Pomocy! utwardzone amory i cięte sprężyny 126p

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie mogę nigdzie znaleźć takiego powiązania więc założyłem nowy temat.
Obciąłem sprężynę o 3/4 zwoja i problem jest w tym że boje się że na seryjnym amorze będzie wyskakiwać z gniazda albo się obracać. W obecnej chwili nie mam kasy na nowe bilsteiny a nie mogę znaleźć innych utwardzonych amortyzatorów. Więc jest zrobiłbym tak jak @wezu napisał w temacie o utwardzaniu amorów:

Nalezy wywiercic dziurke 6mm z boku scianki liczac ok 9cm od dolu amortyzatora (od poczatku szpilki). Nastepnie nalezy wylac stary olej, sciskajac i rozciagajac, potem trzeba przyspawac nakretke(najlepiej magiem na szczelno) M6 lub M8 na dziure i dopasowac srube skrocona srube wraz z gumowa uszczelka. Sruba nie moze byc za dluga.Gdy to zrobimy nalezy nalac nowego oleju i tu mozna eksperymentowac, im olej gesciejszy tym amortyzator jest twardszy. Nadaja sie do tego oleje przekladniowe i silnikowe lub specjalne hydrauliczne(oryginalny olej ma gestosc podobna do oleju z jakim sie miesza paliwo do dwusuwow.Aby uzyskac amor srednio twardy mozna wlac lotos polsyntetyk, a twarde to lotos mineralny. Uzyte amory musza byc sprawne tzn, nie moga ciec oraz byc za bardzo zuzyte, cieknace. Co do napelniania amora olejem to olej nalezy podgrzac, aby byl rzadszy, nastepnie strzykawka wlewamy olej az zacznie wyciekac, nastepnie na chwile zakrecamy srubke i kilka razy amortyzator rozciagamy i sciskamy, srube odkrecamy i pononie wlewamy i tak az bedzie prawie pelny( troche wiecej niz wlalismy). Srobe najlepiej przykrecic na jakims kleju, farbie lub hermetyku. Amortyzatory te nie sa tak dobre jak bilsteiny ale za to bardzo tanie. Po jakims czasie moga sie rozciec wiec co jakis czas , np co rok, mozna znowu dolac oleju.

Zaczęło by to zdawać egzamin ( obcięta sprężyna i tak utwardzony amor żeby uniknąć przesuwania się sprężyny w gnieździe???) chyba że ma ktoś do polecenia jakiegoś sprzedawcę lub sprzedania jakieś utwardzone amorki.


  
 
Jeśli boisz się o wypadnięcie sprężyny to zamontuj halt pasy. Rozwiązanie jeszcze tańsze bo amorki mogą zostać seryjne.
  
 
Ja miałem obcięte o 1 zwój i seryjne amorki i nic nie wyskakiwało. Ale trochę za miękko było (tzn tak jak przed obcięciem).
  
 
Lej hipol, tnij sprężynę i nic nie wypadnie- ja miałem 3/4 uciętą i nic mi nie wypadało. Póżniej swapem na sprężynie z trucka przeciętej na pół jeździłem i też nic nie wypadało. Z Twardszych amorów na tył do boba pasują też z bravy i berlingo- tylko trzeba uciąć ucho i wspawać szpilkę.