Zagadka/olej w płynie chłodniczym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Poosiadam omege b sedan 2,5v6 i mam problem z silnikiem
Mieszał mi sie płyn chłodniczy z olejem i olej z płynem wiec wymieniono uszczelki, splanowano głowice i wszystko było git ale znowu sie miesza, wiec to pewnie nie uszczelki. W jaki sposób, w którym miejscu moze wystepowac rozszczelnienie oprócz uszczelek pod głowicami? Robic to czy szukac nowego silnika? Czy mozliwe jest ze blok jest popekany? pomózcie...

[ wiadomość edytowana przez: anonymous113 dnia 2004-12-24 14:47:40 ]
  
 
Miałem kiedyś VOLVO 244 D i miałem podobny problem ( olej do wody )
1. Najpierw wymiana uszczelki ( lipa)
2. Planowanie głowicy + nowa uszczelka ( lipa)
3. Remont głowicy ( Fachman zapewniał że juz git) lipa
4. Okazał się strzał w bloku pomiedzy płaszczem wodnym a kanałem olejowym

Teraz koszty
1. uszczelka + robota 300,00 zł
2. planowanie + uszczelak +robota 350,00 zł
3. remont głowicy + uszczelka + robota 1000,00 zł
4. Używany silnik + wymiana + robota 1500,00 zł

Gdyby nie fakt że samochód dostałem w spadku to nigdy nie władowałbym w niego tyle kasy ( notabene sprzedałem go w grudniu zeszłego roku za 4000,00 zł no słowem zrobiłem kokosowy interes ) dlatego gdybym dzisiaj spotkał się z podobnym problemem ( tfu tfu na psa urok) a wymiana uszczelki nic nie dała szukałbym innego motoru

Pozdrawiam
Edmund Dantes
  
 
Slyszalem kiedys jak mialem jelcza ze sa warsztaty zajmujace sie ogolnie rematami silnikow, i np.moga sprawdzac szczelnosc glowicy montujac je na plytach i puszczaja pod cisnieniem wode ,rowniez z blokiem silnika,ale to bylo pare lat temu,moze teraz mozna by zadzwonic gdzies do fabryki gdzie sklada sie silniki moze sa mozliwosci przeswietlenia jakąs sądą silnika.Ale tak czy tak to jak pekniety jest blok to chyba lepiej wymiana silnika jest najlepszym wyjsciem,chyba ze peknieta jest glowica to wymiana glowicy na inna lub tez slyszalem o firach co spawaja bloki i glowice ale ile na tym potem sie pojezdzi to niewiadomo.
  
 
witam myślę, że jeżeli nie pomogła wymiana uszczelki i planowanie głowicy to niestety taniej będzie poszukać innego silnika.
świąteczne pozdro z Suwałek k27
  
 
A ja obstawiam na pekniecie glowiczki olejowej(do niedawna nawet nie mialem pojecia ,ze cos takiego jaet w silniku.Jesli wymieszalo Ci sie w obie strony tzn olej do plynu i plyn do oleju to odradzam dalsza jazde.Wyjscie awaryjne tzn. wstawienie aluminiowej rurki o odpowiednim przekroju to maly koszt i wytrzyma na lata a wymiana na oryginalna to juz koszt okolo 1300ZL.
  
 
shit ogólnie ch***** ! ale jak do ch*** mogło dojsc do pekniecia bloku ?! kur*a to przypadek 1 na milion i czemu własnie musiał w ku*** dopasc akurat mnie :/ ile kosztuje 2,5v6? nie wiem czy zdecyduje sie na wymiane jest co całkowicie nieopłacalne. Wyjme ten zjeba** silnik i wrzuce drugi a moze sie okazac ze tez nie lepszy :/ trzeba było kupic sobie poloneza pzdr
 
 
Ale skad pewnosc ,ze pekl ci blok,nochyba ze jezdziles dosc dlugo z walnieta chlodniczka olejowa to wtedy upssss.
  
 
nie no czegos takiego nie było. Czy moze byc jakas inna mozliwosc oprócz pekniecia bloku, miseczki olejowej ? ps. dziekuje za pomoc
 
 
Jeszcze raz powtarzam ,ze skoro nie masz stwierdzonego pekniecia bloku to wyjmij chlodnice olejowa i upewnij sie czy to czasem nie jest ta przyczyna.Dlaczego chcesz od razu wuwalac silnik na smieci.
PS Jesli nie wiesz gdzie sie ona znajduje to ci podpowiem ze dokladnie po srodku twojej v-ki, pod ta plastikowa obudowa o ile masz silnik V6 (u mnie ecotec)albo zapytaj jakiegos fachure.U mnie byl dokladnie ten sam objaw,tyle ze olej poszedl w uklad chlodniczy ale po wstawieniu podrobki chlodnicy ktora sie okazala felerna wymiana nastapila w obu kierunkach i wtedy to juz byl wiekszy problemik.
  
 
Oczywiscie nie zainwestowalem w nowa a to dlatego ,ze moj znajomy z serwisu opla dorobil w to miejsce troche powykrecana rurke z aluminium i bylo po problemie.Jesli nie jezdzisz zbyt forsownie w trudnych warunkach(wysokie temperatury )to bedzie dzialala przez dlugie lata.
  
 
U mnie w busie padl blok,wygial sie tak,ze przy prostej linijce bylo widac ,uwaga dobre 1,5mm.hihi,bloki tez pekaja,a ze v6 w oplach nie sa za dobre,czemu bmw odeszlo od nich i wrocilo do rzedowek?
  
 
Cytat:
2004-12-25 17:10:52, mario26DR pisze:
...bloki tez pekaja,a ze v6 w oplach nie sa za dobre,czemu bmw odeszlo od nich i wrocilo do rzedowek?


....a były kiedykolwiek V6 robione przez BMW?
... a może R6 opla są lepsze od V6 ?, pod jakim względem??


[ wiadomość edytowana przez: mega_3 dnia 2004-12-25 23:18:59 ]

[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2004-12-27 11:01:18 ]
[ powód edycji: zmiana tematu wątku ]
  
 
a czy napewno w 2,5 tez jest taka chłodniczka?
  
 
w sumie głupie pytanie zadałem, na 100% jest...
 
 
no w sumie głupie to 2 blizniacze silniki tyle ze róznią sie objetością tłoka