LPG porada

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie czy lepiej do escorta 1.8 16v 97 wsadzić instalacje sekwencje LPG Stag 300 czy Landi?
  
 
pewnie silnik 115KM, ja mam IIgen Landi przerobiona na pierwsza (komp. padli założony jest register na śrubę) i chodzi pięknie już na drugim silniku
  
 
bLOSA sobie załóż a jak ci ta wersja nie odpowiada ,to po pierwsze najlepsza rada nie jaka instalacja a jaki gazownik ,bo to bedzie decydowało jak instalka bedzie chodzić,raczej obie zbytnio w sposobie działania się nie róznią
  
 
Jeśli masz kasę to idź w sekwencję. Instalacja mieszalnikowa jest dobra do żuka, ale w normalnym aucie to kaszana. Na sekwencji nie wiesz nawet kiedy auto jedzie na benzynie a kiedy na LPG, a jedyny problem to zbiornik, który upchać gdzieś tema.
Staraj się też wystrzegać instalatorów, którzy nie mieli styczności z Twoim silnikiem.
Ja w maju do samochodu żony wybrałem BRC i szczerze polecam. Instalka droga (3250), ale ZERO problemów plus serwis na terenie całego kraju.
Co do BLOSa to rzecz jest ok, ale przy 1,8 będzie już dławił przepływ na tyle, że jeśli masz ciężką nogę to odczujesz spadek mocy na wysokich obrotach. Z drugiej strony prosta instalacja plus BLOS to 1700-2000 zł.
Tak czy inaczej odradzam mieszalnik. Miałem przez 2 lata i 2 lata udręki
  
 
Cytat:
2008-01-03 23:31:03, przem127 pisze:
Jeśli masz kasę to idź w sekwencję. Instalacja mieszalnikowa jest dobra do żuka, ale w normalnym aucie to kaszana. Na sekwencji nie wiesz nawet kiedy auto jedzie na benzynie a kiedy na LPG, a jedyny problem to zbiornik, który upchać gdzieś tema. Staraj się też wystrzegać instalatorów, którzy nie mieli styczności z Twoim silnikiem. Ja w maju do samochodu żony wybrałem BRC i szczerze polecam. Instalka droga (3250), ale ZERO problemów plus serwis na terenie całego kraju. Co do BLOSa to rzecz jest ok, ale przy 1,8 będzie już dławił przepływ na tyle, że jeśli masz ciężką nogę to odczujesz spadek mocy na wysokich obrotach. Z drugiej strony prosta instalacja plus BLOS to 1700-2000 zł. Tak czy inaczej odradzam mieszalnik. Miałem przez 2 lata i 2 lata udręki


że co???????? dławił?????????a to nowość
  
 
z sekwencja tez tak rozowo nie jest mysle ze 2 gen ci wystarczy jak dbasz o autko
  
 
W poprzednim Escorcie miałem II gen. silnik 1,4 na pełnym wtrysku i było spoko instalka Lovato. Teraz mam 1,8 16V i idę w sekwencję. Mój typ to BRC Sequent 24, w sobotę montaż mam nadzieje, że będę zadowolony.
  
 
Tylko sekwencja wg mnie oczywiscie
  
 
Cytat:
2008-01-03 23:32:50, RemikGT pisze:
że co???????? dławił?????????a to nowość



Gwizdek w BLOSie nie wydala i LPG brakuje na wysokich. Poza tym fakt, że w BLOSie przekrój jest zmienny nie znaczy, że po całkowitym otwarciu nic nie dławi przepływu
  
 
Cytat:
2008-01-03 23:37:04, R_O_Y pisze:
W poprzednim Escorcie miałem II gen. silnik 1,4 na pełnym wtrysku i było spoko instalka Lovato. Teraz mam 1,8 16V i idę w sekwencję. Mój typ to BRC Sequent 24, w sobotę montaż mam nadzieje, że będę zadowolony.



A jaką cenę u Ciebie krzyknęli, jeśli wolno?
A instalka I klasa. Jedyny mankament to drogie wtryskiwacze, ale też podobno rzadziej padają niż inne.
  
 
Cytat:
2008-01-03 22:49:39, strychnina pisze:
mam pytanie czy lepiej do escorta 1.8 16v 97 wsadzić instalacje sekwencje LPG Stag 300 czy Landi?


Ja chcę sekwencję tylko, że mam dwóch dobrych gazowników obydwaj za instalację chcą 2600 zł tylko, że jeden robi Stag 300 a drugi Landi i dlatego jestem ciekaw, która lepsza?
  
 
Cytat:
2008-01-04 07:43:16, strychnina pisze:
Ja chcę sekwencję tylko, że mam dwóch dobrych gazowników obydwaj za instalację chcą 2600 zł tylko, że jeden robi Stag 300 a drugi Landi i dlatego jestem ciekaw, która lepsza?



ja jezdze na stagu 300 i nie ma z tym problemow

pozdro
  
 
ja bym tam wybral naszego dobrego staga ;]
  
 
Dziś byłem na przeglądzie LPG i pogadałem troszkę z gostkiem.
Twierdzi, że namawiał mnie na BRC z uwagi na sekwencyjny wtrysk benzyny w moim aucie. Auta sprzed 2000 roku zwykle nie miewają takiego wtrysku (paliwo podawane jest tylko w jednej dawce na cykl) i nie ma znaczenia jaką instalkę wtedy wkładasz (wtryskiwacze nie muszą być tak precyzyjne).
Facet twierdzi, że elektronikę lepiej brać polską, bo niezła i większość warsztatów sobie dobrze radzi z jej ogarnięciem, a i samemu coś można pomodzić. Ważne wg niego jest dostrojenie instalacji na hamowni, więc wypytaj jak robią to Twoi gazownicy.
  
