Zenony jeszcze raz...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie do forumowiczów,bo może ktos ma jakies doświadczenie w tej kwestii:
Chciałbym kupić xenony na alledrogo,ale takie wiecie za 200 pln...żarniki z przetwornicami i okablowaniem-H1.Jak wiadomo wystepuje wiele barw-4300K,5000K,6000K itp.Jaką wybrać żeby bylo jak najbardziej naturalne i zblizone do "prawdziwych"ksenonów?
Pomijam kwestie legalności i wpływu na innych uczestników ruchu-oczytałem sie juz sporo na ten temat-oczywiście sporo za jak i przeciw...
  
 
Cytat:
2009-03-26 00:03:08, leszek_espero pisze:
Chciałbym kupić xenony na alledrogo,ale takie wiecie za 200 pln...żarniki z przetwornicami i okablowaniem-H1.Jak wiadomo wystepuje wiele barw-4300K,5000K,6000K itp.Jaką wybrać żeby bylo jak najbardziej naturalne i zblizone do "prawdziwych"ksenonów?



Żadnej. Za te pieniądze nie kupisz produktu markowego, a jedynie podróbkę z kraju gdzie się robi dużo i tanio. Nie bardzo rozumiem dlaczego chcesz takie żarówki zastosować. Jeśli chcesz podnieś walory użytkowe i estetyczne swojego samochodu to zainwestuj w porządny zastaw ksenonów markowego producenta. Jeśli nie chcesz inwestować to lepiej nic nie zmieniaj. To taki trochę tuning na siłę.

Cytat:
2009-03-26 00:03:08, leszek_espero pisze:
Pomijam kwestie legalności i wpływu na innych uczestników ruchu-oczytałem sie juz sporo na ten temat-oczywiście sporo za jak i przeciw...



Chciałem zauważyć, że droga nie jest twoją prywatną własnością i poruszają się nią też inni użytkownicy. Czy zastanawiasz jak czuje się gość z przeciwka oślepiony Twoimi pseudoświatłami. Jest to niebezpieczne. Ale co tam, przecież Ty jesteś najważniejszy.
  
 
Cytat:
2009-03-26 00:03:08, leszek_espero pisze:
Mam pytanie do forumowiczów,bo może ktos ma jakies doświadczenie w tej kwestii: Chciałbym kupić xenony na alledrogo,ale takie wiecie za 200 pln...żarniki z przetwornicami i okablowaniem-H1.Jak wiadomo wystepuje wiele barw-4300K,5000K,6000K itp.Jaką wybrać żeby bylo jak najbardziej naturalne i zblizone do "prawdziwych"ksenonów? Pomijam kwestie legalności i wpływu na innych uczestników ruchu-oczytałem sie juz sporo na ten temat-oczywiście sporo za jak i przeciw...



najlepiej latarke sobie kup i swiec innym uczestnikom ruchu prosto w oczy !!!! jak na moje kto kupuje tanio kupuje 2 razy zastanow sie pozdro
 
 
Cytat:
chcesz podnieś walory użytkowe i estetyczne swojego samochodu to zainwestuj w porządny zastaw ksenonów markowego producenta.



ciekawe....porządny zestaw ksenonów?
To chyba lampa z soczewką i do tego z homologacją, tylko do espero jakoś nie widziałem, żeby było coś takiego

Więc tutaj nie będzie różnicy między tanim a drogim zestawem po włożeniu do zwykłej lampy
  
 
Cytat:
2009-03-26 08:38:45, grzeskoespero97 pisze:
najlepiej latarke sobie kup i swiec innym uczestnikom ruchu prosto w oczy !!!! jak na moje kto kupuje tanio kupuje 2 razy zastanow sie pozdro


Moje pytanie było wydaje mi sie konkretne-jaki kolor-więc jeśli nie masz w tej kwestii nic do powiedzenia lepiej nic nie mów,że nie wspomnę o dość aroganckim tonie...
Ten temat jest dość sporny i budzi wiele kontrowersji,wiem, bo śledziłem poprzedni temat związany z pseudoksenonami na forum.Prosiłbym jednak o odpowiedzi na ten temat a nie własne rozważania na temat co wolno a co nie...

