NORBLIN 2005 - ZAMKNIĘCIE SEZONU

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco

Serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników motoryzacji na organizowaną przez FSOAUTOKLUB wspólnie z Muzeum Techniki w Warszawie, imprezę zamykającą sezon 2005. Mamy nadzieje że, pierwsza edycja Festiwalu się podobała i wszyscy którzy nie mieli okazji być wówczas z nami w Warszawie mają teraz okazję aby to nadrobić.

Tak było w maju tego roku: RELACJA >>> - ZDJĘCIA >>>

Więcej szczegółów już wkrótce na naszej stronie


DZIEŃ PIERWSZY
Zamknięcie sezonu zabytków motoryzacji NORBLIN2005
Sobota 15.10.2005 (pod znakiem jednośladów)*
  • godz. 9.00 Rozpoczęcie sprzedaży biletów

  • godz. 10.00 - 11.30 Główny Dziedziniec
    - otwarcie wystawy
    - powitanie Dyrektora Muzeum Techniki inż. Jerzego Jasiuka
    - wystąpienie prezesa FSOAUTOKLUB Zoltan Fordos
    - wystąpienie założyciela klubu KARDAN Bartłomieja Jackiewicza
    - inauguracyjny pokaz (przejazd/wjazd) motocykli z klubu KARDAN z SGGW

  • godz. 11.30 Główny Dziedziniec
    - wyjazd motocyklistów szlakiem kolei warszawsko-wiedeńskiej

  • godz. 12.00 - 13.00 Hala polskich Fiatów
    - spotkanie z konstruktorem i prezentacja nowych motocykli WFM (*1)

  • godz. 12.00 - 13.00 Główny Dziedziniec
    - prezentacja motocykli z krótkimi komentarzami (*1)

  • godz. 13.30 Główny Dziedziniec
    - powrót grupy motocyklistów

  • godz. 13.00 - 14.00 Hala odlewni
    - konkurs rysunkowy dla dzieci "Mój motocykl, moje auto"
    - konkurs z wiedzy o polskiej motoryzacji (*1)

  • godz. 13.00 - 14.00 Główny Dziedziniec
    - konkurs nr1 (slalom motocykli) (*2)

  • godz. 14.00 -15.00 Hala polskich Fiatów
    - spotkanie z mgr Janem Tarczyńskim (*1)

  • godz. 14.00 -15.00 Główny Dziedziniec
    - konkurs nr2 (przepychanie FIATA 126p na czas) tylko dla tych, co posiadają prawo jazdy

  • godz. 15.00 - 16.00 Główny Dziedziniec
    - przejazdy i zamknięcie pierwszego dnia imprezy
  
 
DZIEŃ DRUGI
Zamknięcie sezonu zabytków motoryzacji NORBLIN2005
Niedziela 16.10.2005 (pod znakiem samochodów)*
  • godz. 9.00 Rozpoczęcie sprzedaży biletów

  • godz. 10.00 - 11.00 Główny Dziedziniec
    - otwarcie wystawy
    - powitanie Dyrektora Muzeum Techniki inż. Jerzego Jasiuka
    - wystąpienie prezesa FSOAUTOKLUB Zoltan Fordos
    - wystąpienie zarządu FSO S.A
    - inauguracyjny pokaz jazdy samochodem Mikrus, Meduza, Ogar lub Stratopolonez

  • godz. 11.00 - 12.00 Główny Dziedziniec
    - parada pojazdów z kolekcji Muzeum i FSO (w kolejności: Warszawa M20, Warszawa 223, Syrena prototyp, Syrena 105, Syrena 110, Polski FIAT 125p (milion), Polski FIAT 125p (terenowy), Polski FIAT 125p (rekord), Polonez 3d, Wars 1100, Wars 1300, Polonez 2.0 Diesel, Polonez Pickup 3osie, Polonez Analog, Polonez Kombi)

  • godz. 12.00 - 13.00 Hala polskich Fiatów
    - spotkanie z FSOAUTOKLUB
    Temat: działalność teraźniejsza i plany na przyszłość. Zachęcenie do propagowania historii o polskiej motoryzacji.

