Pompa wspomagania kierownicy-części składowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco



1-nakrętka 2-podkładka sprężynująca 3-koło pasowe 4-seger 5-łożysko-6203DA 6-zimering-20/36/7 TC 7-wałek pąpy 8-korpus-YOUNG SHIN 9-sprężyna dociskowa 10-przegroda wewnętrzna +oring większy 11-oring mały 12-wewn mechanizm tłoczący+dekiel tylny 13-śróby skręcające pąpe . Tak wygląda moja pąpa przygotowana do składania.Wcześniej rozsypało się łożysko co zniszczyło zimering ,przez co powietrze dostało się doukładu obiegu płynu wspomagania.Uniosły się pary i dymy z maski bo spieniony płyn wylatywał ze zbiorniczka wyrównawczego na gorący silnik i kolektor. Z gaśmicą w pogotowiu jechałem 1,5 godz w korku-koszmar! Naprawa przy własnej robociżnie-zimering-5zł,łożysko-10 zł,silikon wys.tęp.-wydębiłem za friko,no i płyn-olej fluide ATX-25.30(jeśli to ten co trzeba?)
  
 
Więc mamy nowatorski temat do działu sam zrobię. przydało by sie wicejej informacji tj. rozmiar łożyska, uszczelniacza.
  
 
Cytat:
2006-09-06 00:38:12, DENWER pisze:
Więc mamy nowatorski temat do działu sam zrobię. przydało by sie wicejej informacji tj. rozmiar łożyska, uszczelniacza.


A Korber Klober siem i tak zabije że to dopiero tera taki wontek ujrzał światło dzienne
  
 
Cytat:
2006-09-06 00:41:29, bogdan1 pisze:
A Korber Klober siem i tak zabije że to dopiero tera taki wontek ujrzał światło dzienne



no właśnie......

.. qrde muszem w tym tygodniu w końcu zmienić tą moją pompę...

ale jk nie mnie to przyda się na pewno innym
  
 
Witam .
A czy pompa w 1.8 jest taka sama jak w 1.5 ?
  
 
Cytat:
2006-09-06 07:28:06, tomtu pisze:
Witam . A czy pompa w 1.8 jest taka sama jak w 1.5 ?


Dlaczego pytasz, przecież kolega ma silnik 1.8. To raczej trzeba zapytać, czy w 1.5 jest taka sama pompa jak w 1.8/2.0. Myślę że bydowa będzie podobna.
Gafcio, napisz czy po złożeniu pompy wszystko działa OK.

AAA, przydałby sie mały opisik demontażu pompy, jak można prosić.

[ wiadomość edytowana przez: AsterixGal dnia 2006-09-06 08:28:44 ]
  
 
1,5 i 2,0/1,8 mają różne pompy.
  
 
Właśnie wróciłem z garażu-poskładałem całość bez problemacji.Odpaliłem,pojeździłem i zostawiłem na chodzie na czas składania części i narzędzi-jakieś pół godziny.Wszystko OK. W związku z prośbą o opis :Rozpoczynamy od zdjęcia obudowy filtra pow. wraz z orurowaniem.Następnie zdjąć pasek wielorowkowy- tj napinacz(rolka na dole)docisnąć stylem drwenianym w dół i tak trzymając ,sposobem zdjąć pasek z koła pasowego.Odkręcić górny wąż(dolnego nie) iodkręcamy pompe.Pomiędzy kołem pas.są dwa otwory ,przez które odkręca się korpus pompy kluczem sztorcowym-13(długie).Wyciągamy i kluczem 16(taki "skośny "myk)odkręcamy cieńszy wąż (ten do przekładni kier.) otwory po śróbach moc.wkłada się dwa pręty (śróbokręty)i odkręcamy koło pas. i śróby od dekla tylnego (uwaga na wylatujące łopatki pompy).wałek i łożysko wybija się w kier. koła pasowego po zdęciu segera.I gotowe-składamy w odwrotnej kolejności .POWODZENIA
  
 
Dzięki za opis. W mojej pompie prawdopodobnie łożysko dogorywa, słychac charchotanie i praktycznie przy każdym odpaleniu silnika ślizga się pasek (silnik 1,5). Łożyska w alternatorze były wymienione (w zimie) ale nic się nie poprawiło po wymianie.

Co do płynu w układzie wspomagania, to ja mam obecnie zalany Mobilem do przekładni, ale wg mnie jest on chyba lekko za rzadki.
  
