OMEGA 2,5 V6 - problemy z zagazowaniem ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Czytam kilka dni wasze forum i pomimo tego ze widze duzo wrogości, uszczypliwości i td postanowiłem zaryzykować i zadać pytanie
Otóż jestem posiadaczem Omegi A. teraz stoje przed wyborem – kupic Omege B czy inny samochód (którego marki tu nie wymienie, żeby was nie draznic). Za Omega przemawia cena i to ze przez 5 lat jakos się przekonałem do niej, a przeciwko Omedze przemawia słabe zabezpieczenie antykorozyjne samochodu i problemy z gazem
Otóż – rocznik którego szukam to 1996-1997, mój wybor jest pomiedzy 2,5TD a 2,5 V6.
Wolałbym V6 jednak rozmawiałem już z „gazownikami” – przepytałem kilka zakładów – i twierdzą ze omegi V6 sa trudne do zagazowania i nie polecaja. Ze ponoc zalezy to od wersji „softu” w komputerze pokładowym (???) Ponoc po założeniu gazu zaczynaja się problemy z benzyna itd. Itp. Moje pytanie – szczególnie do zuytkowników Omegi V6 – czy wiecie cos na ten temat?
Proszę nie odsyłac mnie do archiwum – przejrzałem 3 miesiace wstecz – znalazłem kilka watków dotyczących problemów z gazem ale żaden z nich nie generalizował, czyli nie twierdziliście ze V6 jest trudna do zagazowanie – chciałem to wiec potwierdzic.
Zauważyłem tez ze ktos z was ma V6 ze zwykła instalka II generacji (taka jaka ja mam w mojej C20NE).
Wiec proszę o odpowiedz: czy V6 jest problemowa jeśli chodzi o zagazowanie, a także ile mniej wiecej pali przy spokojnej jezdzie na trasie, a ile obciazona w miescie.
Proszę o spokojne odpowiedzi, bez uszczypliwości

Tomek
  
 
Skoro zadałeś sobie trud przejżenia iluś tam postów na dany temat, to chyba wyrobiłeś sobie już jakieś zdanie? Zauważyłeś na pewno dużą rozpiętość w opiniach. Spodziewasz się, że nagle pojawi się Wszechwiedzący i sam autorytatywnie rozsądzi, co jest prawdą, a co fałszem?

Ja nie mam gazu z dwóch powodów:
- za mało jeżdże i mi się po prostu nie opłaca
- dużo jest głosów, że są jednak problemy z gazem i nie chcę ryzykować

Musisz spokojnie przeanalizować sytuację i podjąć decyzję. Zauważ, że kilku użytkowników z gazem jest bardzo zadowolonych. Możesz do nich pisać na priv, kontynuować starę wątki itp. Możliwości na zgłębienie wiedzy jest sporo. Jednak na tak postawione pytanie raczej nie znajdziesz satysfakcjonującej odpowiedzi w jednym zdaniu.

Ostatnio zgłosił się do mnie pewien facet twierdzący, że z powodzeniem radzi sobie z instalkami II gen do V6 Opla. Szczegóły mam w nadesłanym przez niego PDFie - niestety po włosku. Mogę Ci podesłać emailem wraz z kontaktem do tego gościa.

[ wiadomość edytowana przez: miklo dnia 2005-03-18 12:40:49 ]
  
 
hm temat studnia..... wiekszosc osób twierdzi ze do vki nadaje sie tylko i wyłacznie sekwencja.... chociaz to prawda ze u niektorych II generacja chasa całkiem ładnie, są w klubie osoby które maja 2,5v6 na II generacji :] miklo, mozesz i mi te schematy przesłac? bartek.br@poczta.fm dzieki z góry :]
  
 
własnie, temat rzeka, studnia, ale dziwie się ze nikt jeszcze nie doszedł do tego które mozna gazowac, które nie itd. Bo skoro jednemu działa w V6 ok, a innemu nie działa to gdzie jest przyczyna?
Moze niektóre instalki sie nadają a inne nie.
Moja propozycja - niech posiadacze v6 napisza tutaj jakiej firmy mają instalke i czy im działa, albo jakiej firmy mieli i było z nią źle...
  