  • godz. 12.00 - 13.00 Hala Mechaniczna
    - konkurs wiedzy o polskiej motoryzacji (*2)

  • godz. 13.00 - 14.00 Hala Mechaniczna
    - spotkanie przy makietach prototypów z OBRu (skala 1:5)

  • godz. 13.00 - 14.00 Główny Dziedziniec
    - konkurs nr2 (przepychanie FIATA 126p na czas) tylko dla tych, co posiadają prawo jazdy (*2)

  • godz. 14.00 - 15.00 Hala polskich Fiatów
    - projekcje filmów o tematyce motoryzacyjnej „Ballada o Fiacie i siedmiu wspaniałych” „Stratopolonez” oraz inne. (*2)

  • godz. 14.00 - 15.00 Główny Dziedziniec
    - pokaz samochodów ciężarowych i specjalnych

  • godz. 15.00 - 16.00 Główny Dziedziniec
    - zamknięcie sezonu koniec imprezy przejazd samochodów i motocykli do hal
  
 
Dodatkowe atrakcje:

(*1) - przejazdy wybranymi pojazdami (niedziela cały czas)

(*2) - spotkania przy eksponatach z przewodnikami (samochody ciężarowe- Star 20, polski FIAT 621L, Chewrolet C-15 i inne, samochody osobowe- największa kolekcja polskich Fiatów 508 w Polsce, produkcja FSO a w szczególności prototypy, motocykle- SHL, Podkowa, Sokół, prezentacja uratowanych makiet prototypów z OBRSO) pamiątki, gadżety, barek, giełda zabytków motoryzacji

Lista samochodów:*
1- Star 20 1947 numer 1
2- Polski FIAT 621L 1936
3- Chevrolet C-15 Canada
4- Star Straż pożarna
5- Lublin 51 1951
6- Polski FIAT 621L straż pożarna
7- Meduza 1957 jedyny egzemplarz - prototyp
8- Mikrus MR300 1956
9- Polski FIAT 508 1934 junak1 jeżdżący
10- Polski FIAT 508 1934 junak2
12- Polski FIAT 508 1934 junak24-drzwiowy jeżdżący
13- Polski FIAT 508 1934 junak3
14- Polski FIAT 508 1934 łazik jeden z dwóch zachowanych do dzisiejszych czasów, największa kolekcja Fiatów 508 w kraju
15- FSO Warszawa M20 1951 jedna z pierwszych wyprodukowanych jeżdżący
16- FSO Warszawa M20 typ57 1957
17- FSO Warszawa 223 1973 prosto z fabryki ostatni egzemplarz sedan jeżdżący
18- FSO Warszawa 223k 1973 prosto z fabryki ostatni egzemplarz kombi
19- FSO Syrena prototyp 1954 jeżdżący
20- FSO Syrena prototyp 1954 ostatnie zachowane z serii wyprodukowanych egzemplarzy
21- FSO Syrena 100 1956 jedna z pierwszych wyprodukowanych
22- FSO Syrena 105 1978 ostania z FSO jeżdżący
23- FSO 1500 sedan 1991 prosto z fabryki ostatni jeżdżący
24- FSO 1500 kombi 1991 prosto z fabryki ostatni jeżdżący
25- Polonez 3d 1977 jeden z trzech sprowadzonych prototypów z Włoch jeżdżący
26- FSO Warszawa 210 1964 jedyny zachowany prototyp
27- FSO Syrena 110 1965 jeden z kilku zachowanych prototypów jeżdżący
28- FSO Wars 1100 1986 jeżdżący
29- FSO Wars 1300 1986 dwa z trzech wyprodukowanych prototypów jeżdżący
30- FSO Ogar LS 1979 jedyny zachowany egzemplarz
31- FSO Polonez Analog 1996 jedyny z napędem na wszystkie koła zrobili tylko 7 sztuk jeżdżący
32- FSO Polonez Falen 1986 prototyp wersji dostawczej Poloneza jeżdżący
33- FSO Polonez pickup 3osie 1983 jedyny polonez z dodatkową osią jeżdżący
34- FSM Beskid 106 1984 jeden z kilku zachowanych prototypowych aut
35- Cadillac 1934 zrobiony na zamówienie rządu polskiego dla marszałka Piłsuckiego
36- Packard 1936 wersja rządowa ambasady amerykańskiej w Warszawie
37- Ford T 1919 jeden z kilku zachowanych w Polsce samochodów stulecia jeżdżący
37- Polski FIAT 125p 1967 "28" najstarszy zachowany FIAT 125p
38- Polski FIAT 125p 1974 "1.000.000" milionowy egzemplarz auta z FSO jeżdżący
39- Polski FIAT 125p 1973 "rekord" historyczny FIAT z bicia rekordu jazdy nonstop jeżdżący
40- Polski FIAT 125p 1978 "terenowy" jeden z dwóch wytworzonych tego typu Fiatów prototyp jeżdżący

*Zastrzegamy sobie prawo do zmian w planie wystawy oraz liście eksponatów.