zlokalizuję usterkę to dam znać

Pozdrawiam: Festi
  
 
Od 3 m-cy mam problema z ABEsiem świeci się kontrolka i ABEsiu nima
Na poczatku pomagało wypięcie bezpiecznika i powtórne jego założenie ale i to wkońcu się skończyło i teraz muszę szukąć jakiegoś TECHA
Byłem juz u mechanika ale nie mógł zdjagnozować błędu
Co doradzacie?
  
 
Jakby co mam oryginalną 10 stron A4 instrukcję Opla wymiany kabla czujników, ABS 2SH w Omedze-B do roku modelowego '98
JaC


Cytat:
Witam prawdopodobnie zerwał Ci sie kabelek od klocków przy tarczy, który jest połaczony z nimi bezposrednio.. wydaje mi sie, ze jezeli wykluczyłes przekażnik, bezpiecznik to jest to jedyna prawdopodobna przyczyna.. w zaleznosci od wersji Twojego auta powinienes sprawdzic to na 4 kołach... powodzenia p.s.mam ten sam problem ale jeszcze sie za to nie zabrałam

  
 
CZesc mam ten sam problem ze swieceniem ABS ale co zrobic w wypadku gdy nie ma pinow E J K w zlaczu kontrolnym jak w takim wypadku przetestowac ABS?
  
 
Witam
w pierwszej kolejności należy sprawdzić oporność czujników przy kołach.
miernikiem-omomierzem sprawdzić każdy po kolei,( wygodniej zdjąć koło-przód i odpiąć wtyczkę zamocowaną od wewnątrz a tylne czujniki można rozłączyć wchodząc pod samochód-wtyczki są na tylnym moście ) opór powinien być w każdym taki sam.nie można podać jaki ponieważ w zależności od rocznika każdy może mieć inaczej.(moja Omega A 93 ma w tej chwili 1,568 kilooma ale uwzględnić też nalezy zużycie)a nowy czyjnik kosztuje ok 360 zł/sztuka.i nie znam jego oporności.
  
 
Ponownie witam
czasem nawala tez przekażnik są trzy:
1.jest pod pokrywą silnika lewym rogu przy szybie-patrząc od strony kabiny
2.i 3. są umieszczone przy pompie ABS ale pod pokrywą plastikową pompy więc dostęp jest utrudniony
  
 
Cytat:
2005-01-27 19:15:24, GrzegorS pisze:
Ponownie witam czasem nawala tez przekażnik są trzy: 1.jest pod pokrywą silnika lewym rogu przy szybie-patrząc od strony kabiny




Masz na myśli ome A czy B?

Pytam bo po wymianie sterownika w mojej (B) nadal nie działa ABS i CT. A tu mnie zaskoczyłeś jakimś nowym przekaźnikiem.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
prawdopodobnie zerwał Ci sie kabelek od klocków przy tarczy, który jest połaczony z nimi bezposrednio..

skąd to stwierdzenie
cz.zużycia nie ma nic wspólnego z abs
  
 
Witam
pisałem o przekaźnikach w omedze A bo taką mam i sprawdzałem ,ale najczęściej (co potwierdzają mechanicy w serwisie Opla)wysiada któryś z czujników w kole
  
 
Pomierz najpierw czujniki - tak jak już było wspomniane. Jeżeli masz dostęp do oscyloskopu to podłacz go równolegle do czujki i kręć kołem - powinna się pojawiś sinusoida (im szybciej pokręcisz tym większa amplituda!). Jeżeli okaże się, że czujniki są OK to warto sprawdzić przekaźnik od zasilania sterownika ABS. Znajduje się on pod podszybiem kierowcy pod plastikową osłonką! Bardzo często się on uszkadza - ale jest do naprawienia. Przyczyną niesprawności jest jakieś mikropęknięcie na lucie i naprawa polega na poprawieniu lutów. Warto też przypomnieć sobie czy ABS na początku nie psuł się okresowo - tzn. czy czasami nie było źle a czasami dobrze - to sugeruje nam że mamy do czynienia z zimnym lutem! Kolejny etap to kable z czujników do sterownika. Starownik znajduje się pod siedzeniem kierowcy. Pozostają jeszcze przekaźniki przy pompie ABS. Jeżeli to sprawdzicie i nie pomoże to napiszcie będziemy kombinować dalej!

Powodzenia
  
 
Sory że zaczołem nowy wątek dot. ABS ale widzę że inni też mają ten problem .Mój mechanik (trzeci z kolei) oczywiście nie znalazł usterki -brak djagnozy z komputera . Zostawiłem auto na jeden dzień i znalazł dwa czujniki które raz działają, raz nie ,wynik uszkodzenie czujnika (przebicie na mase w zależności od warunków pogodowych ) . I zgadzało by się jak jest wszystko zamarznięte lu sucho to jest ok a wystarczy trochę ciapy na drogach i już jazda od nowa . podobno niema szans tego naprawić w momencie wyciągania czujnika zostaje on uszkodzony a nowe kosztują od 260zł właśnie zbieram kase tylko pytanie czy wszystkie czujniki są takie same do wszystkich omeg A ,bo tarcze przednie są większe podobno hamulcowe? .Wiem że czujniki są mocowane w piscie ale wole zapytać . nie proponuję kupna ze szrotu no chyba że gość da gwarancję lub jakiś termin do zrotu .