CLX , a elektryczne szybki - ktoś robił? - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
+ i - podajesz tylko do wyłączników one sterują plusem do siłowników raz na jeden kabel np.góra ,raz na drugi-opuszczane szyby
  
 
Podałem plus na szaro-żółty łączący oba włączniki - podświetlenie wł. mam ale w drzwiach w obu bolcach wtyczki 2 masy niezależnie od położenia włączników.
Please help bo świeta się kończą i czas na essa też
Masę we wł mam na wszystkich brązowych, czyna czarnym też jest konieczna?
zielony i niebieski idzie do wiązki drzwiowej rozumiem i tam mam przewodność czyli ok
  
 
Cytat:
2008-03-24 11:15:17, diesel_power pisze:
Podałem plus na szaro-żółty łączący oba włączniki - podświetlenie wł. mam ale w drzwiach w obu bolcach wtyczki 2 masy niezależnie od położenia włączników. Please help bo świeta się kończą i czas na essa też Masę we wł mam na wszystkich brązowych, czyna czarnym też jest konieczna? zielony i niebieski idzie do wiązki drzwiowej rozumiem i tam mam przewodność czyli ok


napięcie pojawi się gdy naciśniesz przycisk (w zależności czy podnoszenie czy opuszczanie) na jednym lub na drugim bolcu


[ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2008-03-25 14:40:54 ]
  
 
Cytat:
napięcie pojawi się gdy naciśniesz przycisk


A ja kurde zamiast tego w nosie dłubałem i dlatego napiecia nie było

Niby to takie proste i wszyscy mają a jak przyjdzie do konkretów to samemu trzeba wykminiać. Na początku jest miło, oczom ukazuje się instalka:


Cześć i chwała ksiegowym z forda tym razem że nie rożnicowali wiązki w zależności od wersji.
Potem zaczynają się schody, bo przewody giną gdzieś w czeluściach między wilgotną wykładziną a przegnitą podłogą.
Do skrzynki bezp. niestety nie dochodzą.
BTW - ci którzy twierdzą że w MKV jest przekaźnik od el. szybek błądzą okrutnie
Pozostaje więc druciarstwo. Niestety schematy w wkł odnośnie instalacji dla Diesla są błędne, a dla benzyny niekompletne.
Podaję prawidłowe podłączenie wg. kolorów:
brąz - masa x3 (dwie do przełaczania szybek, jedna do podświetlenia chyba) - u mnie masa była podłączona fabrycznie
zielony i niebieski - sterowanie silnikiem, idzie do wiązki drzwiowej przez osławione piny. W stanie wyłączonym ale z podłączonym wł. na końcach są masy (to też u mnie było ok)
żółto-czarny - zasilanie silniczków + 12V (powinno iść do skrzynki, ale księgowi zdecydowali inaczej i trzeba podac masę np. od zapalniczki)
szaro - żółty - podświetlenie przycisków + 12V (np. z podświetlenia zapalniczki można pobrać).
Dwa ostanie są połączone tj. wystarczy pod jeden klawisz podłączyć.

Prąd już mam jutro daję specowi od klejenia szybek do założenia prowadniki bo na dworze zimno i nie mam juz natchnienia (wczoraj wyjąłem i włożyłem kolumne kierownicy żeby sie przekonać że to nie przez nią stuka i żeby się dowiedzieć, że wersja z regulacją nie pasuje do mojego wozu - kiera nie wchodzi).

Mam nadzieję że ten opis komuś czasu oszczędzi, żona już się śmieje że elaboraty na fefku piszę więc kończę.
  
 
Jakieś dziwne macie te samochody..... Ja miałem już instalkę i tylko zamontowałem siłowniki włożyłem przekaźnik, bezpiecznik, przyciski i wszystko śmigało odrazu....


Nie wiem dlaczego nie miałeś podpiętej instalki do skrzynki... może ktoś kiedyś skrzynkę wymieniał i założył jakąś uboższą...
  
 
Cytat:
2008-03-25 22:47:12, diesel_power pisze:
... BTW - ci którzy twierdzą że w MKV jest przekaźnik od el. szybek błądzą okrutnie ...



Dobre, masz ubogą skrzynkę i dlatego błądzisz.



Przekaźnik elektrycznych szybek, R-18 jasnozielony.
  
 
Cytat:
2008-03-26 00:11:21, Miro pisze:
Dobre, masz ubogą skrzynkę i dlatego błądzisz. Przekaźnik elektrycznych szybek, R-18 jasnozielony.


moja była krzynka ?
  
 
Cytat:
2008-03-26 00:19:04, VinCe pisze:
moja była krzynka ?



Dokładnie, ta sama .
  
 
Teraz to każdy madry a jak potrzebowałem foty i porady, także w tym wątkutym wątku to jakoś cicho było. Teraz to mi ta informacja średnio jest, delikatnie powiedziawszy, potrzebna. Pokażcie jeszcze które złączki ze skrzynki wychodzą na szyby el. to sprawdzę czy u mnie w ogóle tam jakieś przewody z wtyczki dochodzą.

Co do przekaźnika to opierałem się na doświadczeniu własnym + schematach z książki WKŁ. Ale w innym miescu (str. 211) na wykazie przkaźników jest rzeczywiście R18 zielony do szybek tak więc zwracam honor jak ktoś się poczuł urażony.
Pzdr


  
 
Z tej kostki na dole wspólny jest + i - jest od
el. szybek
centralnego zamka
el. lusterek
  
 
Wtyczka M9BB
31-65 brązowy > masa
54-13 czarno-zielony > zasilanie