 
No wlaśnie mi też rzęzi jak kręce kółkiem na postoju i jak odpalam to pasek świszcze....A czy w 1,5 też można tą pompę tak rozdrobnić ??? bo ponoć jest "nierozbieralna"...Napiszcie proszę jeszcze do czego jest ta kulka w obudowie pompy (smar czy co) bo nie mogłem znależć w książce...
  
 
Cytat:
2006-09-07 09:35:14, rafalko pisze:
No wlaśnie mi też rzęzi jak kręce kółkiem na postoju i jak odpalam to pasek świszcze....A czy w 1,5 też można tą pompę tak rozdrobnić ??? bo ponoć jest "nierozbieralna"...Napiszcie proszę jeszcze do czego jest ta kulka w obudowie pompy (smar czy co) bo nie mogłem znależć w książce...



to świszczenie to raczej siorbanie zaworów sterujących przepływem płynu w samej maglownicy. Jak nie masz pewności to zdejmij pasek alternatora/wspomagania i jeśli koło pompy daje się lekko obracać to raczej nie ślizga się na nim pasek.
Na to siorbanie ponoć pomaga wymiana płynu, ale nie sprawdzałem (też mi siorbie)
  
 
Czasami odgłosy grzechotania mogą wychodzić ze sprężarki klimatyzacji -jeśli jest.Przyczyną może być i to bardzo prawdopodobną wyrobione łożysko na naciągaczu paska wielorowkowego(ok.180zł po starej cenie).naciąg ten o ile wiem-bo niedawno wymieniałem jest nie rozbieralny(przez mechaniorów)Po zdjęciu paska łatwo można sprawdzić luzy na łożyskach-pompy ,naciągu paska i alternatora.Jeśli są pipnowe ,z luzem i wachliwe to są do wymiany,niezależnie od przebiegu.Te sprawy można zrobić samemu i nie jest to skąplikowane technicznie(patrz opis mont.pompy).Reszte usterek silnika zlecił bym fachowcom.
  
 
A tak jeszcze na dokładkę wspomnę , że początkowym objawem wyrobienia zimeringa pompy jest przedostawanie się powietrza do układu(piana zamiast cieczy)-można wtedy zaobserwować spadek mocy pompy i delikatne drgania kierownicy przy małych(zwłaszcza) prędkościach np 20-30km.Jeśli koła są OK to może być pierwszy sygnał ,że coś trzeba oblukać.
  
 
Po przejechaniu 1000 km. wszystko jest w porządku.Nie ma wycieków.Pompa pracuje cicho,a kierownica chodzi lekko.Odezwę się po 5000 km.
  
 
5000 km przejechane na pompie i wszystko super.Cicho, sprawnie i bez wycieków ,bez ubytków płynu itp.
  
 
Pisze na goraco, dzis rano odpaliłem auto i słychac było jakiś dziwne rzężenie z silnika, zwłaszcza na niższych obrotach. Jeździłem cały dzien, ale nie ustępowało. Podniosłem maskę i widzę:

czyli jakis wyciek z pompy wspomagania (chyba). Skojarzyłem, że od jakiegoś czasu - około miesiąca - zdarza się, że czasami ciężej mi się skręca, ale po jednym, dwóch zakrętach wszystko wraca do normy.
Poziomu płynu do wspomagania nie sprawdziłem.
Czy mozna z tym jeszcze pojezdzic, czy raczej wymiana (nowa 160zl Allegro)
  
 
Poziom płynu ok, czy nikt nie poradzi...?
  
 
Trochę odświeżę kotleta czy jakoś tak. Szukałem ale nic nie znalazłem . Dziś zaczęło mi coś chrobotać, trzeszczeć i gwizdać w okolicach alternatora i pompy wspomagania. Jutro po pracy zdejmę pasek w celu dokładniejszej weryfikacji takowego stanu rzeczy. Moje pytanko za 100 punktów: Czy pompa wspomagania w silniku 1,5 jest rozbieralna, czy istnieje możliwość wymiany łożyska? Coś mi najbardziej pasuję, że za te trzeszczenie odpowiada pompa więc pytam.
  
 
Więcej informacji na temat pompy znajdziecie w książce serwisowej,tom II str380.
  
 
Super. Dzięki za info, ale skąd taką książkę wziąć?