Do sławka_p:
Na szczęscie dla ciebie nie będę jeżdził z tymi ksenonami po naszych ojczystych drogach więc ryzyko,że cię kiedyś oślepię jest prawie żadne...Poza tym znając stan techniczny samochodów na naszych drogach,nieraz druciarstwo podbijane na przeglądzie przez pana Henia,to nie mów mi że dobrze ustawione lampy są az tak niebezpieczne jak np.auto sprowadzone z niemiec w dwóch kawałkach i póżniej cudem naprawione Nie czuję sie też najważniejszy jeśli o to chodzi,po prostu podobają mi sie takie xenony i prosze o RADĘ-o rade a nie o drwiny,no ale to taka nasza polska mentalność chyba.
Pozdrawiam.
PS.temat aktualny.
  
 
Cytat:
2009-03-26 12:16:36, leszek_espero pisze:
(...),no ale to taka nasza polska mentalność chyba. Pozdrawiam. PS.temat aktualny.


Naszą polską mentalnością jest też druciarstwo...
Ksenony (w miejsce zwykłych żarówek) wsadzone do takiej lampy to też druciarstwo...
Te lampy tak oślepiają że lepiej nie mówić ale Ty mas to gdzieś.Ważne że Ty widzisz i wszystkich masz w głębokim poszanowaniu...
Cytat:
(...)Na szczęscie dla ciebie (...)


Stary no to życzę powodzenia i grubego portfela...


p.s.
google nie gryzą jeśli chodzi o temp.barwową światła
  
 
Cytat:
2009-03-26 14:19:07, rysiu1 pisze:
Stary no to życzę powodzenia i grubego portfela...


Nie bardzo cię rysiu rozumię,może powiedz co masz na myśli...
Poza tym pewnie nie ja jeden zauważyłem że to forum stało się pewnego rodzaju Hyde Parkiem a nie forum w prawdziwym tego słowa znaczeniu.Głownym celem forum jest pomoc innym użytkownikom samochodów a nie bezwzględna i nieraz poniżej poziomu krytyka.
Prosiłem Rysiu,jeśli nie masz nic do powiedzenia w zwiazku z tematem,nie odpisuj-widac nie można żyć bez dojechania kogoś kilka razy dziennie
Interesowało mnie doświadczenie kolegów z klubu DE,co mówi google na ten temat to już wiem.
  
 
kup załuż te zenowy 200 zł to naprawdę taniocha ale jak chcesz a to całe oślepianie to nie wina zenonów a przynajmniej nie tylko tylko głównei żle ustawionych świateł. Espero nie ma jakiś super lamp a przy tym to jeszcze jak w każdym 10 letnim aucie lampki już nie maja takiej mocy jak w nowym. Pamietam, że kiedyś w espero światła były jakby mocniejsze a teraz swiecą już słabiej - zmatowienie odbłyśnika i szybki robi swoje. Może wymiana reflektorów na nowe by coś załatwiła ale to kupa forsy pewnie z 1000 zł.
Założenie zenonów to zatem chyba jedyna efektywna i tania metoda, żadne tam 100W bo niszczy na dłuższą metę lampy tylko co w takim razie. nie przejmuj się opiniami innych co nie mają zenonów i bladego pojęcia nie mają w czym rzecz a potępiają aż się kurzy - tacy to świetoszkowaci puryści się znaleźli.
  
 
4300 K


6000 K to już pod niebieski podchodzą.

[ wiadomość edytowana przez: slawekk dnia 2009-03-26 19:20:51 ]
  
 
Cytat:
2009-03-26 18:12:42, rudi pisze:
a to całe oślepianie to nie wina zenonów a przynajmniej nie tylko tylko głównei żle ustawionych świateł.




