Pytanie za 100 punktow(Ekonomizer a spalanie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kto mi odpowie czy ekonimizer w BMW e34 z 1991r (auto przerobione na gaz - nie sekwencja ale opcja na wtrysk) pokazuje takze aktualne spalanie gazu na 100km?? czy na gazie ekonomizer pokazuje faktyczne spalanie gazu?? czy moze troche trzeba dodac do tego co wskazuje??
  
 
U mnie w E36 z M43 pogazuje ile aktualnie spala gazu.
  
 
  
 
a jakie to ma znaczenie
  
 
Raczej orientacyjne. Po to wogóle jest ten ekonomter.
  
 
Cytat:
2005-09-25 19:11:43, Wielebny pisze:
U mnie w E36 z M43 pogazuje ile aktualnie spala gazu.


skąd ta pewność? zrub sobie test, jedz na drugim biegu z prędkością silnika ok2000 obr/min i spójż na ekonomizer, pojedz z taką samą prędkością obrotową(2000obr/min) na biegu piątym i już przy zdecydowanie wyższej prędkości ekonomizer wskazuje tyle samo. i już wiesz ,że ekonomizer pokazuje (między innymi) jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym na odpowiednio wyskalowanej tarczy. po założeniu gazu podciśnienie jest większe przez zwężke w mikserze i stąd wynikają wyższe pomiary tego użądzenia.
  
 
Cytat:
skąd ta pewność? zrub sobie test, jedz na drugim biegu z prędkością silnika ok2000 obr/min i spójż na ekonomizer, pojedz z taką samą prędkością obrotową(2000obr/min) na biegu piątym i już przy zdecydowanie wyższej prędkości ekonomizer wskazuje tyle samo. i już wiesz ,że ekonomizer pokazuje (między innymi) jakie jest podciśnienie w kolektorze ssącym na odpowiednio wyskalowanej tarczy. po założeniu gazu podciśnienie jest większe przez zwężke w mikserze i stąd wynikają wyższe pomiary tego użądzenia.

jakie podciśnienie co ty piszesz . to co ci wskazówka pokazuje jest pochodna kilku rzeczy min. obrotow prędkości , danego przełożenia, połozenia przepustnicy i to oblicza komp a nie jakieś podciśnienie
  
 
Może i tylko podciśnienie, ale zwróć uwagę, że na piątym biegu to podcisnienie jest inne niż np. na drugim, bo jest pochodną obciążenia.
Mniejsze przełożenie, większe obciążenie, wieksze otwarcie przepustnicy, mniejsze podcisnienie, wiecej powietrza do silnika i więcej benzyny(albo gazu).

Na gazie na pewno będzisz miał przekłamania bo układ jest wyskalowany do benzyny. Głównie pomiar opiera się na pomiarze powietrza(a może i na innych parametrach??), a i zweżka robi swoje.

Zrób sobie teścik, jak masz dobrą instalację gazową to powinno ci autko palić ok 15% gazu wiecej niż benzyny(oczywiście objętościowo, bo wagowo to tyle samo).
Jeżeli ekonomizer pokazywał by prawidłowo na gazie to przy takich samych prędkościach i przy takim samym obciążeniu zużycie na gazie powinno być o 15% wyższe niż na benzynie.

Pewnie tak nie bedzie, sam jestem ciekaw.
Daj znać jak sprawdzisz.
  
 
jak jade na gazie to ekonomizer pokazuje wyrazniej wiecej niz na benzynie
  
 
dla mnie na gazie pokazuje tyle ile auto naprawde spala sprawdziłem w trasie
  
 
Ja to zrobiłem tak ze jadąc na gazie ok 120 -130 km/h przy okrotach ok 3,4 spalanmie gazu było na poziomie ok 12 l zaś nic nie manipulując z gazem przełączamna benzynke predkość sie nie zmniejsza zaś wskaźnik ekonimizera pokazuje ok 10. I jest to ok bo gazu załaduje max jakies 36 litórw i na tym robie jakieś 280 kmów czyli 36 : 280 = 0.1285 i to razy 100 daje nam 12,85 czyli średnmio tyle ile pokazuje ekonomizer i wszytko gra jak dla mnie.
  
 
Cytat:
2005-09-25 20:59:55, hz10 pisze:
jakie podciśnienie co ty piszesz . to co ci wskazówka pokazuje jest pochodna kilku rzeczy min. obrotow prędkości , danego przełożenia, połozenia przepustnicy i to oblicza komp a nie jakieś podciśnienie


jak dla mnie to Hz10 ma racje, bo jakim cudem jak mi sie wyłaczy prędkościomierz to przestaje działac ekonomizer????

Następnym razem jak dasz taki tytuł tematu, wątek zostanie USUNIETY. Przeczytaj zasady forum


[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-09-26 11:19:00 ]

[ wiadomość edytowana przez: Jeztom dnia 2005-09-26 11:20:10 ]
  
 
A o co tu się sprzeczać zrób sobie teścik, ale przy różnych prędkościach i na różnych biegach i będzie wszystko jasne.