 
Witam...
Ja mam 3.0 V6 z 97 roku zreszta od niedawna i załozyłem fakt faktem sekwencje ale śmiga super na gazie juz 240 jechałem choć w momencie kiedy osiagnołem tą prędkość musiałem zacząć chamować takze nie wiem czy to max..ale jestem super zadowolony (zapomniałem dodać skrzynia manual)) pozdro
  
 
viper888 - to moze tak jak zaproponowałem - napisz jakiej firmy masz ta sekwencje...
  
 
A ja dorzuce swoje trzy grosze.

Moim zdaniem, krotko:

1. Chcesz jezdzic tanio - szukaj 2,5TD.
2. Chcesz jezdzic troche szybciej i cicho - szukaj 2,5 V6.
3. Chcesz czerpac radoche z jazdy - szukaj 3,0 V6.
4. Chcesz miec problemy, popsuc auto i wozic ze soba kupe smieci w postacji przewodow, zbiornika etc i eksploatowac auto w sposob niezgodny z jego przeznaczeniem... zakladaj gaz. IMO to najgorsza z opcji.
  
 
Jestm od ponad roku posiadaczem 2,5 V6 i od ponad 30tyś. km. samochód jest zagazowany.

Jedyny problem V6 jest taki, ze gazownicy musza sie troche narobic aby LPG bylo dobrze zainstalowane. Twierdza, ze w innych autach jest latwiej a w Omedze jest duzo odkrecania i wszedzie trudny dostep (mowa o Omedze B V6). Jesli zalozysz instalke SGI to nie spodziewal bym sie zadnych problemow (tutaj trzeba byc niezlym magikiem aby cos spieprzyc). Natomiast z instalacjami podcisnieniowymi V6 nie chodza dobrze (sa podobno wyjatki).

Jesli nie chcesz mieć problemow zainstaluj SGI, jak masz kase to najlepiej holenderskiego PRINS'a.

pozdro
3
  
 
Cytat:
2005-03-18 15:09:38, 3 pisze:
jak masz kase to najlepiej holenderskiego PRINS'a.


Muszę powiedzieć, że z autentycznym podziwem czytam pochwałę posiadacza ZAWOLI w sprawie PRINSA. Jak widać nie każda liszka...

LOB to LOB, nie ma to tamto

pozdr,
PRINS Robert
  
 
No oczywiście prince, każdy tak powie, ja na początku zdecydowałem się na sekwencję polskiej produkcji (tak mi powiedzieli, nie winikałem - 4 tys). Jak pojechałem odstawić auto to napotkałem tam dwohc czekających klientów którym przestały samochody na beznynie pracować. Zrezygnowałem. POjechałem do innego - ten tylko chciał zakładać Prince. Niewiele tylko za 6tys. Pogieło ich. pojechałem do trzeciego, okazało się założył już "zwykłych" instalacji do około 15 bestii. Nikt nie narzeka. Też wziąłem. Też nie narzekam a wręcz jestem happy bo zostało w kieszeni 3,5 tysiaka.
Pali zależnie od jazdy, może to moge uznać jako mankament. Jak ja jade to 15, jak żona 12
  
 
Co do archiwum, to zwieksz zakres do roku wstecz.
Otoz niecały rok temu bylo szeroko dyskutowane o instalcajch do V6.
Niejaki DrA opisywał kwestie nawiercania kolektora, strzały itp.
Dużo ludzi pisało o problemach jakie mieli, strzały itd.
Kartos i jego instalacja Anlero w mv6, opisywał bardzo szczegółowo eksploatacje, koszty, raporty nieomal.

Typ, nikomu sie nie bedzie chcialo pisac raz jeszcze tego wszystkiego, wiec zapusc raz jeszcze wyszukiwarke, i to głębiej :: !

