| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2006-08-13 09:21:59 Witam
Panowie doradzcie coś bo mi już ręce opadają. Problem przedstawia się następująco: Moja bestia zaczyna coś świrować, straciła moc i kopci jak stary traktor, ale dzieje się to to troszkę w dziwny sposób. Raz jest wszystko w porządku a raz jej coś odbije dostaje muła i kopci na czarno, myślałem że to wtrsyki ale były niedawno robione końcówki, pompa wtryskowa też. Zabrałem się raz za demontaż wtrysków ale po zdjęciu kolektora okazało się że nie mam odpowiedniego klucza. A teraz najciekawsze - odłączyłem i ponownie podłączyłem kabelek od wtrysku sterującego poskładałem wszystko do kupy i wszystko gra, moc jest, nie ma mowy o kopceniu. I tak było przez około miesiąc i znowu się popierniczyło, zmieniłem nawet wtyczkę od wtrysku sterującego bo myślałem że nie łączy, wykręcałem świece żeby sprawdzić i co ciekawe po tym zabiegu (tzn wyciągniecie świec i wtrysku sterującego po odpaleniu silnika mam check engine- no myślałem że mnie trafi). Zgadnijcie co pomogło - opięcie i wpięcie wtrysku sterującego. Obstawiam, że jest to problem raczej natury elektrycznej - coś musi być zj...ne w listwie pod wtryskami ale jak to sprawdzić ?? Teraz jest tak, że niby jest ok ale jak się przejedzie kawałek - tak ok 1km - to znowu zaczyna mulić i kopcić. Już naprawdę nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny takiego zachowania. Będe wdzięczny za wszelkie sugestie. Pozdrawiam. Właśnie zczytałem kody i są trzy błędy - 74,82,92. Jeśli chodzi o 74 to dziwne bo to za wyskokie napięcie na przepływomierzu a ja takiego nie posiadam - 82- za niskie napięcie na 2 wtrysku i 92 dotyczy czujnika położenia wałka rozrządu czego też ponoć nie ma w tym modelu i tez odnosi się do wtrysków - więc obstawiam że jest to błąd elektryki - wtrysk sterujący sprawdzony miernikiem i opornośc jest ok. Musi to być chyba coś w tej listwie tylko jak do tego dojść ?? [ wiadomość edytowana przez: adamson dnia 2006-08-13 14:03:30 ] |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-08-16 10:26:05 Juz to napisalem mu na priv. 74 to nie przeplywomierz a czujnik temperatury powietrza doladowanego ktory znajduje sie dokladnie w miejscu gdzie opisal guuma (tyle ze to jest NAD pompa wtryskowa)
74- temperatura powietrza doładowującego za niska, napięcie powyżej 4,98V - zwarcie z napięciem lub przerwa A napisalem na priv jako ze nie znam calkowitej odpowiedzi na rozwiazanie problemu ![]() |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2006-08-16 15:13:31 OK Panowie sprecyzujmy bo "guuma" pisze że czujnik ciśnienia powietrza doładowujacego podłączony weżykiem do kolektora a "chemik333" pisze o czujniku temperatury powietrza doładowującego który jest umieszczony bezposrednio w kolektorze - to może być przyczyna tego że autko muli zgodzę się (kiedyś przełożyłem czujnik temperatury od takiego samego silnika ale wyciągniętego z BMW bo stary był troszkę jakby podtopiony) ale to że kopci to wg mnie na bank kwestia tego błędu 82 czyli wtrysków ale jak już pisałem były robione pompa też i wszystko grało ok 3 miechy a teraz zaczęły się te jaja. Coś musi być posrane z tą elektryką silnika bo jak poruszam tą wtyczką to jest chwilę ok. Ciekawe jest to że jak wcisnę gaz na P do nie kopci przy zmianie na D lub jak wrzucę wsteczny albo jak włącze klimę to wtedy kopci strasznie - przy obciążeniu nie wyrabia. Zastanawiam się czy nie kupić całej elektryki w dobrym stanie bo moja po porzednich właścicielach w paru miejscach wygląda jakby robili na niej jakieś eksperymenty znaleźli się domorośli elektrycy kurza twarz ![]() |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2006-08-16 23:30:21 Ojej no czlowieku... na obciazeniu silnika masz kompletnie inna droge ktora Ci zczytuje komputer z map bitowych wtrysku. Dlatego masz kopcenie itd. Inna dawka paliwa, inne otworzenie turbiny, inne wyprzedzenie wtrysku itd.
Co do czujnika cisnienia to masz WYRAZNY blad ktory POWINIEN wyskoczyc (jak juz Ci pisalem) ale jednak nie wyskoczyl czyli "4x . Co do czujnika temperatury masz WYRAZNY blad ktory Ci WYSKOCZYL wiec tu chyba nie ma o czym myslec. Chcesz dywagowac to wykrec czujnik i zobacz na jakims przyrzadzie (nie wiem nawet na jakim) czy dziala. To co opisuje guuma jest czujnikiem temperatury i NICZEGO wiecej. Czujnik cisnienia to kostka znajdujaca sie obok zbiornika plynu wspomagania ukladu kierowniczego. 82 wskazuje na wtrysk sterujacy (czyli ten z kabelkiem) czyli to co pisales ze masz gniazdo nie do konca kontaktujace. Popraw i zobacz roznice. Odpal 20 razy silnik i pojezdzij jakis czas (powinno sie zresetowac jezeli sie nie powtorzy) i zobacz czy jest roznica. 92 olewasz jezeli nie masz tempomatu (co tez juz Ci pisalem). Nie ma w tym wszystkim filozofii tym bardziej ze do Mariosa trafily nowe diesle i zdobycie czujnikow (nawet uzywanych) chyba nie jest problemem? ![]() |
adamson Omega B 2.5TD Kombi Rzeszów/Kosina | 2006-08-17 16:25:14 Tom_J właśnie o to mi chodziło dzięki za info o kodach musiałem kiepsko szukać że to przegapiłem - jeśli chodzi o kod 74 czujnik temperatury to masz rację problem raczej napewno leży po stronie wtyczki bo jak ściągnąłem z niej ta gumową osłonę to miom oczom ukazały się dwa kabelki które miały połamaną izolację, druty na wierzchu i dodatkowo jeszcze zalane olejem więc pewnie robiło zwarcia. Zaizolowałem je na miarę możliwości, pomęczyłem troszkę autko na podwórku i wydaje się że chyba jest w miarę ok ale i tak zamawiam właśnie u "Mariosomegos" całą wiązkę elektryczną silnika bo w mojej po porzednim właścicielu wygląda jak mumia - każda wtyczka w bandażach, kilometry taśmy izolacyjnej - ktoś miał fantazję nie powiem . Rozebrałem jeszcze kilka podobnych wtyczek i prawie w każdej połamane przewody więc wymieniam całą wiązkę i spokój. Natomiast jeśli chodzi o kod 82- obieg startu wtrysku, różnica w sygnale obrotów wału P51 i iglicy wtrysku P66, zapamiętane w następstwie - brakujące wtryski, mała ilość paliwa, uszkodzony zawór odcinający paliwa - to może byc też właśnie przyczyna tego że ta wtyczka od wtrysku też momentami prawdopodobnie nie łączy no i w baku jest najwyżej 5-7 litrów paliwa bo autko stoi w garażu - nie jeżdżę bo nie chce jej męczyć w tym stanie.
Pozdrawiam. |