205/55/16 a 195/65/15

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Miałem na lato założone opony 205/55/16 z felgami alu
Na każdej koleinie bujało autem jak chciało.
Na zime zalożyłem 195/65/15 zfelgami stalowymi.
Jak ręką odjął, nie buja i prowadzi się normalnie.

Moje pytanie:
Co jest przyczyną że na letnich dużo gorzej się jeździ.
Może to wina szerokości, może kiepskiej już jakości opon.
Może ten typ tak ma?

  
 
A jak byś założył 17 lub 18 to w koleinach mógłbyś zapomniec o kierownicy.To taka przypadlosc kolein z duzymi rozmiarami felg
  
 
Masz węższe opony zatem i opór jak i powierzchnia styku mniejsza. Masz mniejszą średnicę felgi a to nic innego jak moment w fizyce przekładający się na siły w układzie kierowniczym.........
  
 
Lepiej poszarpać sie z kierownicą No chyba ze jestes zawodowym kierowcą to inna sprawa, ale dla lanserów

Kiedyś był wątek na forum i sie "Ci bardziej doświadczeni" wypowiadali, że trzeba mieć w 100% sprawne zawieszenie i nie odczujesz różnicy pomiędzy 205/55/16 a 195/65/15.

pozdrawiam
  
 
A stało się tak dokładnie przez to, że zimówki założyłeś o większym profilu, a mniejszej szerokości, więc większą część nierówności przejmuje opona, a przy 16' profil jest już mniejszy czyli zarazem twardszy i wszystko odczuwałeś na kierownicy!!!
  
 
nie mam pojęcia jak można jeździć pontonem na 15" skoro
na 16" ledwie czuć drogę
  
 
Cytat:
2007-02-01 17:00:59, przem111 pisze:
Witam Miałem na lato założone opony 205/55/16 z felgami alu Na każdej koleinie bujało autem jak chciało. Na zime zalożyłem 195/65/15 zfelgami stalowymi. Jak ręką odjął, nie buja i prowadzi się normalnie. Moje pytanie: Co jest przyczyną że na letnich dużo gorzej się jeździ. Może to wina szerokości, może kiepskiej już jakości opon. Może ten typ tak ma?



Hehe, dziwne.

Ja mam 205/50/17 i nie buja...

Sprawdz zawieszenie, szczegolnie przod. Czy luzow nie ma.