 
Cytat:
2008-01-04 22:54:14, przem127 pisze:
Dziś byłem na przeglądzie LPG i pogadałem troszkę z gostkiem. Twierdzi, że namawiał mnie na BRC z uwagi na sekwencyjny wtrysk benzyny w moim aucie. Auta sprzed 2000 roku zwykle nie miewają takiego wtrysku (paliwo podawane jest tylko w jednej dawce na cykl) i nie ma znaczenia jaką instalkę wtedy wkładasz (wtryskiwacze nie muszą być tak precyzyjne). Facet twierdzi, że elektronikę lepiej brać polską, bo niezła i większość warsztatów sobie dobrze radzi z jej ogarnięciem, a i samemu coś można pomodzić. Ważne wg niego jest dostrojenie instalacji na hamowni, więc wypytaj jak robią to Twoi gazownicy.


pierwwsze słysze o takim czyms jak strojenie auta na hamowni po zalozeniu lpg ? -dziwne ,a i co do auta starszych ze niby na sekwencji nie odczuje sie takiej roznicy to tez bajki bo sekwencyjny wtrysk lpg jest bardzo precyzyjny to raz a dwa nie ingereuje w uklad dolotowy czyli nie ma tzw zwęzki

pozdro
  
 
hmm pelna sekwencja w escorcie ?
  
 
Cytat:
2008-01-03 23:55:13, przem127 pisze:
A jaką cenę u Ciebie krzyknęli, jeśli wolno? A instalka I klasa. Jedyny mankament to drogie wtryskiwacze, ale też podobno rzadziej padają niż inne.



Około 2,5k za montaż instalki Sequent 24 w "pełnej krasie" + zbiornik w kole i obiecali mi, że będzie "jakaś" promocja z uwagi na to, że to już drugi montaż w tym warsztacie. Ostatecznie ile przekonam się podczas montażu. Miałem mieć info dziś wieczorem czy jutro montaż i cisza, może się kurier nie sprawił wtedy dopiero w środę.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2008-01-04 23:46:20, Darekmk3 pisze:
pierwwsze słysze o takim czyms jak strojenie auta na hamowni po zalozeniu lpg ? -dziwne ,a i co do auta starszych ze niby na sekwencji nie odczuje sie takiej roznicy to tez bajki bo sekwencyjny wtrysk lpg jest bardzo precyzyjny to raz a dwa nie ingereuje w uklad dolotowy czyli nie ma tzw zwęzki pozdro



1. Różnicę odczujesz na 100% z uwagi na co napisałeś. Facetowi chodziło o to, że dla samochodu z wieloma wtryskami na cykl lepiej sprawdzi się instalacja z dobrymi, szybkimi wtryskiwaczami (takie są BRC). W zwykłym wielopunkcie gaz będzie wtryskiwany kilka razy rzadziej, więc wtryski mają lżej. A różnica będzie taka jak między najprostszym gaźnikiem a wielopunktem.
2. Strojenie na hamowni chyba jednak się sprawdza, bo autko żony w pewnym zakresie obrotów zbiera się lepiej na gazie niż benzynie.
Inna sprawa, że IMO dupohamownia plus doświadczony gazman powinny dać radę
  
 
Cytat:
2008-01-05 10:39:01, przem127 pisze:
1. Różnicę odczujesz na 100% z uwagi na co napisałeś. Facetowi chodziło o to, że dla samochodu z wieloma wtryskami na cykl lepiej sprawdzi się instalacja z dobrymi, szybkimi wtryskiwaczami (takie są BRC). W zwykłym wielopunkcie gaz będzie wtryskiwany kilka razy rzadziej, więc wtryski mają lżej. A różnica będzie taka jak między najprostszym gaźnikiem a wielopunktem. 2. Strojenie na hamowni chyba jednak się sprawdza, bo autko żony w pewnym zakresie obrotów zbiera się lepiej na gazie niż benzynie. Inna sprawa, że IMO dupohamownia plus doświadczony gazman powinny dać radę


to coś cię twój gazownik wkręcił bo w escortach od silnika ZETEC wszystko to sekwencje.....a były te silniki montowane już od 93r....
W rs-ie jest np półsekwencja...
od 2000r to był wprowadzany(w większości autach) system OBD...
  
 
Cytat:
2008-01-05 10:50:53, djtados pisze:
to coś cię twój gazownik wkręcił bo w escortach od silnika ZETEC wszystko to sekwencje.....a były te silniki montowane już od 93r.... W rs-ie jest np półsekwencja... od 2000r to był wprowadzany(w większości autach) system OBD...



To coś mnie nie wkręcił, bo któryś z Was stwierdził, że sekwencji w escorcie brak (nie rozmawiałem z gazownikiem i escortach nawet )
Faktem jest, że przed zakupem instalacji sporo szukałem informacji na ten temat i wtrysk LPG musi nadążać za benzyną, a czas wtrysku jednej dawki lpg jest sporo dłuższy niż pb, więc wtryskiwacze mają nielekkie życie.
Inna sprawa, że za BRC przemawia fakt, że Stag to tylko elektronika, a cała reszta będzie pochodzić z różnych źródeł. Oczywiście indywidualnie mogą to być świetne elementy, ale tylko od gazownika zależy co z tego wyrzeźbi