OK. Masz rację,że oślepianie to wina źle ustawionych świateł. Tylko spróbuj dobrze ustawić reflektory z tymi ksenonami.
Poza tym jak zapewne dobrze się orientujesz szyba reflektora ksenonowego musi być czysta (układ oczyszczania szyb), dlatego, że na brudnej szybie rozpraszające się światło powoduje właśnie oślepianie, itd.........
Gdyby te produkty były dobre i zgodne z przepisami zapewne posiadałyby świadectwo homologacji.
  
 
Cytat:
2009-03-26 19:19:11, slawekk pisze:
4300 K 6000 K to już pod niebieski podchodzą.


Akurat z tym się nie zgodzę do końca.Testowałem parę opcji i dochodzę do wniosku,że baaardzo dużo zależy od przetwornicy. Żarniki jakie mam ( 6000K) na markowych przetwornicach ( nie made in china) dają ładne białe światło. Natomiast na przetwornicach made in china już z niebieskawą poświatą. Z kolei palniki 4300K na moich przetwornicach świecą jak baaardzo mocny halogen, natomiast przy chińszczyźnie wręcz żółto.
  
 
Cytat:
2009-03-27 09:37:48, slawek_p pisze:
OK. Masz rację,że oślepianie to wina źle ustawionych świateł. Tylko spróbuj dobrze ustawić reflektory z tymi ksenonami. Poza tym jak zapewne dobrze się orientujesz szyba reflektora ksenonowego musi być czysta (układ oczyszczania szyb), dlatego, że na brudnej szybie rozpraszające się światło powoduje właśnie oślepianie, itd......... Gdyby te produkty były dobre i zgodne z przepisami zapewne posiadałyby świadectwo homologacji.



tak kolego i jest wiele aut, które mają homologowane lampy a jakże pomimo, że nie wiadomo jakim cudem tę homologację uzyskały np. fatalny jest podobno nowy golf VI pod tym względem i jeszcze nie ma nawet ksenonów w opcji. To rozpraszanie światła przez brud to przesada , raczej światła jest mniej bo je warstwa brudu blokuje - takie argumenty nie są prawdziwe. Pewnie naczytałeś sie różnych sponsoraowanych artykułów jakie to te tanie ksenony są beee! Ale ja jeżdzę sporo i aut z tymi ksenonami jest już mnustwo i mnie te światła nie oślepiają o ile są dobrze ustawione a powinny skoro tak piszą. Natomiast często widuję pewne bmw i to dość nowe, z soczewami a jakże i na ksenonach i to jest dopiero oślepianie ale to auto po prostu ma źle ustaione światła a właściciel to nugus w 4 litery kopany i tyle.
Te tanie zestawy to jedyny ratunek przy takich lampach jak w esperaku i dobrze że są tzn. moim zdaniem to najlepsza metoda na esperakowego światłogłoda.
  
 
Cytat:
2009-03-27 09:53:25, JaRabbit pisze:
Akurat z tym się nie zgodzę do końca.Testowałem parę opcji i dochodzę do wniosku,że baaardzo dużo zależy od przetwornicy. Żarniki jakie mam ( 6000K) na markowych przetwornicach ( nie made in china) dają ładne białe światło. Natomiast na przetwornicach made in china już z niebieskawą poświatą. Z kolei palniki 4300K na moich przetwornicach świecą jak baaardzo mocny halogen, natomiast przy chińszczyźnie wręcz żółto.



Widziałem Twoje światła i faktycznie były białe, nawet nie podejrzewałem ,ze tam może być 6000 K.
Jest tylko małe "ale" - w zestawie za 200zł nie będzie markowych przetworników , Twoje na pewno kosztowały więcej
  
 
Po czym poznac markowe przekazniki?Zalezy mi,zeby swiatlo bylo biale,nie niebieskie ani tym bardziej zolte.Czy 4300K chinskie bedzie mialo ladne biale swiatlo?Sorry za brak polskiej czcionki.
  
 
Cytat:
2009-03-27 09:37:48, slawek_p pisze:
Tylko spróbuj dobrze ustawić reflektory z tymi ksenonami.





Jaki problem


4300 świecą fajnym białym światłem