Nie dziw sie tej "wrogości" bo ona sie bierze z olewania przez nowych wyszukiwarki i archiwum.
Generalizując, nie szukałeś, a nikt się nie złości jak widzisz...



[ wiadomość edytowana przez: boogie dnia 2005-03-18 15:40:18 ]
  
 
Cytat:
2005-03-18 15:30:46, Dario pisze:
No oczywiście prince, każdy tak powie, ja na początku zdecydowałem się na sekwencję polskiej produkcji (tak mi powiedzieli, nie winikałem - 4 tys). Jak pojechałem odstawić auto to napotkałem tam dwohc czekających klientów którym przestały samochody na beznynie pracować. Zrezygnowałem. POjechałem do innego - ten tylko chciał zakładać Prince. Niewiele tylko za 6tys. Pogieło ich. pojechałem do trzeciego, okazało się założył już "zwykłych" instalacji do około 15 bestii. Nikt nie narzeka. Też wziąłem. Też nie narzekam a wręcz jestem happy bo zostało w kieszeni 3,5 tysiaka. Pali zależnie od jazdy, może to moge uznać jako mankament. Jak ja jade to 15, jak żona 12



Dario, napisz jakiej firmy masz instalke, bo rozumiem ze masz instalacje II generacji i jestes zadowlony....
  
 
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=30876&c=0&hq=gaz+v6&f=9&m=flat

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=8353&hq=gaz&f=9&m=flat

http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=72690&c=0&f=9&orderby=desc&hq=2,5v6%20gaz&start=20

  
 
Cytat:
2005-03-18 16:33:56, BBronx pisze:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=30876&c=0&hq=gaz+v6&f=9&m=flat http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=8353&hq=gaz&f=9&m=flat http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=72690&c=0&f=9&orderby=desc&hq=2,5v6%20gaz&start=20



dzięki!
Czyli da się gazowac
Tylko trzeba dobrze to zrobic...
  
 
da sie da.... ja jak bede montował instalacje to tylko i wyłącznie wtrysk, moze nie prins za 6000, cos tanszego ~4500PLN. Wole nie eksperymentować kosztem silnika a co za tym idzie kosztem portfela gaz tak czy tak to oszczedność, a czy zwróci się po 10tys km czy 20 tys km to juz drugorzedna kwestia...
ps. zawsze mozna sprzedać Ome i kupic Poloneza, do niego instalacja kosztuje troche ponad 1000zł...
  
 
witam, troche mnie nie było (klopoty zdrowotne). mam instalacje II generacji, sprawdze nazwe tej instalacji tylko musze do samochodu podejsc bo mam papiery w aucie. Na 90% jest to polska instalacja. TYP, zapraszam do mnie jeśli chcesz sprawdzićjak pracuje na "zwykłej" instalce.
Pozdrowienia
  
 
Już sprawdziłem: LANDIRENZO, Zlatuje mi z włoskiego
  
 
siemka

ja zagazowałem swoję V6 całkiem niedawno. gazownicy wspominali że jest problem z instalką do B - ma ona wymagania. wsadziłem BRC Sequent, dałem 5950 zł i śmiga to świetnie (jak narazie) wspominali też o tańszym cudzie - ok 4500 zł, ale nie gwarantowali jakości i żywotności

wszystko wyjdzie w praniu

narty
  
 
Ja mam tą instalkę za 2400 i narazie też nie narzekam. O problemach teżmi opowiadali, ale jak znajdziesz naprawde fachowców (szukać ze świeczką) to każdą założa i będzie dobrze. Takie jest moje zdanie na temat gazowników
  
 
Cytat:
ale jak znajdziesz naprawde fachowców (szukać ze świeczką) to każdą założa i będzie dobrze.



masz rację
jest dobry fachowiec to będzie śmigało
a to że ktoś sporo zapłaci, nieznaczy że będzie dobrze chodziło
ja trochę za to dałem i mam nadzieję że będzie ok (narazie tak jest) i odpukać

pozdrawiam