MotoNews.pl
  

Problemy z nienagrzewajacym sie silnikiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam mam problem bo nie chce mi sie nagrzewac silnik, temperatura nie podnosi sie wyzej niz 0,5cm nad biale pole ( no chyba ze stoje w korkach to dochodzi nawet do max)Po zaslonieciu chlodnicy podnosila sie prawie ma max troszke dlugo to trwalo bo musialem przejechac jakies 8km.
wiec teraz pytanie czy jak mam taki problem to na 100% jest to termostat?
pozdrawiam i dzieki
  
 
Na 90%
  
 
Na 100% termostat. Miałem takie same objawy, całą zimę marzłem nwet w korku bo po puszczeniu płynu chłodzącego do nagrzewnicy silnik szybko się wychładzał. A teraz po wymianie natychmiast mam saune w samochodzie a po 2 km wskazówka jest już w połowie skali i dopóki się nie zatrzymam w korku to pięknie trzyma ten poziom.
  
 
Nie można powiedzieć, że jest to na 100% termostat. U siebie wyminiłem termostat na funkiel nówkę nieśmigankę i nie grzał się tak samo jak przed wymianą.

Wcelowałem w te 10%, o których Prezes wspomniał. Poczytaj wątki o obudowie termostatu.
  
 
No dobrze, poprawię się. U mnie był to na 100% termostat i zdiagnozowałem to za pomocą kilku postów wyszukanych na forum.Wymontoqałem termostat i okazało się że jest cały czas otwarty.Wymieniłem i jest ok. A Prezes, jak to Prezes. Ma zawsze rację
  
 
Ja miałem to samo - na miescie nie mialem szan zagrzac go powyzej polowy stojac w korku - zimno bylo, na trasie z calkowicie zaslonieta chlodnica max to 1/4. Po wymianie - normalna temp mam po 2-3min. Koszt termostatu to 40zl wiec duzo to nie jest a bedziesz wiedzial od razu czy szukac dalej.
  
 
termostat , koszt 36zł Motokraft.
  
 
lipa wymienilem termostat i jest nadal to samo ;(
rzewody doprowadzajace do chlodnicy nagrzewaja sie stopniowo wiec chyba caly czas jest obieg na chlodnice.
Jakie moga byc jeszcze przyczyny?
  
 
pomimo , że termostat nowy to ( wiem po sobie jeden drugiemu nie równy)
polecam test na ugotowanie termostatu w garnku z wodą i obserwacje czy w ogóle działa
opisane objawy nie dogrzania to tak jak prezes pisał 90 % na mój gust 100 % ( nie znam 10 % które odpowiadałyby za taki stan) no moż e jakiś syf w gniezdzie termostatu ???
  
 
stray termostat zagotowalem i sie otwieral.
moze czujnik temp jest padniety i zle wskazuje?
jak sprawdzic na zimnym silniku czy idzie plyn na chlodnice? (moze poprzez sciagniecie przewodu tego przy termostacie i odpalenie autka?)
  
 
Jakiś czas temu pisaliśmy o słynnej kulce - zaworze odpowietrzającym układ chłodzenia w obudowie termostatu...
Efekt jest taki, że termostat jest ok, czujnik też, a silnik nadal niedogrzany....
  
 
czujnik - -a co na to nagrzewnica ?
dmucha ciepełkiem ?? a wiatrak na chłodnicy sie włącza ??? ( o ile masz tak ze jest osobny na rurze - nie wie czy u ciebie jest tak ja k u mnie - ( ja tak mam)
( nie wiem czy w innych MK czy innych silnikach jest ten sam patent)
  
 
Wszystkich, którzy mają silniki CVH i problem z temperaturą, a zwłaszcza tych co wymienili już termostat i nie pomogło zachęcam do bliższego obejrzenia obudowy termostatu. OPIS (niestety zdjęcia widoczne dopiero po zalogowaniu)

[ wiadomość edytowana przez: edis4 dnia 2007-03-23 14:32:57 ]
  
 
ja tez wymieniłem termostat i nic nie dało :/ to zasadziłem karton na połowe chłodnicy, smigałem na tym rok nawet w lecie nie bylo najmniejszych problemów no i temperatura zawsze byla w normie
  
 
Cytat:
2007-03-23 14:30:24, edis4 pisze:
Wszystkich, którzy mają silniki CVH i problem z temperaturą, a zwłaszcza tych co wymienili już termostat i nie pomogło zachęcam do bliższego obejrzenia obudowy termostatu. OPIS (niestety zdjęcia widoczne dopiero po zalogowaniu) [ wiadomość edytowana przez: edis4 dnia 2007-03-23 14:32:57 ]


calkiem niezla lektura tyle tego przeczytalem ze juz sam nic nie wiem
u mnie jak wyciagnolem obudowe termostatu to cos stukalo w srodku wiec chyba kuleczka jest.
  
 
Cytat:
jak sprawdzic na zimnym silniku czy idzie plyn na chlodnice? (moze poprzez sciagniecie przewodu tego przy termostacie i odpalenie autka?)


BArdzo latwo. Na zimnym silniku przejezdzasz jakies 500m i jesli chlodnica ciepla to termostat nie trzyma.
  
 
UP
  
 
Żeby sprawdzić czy zawór jest sprawny, musisz użyć latarki. Mnie też coś grzechotało, a okazało się, że kulki nie ma.

Skoro wyjąłeś już tą obudowę - możesz na próbę zakleić ten kanał i sprawdzić czy jest różnica. Silikon zawsze można usunąć, choć w tym wypadku nie zaszkodzi zatkać ten kanał odpowietrzający. Układ i tak odpowietrzy się w momencie otwarcia termostatu...

PS. u mnie definitywnie problem skończył się po tym zabiegu, a zabieg miał miejsce ponad 14 miesięcy temu...

[ wiadomość edytowana przez: edis4 dnia 2007-03-26 13:44:23 ]
  
 
Podepnę sie pod temat. Ile czasu powinno trać nagrzewanie sie silnika do 90*C ? Jaki dystans trzeba pokonać lub ile musi chodzić na biegu jałowym?
  
 
Cytat:
2007-03-27 11:03:54, martita182 pisze:
Podepnę sie pod temat. Ile czasu powinno trać nagrzewanie sie silnika do 90*C ? Jaki dystans trzeba pokonać lub ile musi chodzić na biegu jałowym?



na to nie ma normy, zalezy jakie warunki, - jaka temp zewnetrzna, jakie obciazenie silnika itd... u mnie z reguly 4-5km wystarcza