Elektronika w espero

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czy może mi ktos z Was wytłumaczyc:
- za co jest odpowiedzialny czujnik znajdujący sie na końcu kolektora dolotowego w silnikach 1.8 - 2.0 i w obudowie filtra powietrza w 1.5
- silniczek krokowy, wiem że chodzi o wolne obroty, ale co by sie stało gdybym go wywalił chodzi mo o to czy komputer bedzie wariował ?
  
 
Cytat:
2005-03-19 15:41:01, Wiktor_ pisze:
czy może mi ktos z Was wytłumaczyc: - za co jest odpowiedzialny czujnik znajdujący sie na końcu kolektora dolotowego w silnikach 1.8 - 2.0 i w obudowie filtra powietrza w 1.5 - silniczek krokowy, wiem że chodzi o wolne obroty, ale co by sie stało gdybym go wywalił chodzi mo o to czy komputer bedzie wariował ?



1 - MAT - czujnik temp powietrza w kolektorze - im zimniejsze powietrze, tym więcej w nim tlenu. Bierze to pod uwagę komputer przy ustalaniu dawki benzyny.

2 - po co chcesz go wywalić?
Gdy go fizycznie usuniesz - silnik będzie miał zawsze wysokie obroty. Gdy zaślepisz dziurę po nim - będzie Ci gasł na skrzyżowaniu.
A czy komp go wykryje - wydaje mi się że tak:
- albo komp mierzy rezystancję i przez to stweirdzi że coś nie tak
- albo komp będzie próbował regulować obroty silnika - gdy mu się to nie uda - wywali błąd
  
 
Cytat:
2005-03-20 13:33:24, Robert_S pisze:
Gdy zaślepisz dziurę po nim - będzie Ci gasł na skrzyżowaniu.



Jeszcze kompa może zaślepić

PS. Czekam na następne durne pomysły.
  
 
jakiś czas temu kupiłem głowice od gsi 1.8 (115 KM), przez jakiś czas lezała no a teraz przymierzam się do jej założenia. I o to chodzi żę niema w niej silniczka krokowego ani czujnika temperatury. Posiada ona 2 przepustnice i to własnie 1 z nich ta mniejsza jest odpowiedzialna za wolne obroty. No i jak chce założyć kompletna głowice z kolektorami i wtryskami od gsi to niebede miał silniczka krokowego - no i teraz nasówa się problem, czy bedzie to dobrze jezdzic bez niego. Co do tego drugiego czujnika to moze go sie jakoś upcha w kolektor gsi.
No a jesli samochód niebedzi dobrze jezdził to trzeba bedzie pozostać przy orginalnym kolektorze z cała elektronika...
Sprubuje pojezdzić z odpietym silniczkiem krokowym chociaż zobacze co sie bedzie działo, czy wywali jakis bbłąd ... tylko musze wcześniej zalożyć zegary
  
 
Cytat:
2005-03-20 14:10:41, piotr_ek pisze:
PS. Czekam na następne durne pomysły.


jednym wielkim durnym pomysłem było to że coś napisałeś w tym topicu...
  
 
Cytat:
2005-03-20 14:10:41, piotr_ek pisze:
Jeszcze kompa może zaślepić PS. Czekam na następne durne pomysły.



nie chodziło mi o zaślepienie dziury po silniku krokowym tylko kanału bocznikowego przepustnicy, który jest zamykany przez iglicę silniczka.