Wolne obroty e46

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich forumowiczów

Mam problem w mojej ślicznej. Otóż, chodzi o wolne obroty przy zimnym silniku. Ostatnio jak zrobiło sie zimno, po odpaleniu silnika zauważyłem, że obroty mi skaczą-falują, tak około 1000 obrotów.
Po rozgrzaniu jest już wszystko ok, tzn. obroty 800 i wskazówka stoi i nie skacze.
Mam do Was koledzy pytanie co to może być i jak sobie z tym poradzić.

Szukałem w poprzednich postach ale nie znalazłem nic o e46.
Dodam, że mam silnik N42 B20.

Bardzo proszzę o wskazówki i pomoc
Z góry dziękuje
  
 
Cześć,
miałem bardzo podobną usterkę. W chłodniejszy ranek obroty zaczynały falować. Wrażenie jakby silnik pracował na 3 cylindrach. Po rozgrzaniu wszystko wracało do normy.
Po podłączeniu do komputera: kilka różnych usterek. m. in. sonda.
Po wymianie sondy to samo ! Okazało się że jest pęknięty wąż. Silnik łapał lewe powietrze.
Teraz już wszystko ok.
Dobrze mieć zaufanego mechanika, bo prawdę mówiąc inny warsztat mógł (np. na podstawie komputera) wkręcić mnie w spore koszty.
Pozdrawiam
Radek
  
 
Cześć

Dzięki za odpowiedz. Poki co wszystko wrocilo do normy i jest ok. Natomiast czujnik temperatury zewnetrznej mi nagle zwariowal i pokazuje 37-50 stopni Sprawdzalem jest caly i nie wiem co mu jest.
Troche to uciażliwe, bo nie wiem jak jest na zewnatrz, ale nie o tym post a zima ma swoje uroki.
A jaki to waz byl do wymiany w Twoim przypadku?
  
 
mam silnik 2.0 m50
Mam podobne objawy, lecz występują one gdy silnik stoi na dworze, w mróz..Obroty na zimnym silniku to w granicach 1.000 tyś..wystarczy 1 min pracy silnika i wracają do normy 750
Ten typ tak ma..dodam że jest tak gdy jest zimny silnik,i gdy nie stoi w garażu
POzdrawiam
  
 
Cytat:
A jaki to waz byl do wymiany w Twoim przypadku?



Paffcio, to wąż odpowietrzający, obok pokrywy zaworów. Niestety nie znam się zbytnio na mechanice

Pozdrawiam
Radzik