Problem z pierwszym biegiem wnetylatora

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam.
Mam problemi z tzw pierwszym biegiem wentylatora chlodnicy. Poczytalem troche o tym na forum i mam pytanko. Mam u siebie 2 wentylatory: jeden duzy (widac go od strony silnika) drugi maly (znajduje sie na przodzie chlodnicy, widac go po polozeniu sie pod autem). Ten duzy wentylator zalacza sie dopiero jak na skali temperatury wskazowka jest miedzy polowa a nastepna kreska, mniej wiecej w 3/4 skali. Pierwszego biegu jak by nie bylo...i tera zmoje pytanie. Wiem ze moze odopowiadac za to rezystor R8 i gdzie ten KUR..Hujek jest?nie moge go znalezc i mam wkurwa!! Teraz moje drugie pytanie...po co jest ten drugi maly wentylator (jest przy nim odpieta zlaczka zasilania i po podlaczeniu przy wlaczonym silniku nie kreci sie)
dzieki.
  
 
Cytat:
2006-04-21 12:13:05, papciak pisze:
witam. Mam problemi z tzw pierwszym biegiem wentylatora chlodnicy. Poczytalem troche o tym na forum i mam pytanko. Mam u siebie 2 wentylatory: jeden duzy (widac go od strony silnika) drugi maly (znajduje sie na przodzie chlodnicy, widac go po polozeniu sie pod autem). Ten duzy wentylator zalacza sie dopiero jak na skali temperatury wskazowka jest miedzy polowa a nastepna kreska, mniej wiecej w 3/4 skali. Pierwszego biegu jak by nie bylo...i tera zmoje pytanie. Wiem ze moze odopowiadac za to rezystor R8 i gdzie ten KUR..Hujek jest?nie moge go znalezc i mam wkurwa!! Teraz moje drugie pytanie...po co jest ten drugi maly wentylator (jest przy nim odpieta zlaczka zasilania i po podlaczeniu przy wlaczonym silniku nie kreci sie) dzieki.



Podejrzewam że masz pierwszy bieg. Dlaczego myślisz że go nie masz?
Chyba masz klime, skoro masz dwa wentylatory. Przy włączonej klimie pracują one na pierwszym biegu. Drugi bieg włącza sie w espero niezwykle rzadko, u mnie chyba nigdy sie nie włączył.
Można w serwisie wymusić włączenie drugiego biegu w celach testowych. ponadto kiedy włożysz zworkę w złącze diagnostyczne również powinien włączyć się drugi bieg.
A czemu nie działa dodatkowy wentylator? Pewie jest popsuty, spalony.
  
 
a dlatego mysle ze nie mam pierwszego biegu...o wskakowka BARDZO ZADKO podchodzila na 3/4 skali...trzymala sie okolic polowy skali ( z tego co wiem, pierwszy bieg wlasnie wtedy sie wlacza), a teraz za kazdym razem kiesy stoje w korku wskazowka podchodzi pod 3/4 skali i spada...z tego wlasnie wynika moje podejrzenie.
  
 
Cytat:
2006-04-21 13:18:56, papciak pisze:
a dlatego mysle ze nie mam pierwszego biegu...o wskakowka BARDZO ZADKO podchodzila na 3/4 skali...trzymala sie okolic polowy skali ( z tego co wiem, pierwszy bieg wlasnie wtedy sie wlacza), a teraz za kazdym razem kiesy stoje w korku wskazowka podchodzi pod 3/4 skali i spada...z tego wlasnie wynika moje podejrzenie.



U mnie wskazówka w normalnej jeździe stoi milimetr nad środkową kreską. Gdy jest ciepło i stoję w korku wskazówka podchodzi do około 3/4 skali i włącza się wentylator skutecznie obniżając temperaturę.

Wcześniej wskazówka ci nie podnosiła się, bo było chłodno. Im cieplej tym częściej będziesz doświadczał wzrostu temeratury - nie ma sie czym przejmować.
  
 
no dobra....a kto z Was wie....gdzie jest ten rezystor ktory odpowiada za wlaczenie sie pierwszego biegu wentylatora?
  
 
Witam szanownych klubowiczów,sorry,że sie podepne pod ten wątek,ale ja mam jeszcze gorzej.Otóż mój wentylator włącza się na wolnym biegu dopiero wtedy,gdy wskazówka jest dwa milimetry od czerwonego pola.Troche zchodzi i potem znowu w góre.Tak się dzieje tylko w korkach jak jest cieplo.Czy to ten czujnik od wskażnika??POMOCY?? Espero 1.8 GAZ "97 -Sosnowiec
  
 
Cytat:
2006-04-22 18:44:19, tomislaw7 pisze:
Witam szanownych klubowiczów,sorry,że sie podepne pod ten wątek,ale ja mam jeszcze gorzej.Otóż mój wentylator włącza się na wolnym biegu dopiero wtedy,gdy wskazówka jest dwa milimetry od czerwonego pola.Troche zchodzi i potem znowu w góre.Tak się dzieje tylko w korkach jak jest cieplo.Czy to ten czujnik od wskażnika??POMOCY?? Espero 1.8 GAZ "97 -Sosnowiec



Papciak - ten rezystor jest chyba obok chłodnicy na nadkolu - taki sporawy ceramiczny element.

A co do temperatury - wskaźnik na desce jest bardzo mało miarodajny, pokazuje temperaturę 'mniej więcej'

Pojedź na skaner i niech ci zbadają temperaturę przy której włącza sie wentylator. Inaczej tego sie nie da zbadać, można ewentualnie spróbować podmienić czujniki temperatury.
  
 
Panowie....napiszcie prosze GDZIE dokladnie jest ten ZASRANYYYYYYYYYY rezystor...bo szukam go i szukam i kurwicy dostaje. Nigdzie nie moge go znalesc. Jezeli bylo by foto to jescze lepiej. z gory dzieki.

pozdrawiam
  
 
jak schylisz sie pod maskę stojąc przodem do silnika, to po lewej ręce tuż obok chłodnicy znajdziesz prostokątny ceramiczny, biały element. Wydaje mi się, że to jest właśnie rezystor. U mnie jest to zlokalizowane dokładnie tam gdzie napisalem. Być może w starszych wersjach espero jest on gdzie indziej.