I daj znać jakie efekty, może żeczywiście pomiar jest w miarę precyzyjny, bo skoro zużywa więcej gazu to i więcej powietrza(a inne mierzone parametry są bez zmian)

Jak to HZ "jakie to ma znaczenie" przecież po coś ten ekonomizer jest.
  
 
u mnie jest bez rużnicy na kturym biegu jade, jak mam ok 2000obr/min i nic nie robie z gazem(nie dociskam, nie ujmuje) to zawsze pokazuje ok8l/100. a myśle ,że po przejechaniu 100km na 2gim biegu spali zdecydowanie więcej niż 8l. napisałem , że między innymi podciśnienie,a nie tylko ono.dla tego nie mieży gdy stoisz, bo czyta też z TPS-u, który ma tylko 3położenia. jeśli nie jest to zmieniony podciśnieniomież, to dla czego w audi fachowa nazwa użądzenia kture dostarcza informacje do ekonomizera nazywa się vacuometr? w bmw działa to bardzo podobnie. następne pytanie: na jakich elektronicznych cudach działa on w e30tkach gaznikowych lub td, które elektroniki w układzie zasilania nie mają wogule. niewiem HZ10 skąd te cudowne komputery wiedzą na jakim jedziesz biegu(w manualu),lub jak masz wcisnięty gaz jeśli są tylko 3 zakresy położenia przepustnicy(TPS), a wystarczy drgnąć gazem i już innaczej pokazuje, a może mieży obciążenie licząc naprężenia na wale napędowym . nie nabijaj się HZ10 bo to bardzo nie ładnie i wiele o tobie świadzczy.
  
 
krzysiek77, bardzo mieszasz i piszesz nieprawdziwe rzeczy.
Kilka uwag do twojej wypowiedzi:
- TPS w M50 jest już nowszej konstrukcji, i posiada potencjometr,
3-pozycyjne czujniki były stosowane w starszych silnikach
- do obliczenia zużycia paliwa na 100 km nie jest potrzebna informacja o przełożeniu, natomiast wymagana jest informacja o prędkości pojazdu
- w silnikach gaźnikowych rzeczywiście jedyną możliwością określenia chwilowego zapotrzebowania na paliwo jest pomiar podciśnienia i prędkości obrotowej
- w silniku z elektronicznie sterowanym wtryskiem, informacja o chwilowym zapotrzebowaniu na paliwo jest przecież podstawową informacją dla właściwego sterowania wtryskiwaczami, i właśnie ta informacja w połączeniu z prędkością obrotową silnika oraz prędkością pojazdu jest podstawą do obliczenia wartości, którą pokazuje wskaźnik chwilowego zużycia paliwa
  
 
Cytat:
niewiem HZ10 skąd te cudowne komputery wiedzą na jakim jedziesz biegu(w manualu),

a juz tłumacze ano w taki sposób że impulsy z przekładni głównej są dostarczane do komputera, taksam jak obroty wału korbowego komp majac te dane wie na którym biegu jedziesz
ps. nie nabijam sie tylko sie troche uśmiałem że nie wiesz czym jeździsz jak cie to uraziło to SORRY
  
 
u mnie ekonom pokazuje mniej na gazie niz na bezynie mimo ze spalanie jest nieco wieksze[ok 1,5 l]
  
 
Cytat:
2005-09-26 19:26:59, zyggy pisze:
krzysiek77, bardzo mieszasz - w silnikach gaźnikowych rzeczywiście jedyną możliwością określenia chwilowego zapotrzebowania na paliwo jest pomiar podciśnienia i prędkości obrotowej - w silniku z elektronicznie sterowanym wtryskiem, informacja o chwilowym zapotrzebowaniu na paliwo jest przecież podstawową informacją dla właściwego sterowania wtryskiwaczami, i właśnie ta informacja w połączeniu z prędkością obrotową silnika oraz prędkością pojazdu jest podstawą do obliczenia wartości, którą pokazuje wskaźnik chwilowego zużycia paliwa


faktycznie pomyliłem epoki, dla tego tak sie uparłem na to podciśnienie, bo w audi właśnie tak to działało.
HZ10- masz racje , nie wiem czym jeżdże-ale mnie to nie uraziło.
pzdr,
tylko dla czego pokazuje mi 8l/100km przy prędkości obrotowej 2000obr/min bez względu na jakim biegu jade. na piątce jest to realne, ale na dwójce??
  
 
Cytat:
tylko dla czego pokazuje mi 8l/100km przy prędkości obrotowej 2000obr/min bez względu na jakim biegu jade. na piątce jest to realne, ale na dwójce??

ZEPSUTY a umnie na jakim biegu nie jade to jak depne to wskazówka obja sie max zakres czyli powyżej 20l
  
 
Cytat:
2005-09-26 22:04:23, hz10 pisze:
ZEPSUTY a umnie na jakim biegu nie jade to jak depne to wskazówka obja sie max zakres czyli powyżej 20l




u mnie tez tyle ze jest to ponad 30l ;]